|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Mysen
Alder: 22
|
Vel, slangen jeg fortalte vi fant og trodde var død for lengst har nå spist pinkis med stor appetitt! Han har begynt å roe seg og har blitt varmere i kroppen! Siden han var antatt død, har vi valgt å kalle han for Lucky! Bilder av tassen er under veis, men kan ta litt tid... har ett bilde under kornsnok galleriet mitt^.^
Så, her kommer spørsmålet, vi har allerede en hann som er ganske stor nå. Han er litt over tre og et halvt år gammel og litt reservert av seg. Kan Lucky og Noddy(den store) gå sammen? En eller annen gang? Vi vil vente til han har bygget litt krefter og gått opp i vekt men kan to hannslanger gå sammen? Kornsnok altså? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ã…lesund
|
Kjempe greier at det går bra med Lucky
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Kjempe bra!
Dere har tydligvis vært kjempe flinke med den Lykke til videre! Stå på! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Mysen
Alder: 22
|
Han har en varme spot han dvasker seg under meste parten av dagen... Han sover spiser, drikker og driter som han skal! Noen som vet om det skulle vært mulig for han som bare er 30cm lang å overleve 5-6 kanskje fler uker på et kaldt rom uten mat???
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
Medlem siden: Mar 2007
|
høres jo helt sprøt ut det her men sisykt bra at han har komet seg så bra han er virkelig luckey han . dere har gjort noe veldig riktig ihvertfal det er helt klart! jeg har 6 dyr selv og må bare nevne at jeg har også navngit et av mine dyr lucky eter det lurte døden 2 ganger i form av hunden min og vifta i taket vi snaker om underlaten min! he he .
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
så bra
passende navn !
|
|
|
#7 |
|
Member
Medlem siden: Mar 2007
|
glemte og nevne det ang slangene dine . det er vel ikke no direkte i veien for og holde slanger samen men er en tanke og ha at slanger lever ikke sammen med andre slanger til vanlig møtes bare under parring eller noen slanger som lever her i nord kan dele samme hule under dvale perioden. støre risk for spredning av sykdom og at dyra blir stresset og må konkurrere om gjemesteder og plass! Mye uenighet om dette men jeg mener at de bør holdes vær for seg . mitt spesialfelt er ikke kornsnok men boa og pyton. men regner med at det er de samme grunnreglene som gjelder for begge arter! Du burde også holde tassen separert i karantene grunnet at han kan ha pådratt seg sykdomer som enda ikke er synelig+ at det er stor størelsesforskjeld og at det er 2 hanner kan bli problematisk når hu slangen din kommer i paringssesong og utløser feromoner . noe som driver hann slanger helt gale og kan skape mer agresjon en vanelig! Er redd det går utover minsteman, ikke at den blir drept men blir utsat for mye stress noe som ikke er bra vis du vil at han skal trives under optimale forhold! Du nevnte at den største er 3+ år noe som betyr at han er kjønnsmoden og da voksen, mot tassen som da er jeg tiper rundt 6 mnd ca sikkert yngere en det også! og som ikke har noe måte og konkurrere med han på!! trur dere burde ha di separerte, kan bli krangling under matingen også må dere sikkert mate di separert som igjen fører til unødvendig stress for tassen! basert på dette finner dere nok fram til den beste løsningen for dyra deres eller ihvertfal tassen . som sagt er jo boa å tildels pyton jeg kan mest om, men regner med at dette gjeler korn snoker også!!! Kan jo også legge til at alle slanger setter pris på å være i fred og alene under hamsskifte.!!! mvh vanderlei håper dette var til hjelp !!!
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| har, klarte, mottat, navn, seg, tassen |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| hei hei, trenger å ID denne tassen :D | duefjes | Ekte edderkopper | 7 | 03-10-2008 09:09 |
| navn ? | steinelg | Pinnedyr | 10 | 07-08-2008 22:32 |
| klarte å avle på melormer :D | duefjes | Fôrdyr | 12 | 14-04-2008 20:10 |
| er det to navn! | shisha | Gekkoer | 7 | 03-02-2008 11:50 |
| Navn på dyr. | Viridovipera | Ris & Ros | 13 | 22-01-2008 22:16 |