"
Gammel 24-01-2007, 09:51   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Sola/Stavanger
Meldinger: 52
Standard Lite gjennomtenkt....

Var ikke særlig lurt dette. Burde nå gjemt slangen litt bedre

http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article402532.ece

http://www.reptilfreaks.no/modules/c...18/goliath.jpg

Har en 13 år gammel Theraphosa Blondi skreppe;)
Rottweiler er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 24-01-2007, 16:39   #2
Reptilfreak

Chixz sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
Meldinger: 2,823
Standard Re: Lite gjennomtenkt....

Huff...
Vi får satse på at det går ann å gjøre dette om noen år.
Chixz er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 24-01-2007, 17:36   #3
Senior Member

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Bærum
Meldinger: 318

Hyggelige politifolk... Kan se for meg den samtalen etter at de har fätt inn tipset om slangen...
"Per, stikker du ä henter den tingen eller?"
Per: "Hva? Den kommer til ä spise meg levende... Gä selv!"
" Jeg gär ikke, den kommer til ä bite meg, vi ringer Falcken..!"

Feigt av politiet...... kontakte Falck......
Syntes synd pä slangen..

PS: jeg vet at en pyton ikke biter, de kveler gjör de ikke...
Svar med sitat
Gammel 24-01-2007, 17:47   #4
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4

En pyton kan da hugge :wink: Men å bite så du dør gjør den ikke, Nå leste jeg denne saken for noen timer siden så husker ikke helt.. er det kp det er snakk om? De kan ikke drepe mennesker i det hele tatt.. Ã… ringe falken er fekt ja! Men enda verre er at han med slangen gikk ute med den, Det er ulovlig med reptiler i Norge og alle reptil eiere som driver seriøst vet dette og skjuler dyra så godt som mulig! Enda verre er å gå ute nå som det er minus grader slangen kunne dødd på en verre måte en den gjør hos matilsynet ja. Så egentlig en heldig slange, enda heldigere hadde den vert vis den hadde vert hos noen som driver seriøst. Je... minus grader her i vertfall(Fredrikstad) Målt opptil 17 minus grader tror jeg.
mr-repti er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-01-2007, 18:13   #5
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)

Tror de kontakter falck fordi de blir sett på de med størst erfaring på området. Politiet kontakter dem stort sett alltid i saker med henting av dyr. (etter hva jeg har lest i avisene).
Dette er ikke akkurat det jeg kan mest om, men etter hva jeg har fått med meg og lest:
De fleste av python,boa og anacondaene har "huggtenner". Disse er bøyd bakover, slik at hvis byttet prøver å "slite seg fri" setter de seg egentlig bare bedre fast.Deretter kveiler slangen seg rundt(eller dette skjer vel nesten samtidig, men men)byttet. Klemmer litt, når byttet puster ut, klemmer den enda litt. Slik fortsetter den til byttet får så lite oksygen at det dør eller besvimer, så svelges det. Rett gjerne på meg, da dette er et område jeg ikke akkurat er erfaren på

Mvh
Robin
Svar med sitat
Gammel 24-01-2007, 18:23   #6
Senior Member

Sted: Bærum
Meldinger: 318

Jeg trodde de bare kvelte jeg , jaja, laerte noe nytt i dag oxo :wink:

Men men, trodde Falck hjalp mennesker med biler, eller husker jeg helt feil nä?
Svar med sitat
Gammel 24-01-2007, 18:26   #7
Reptilfreak

royy sin avatar

Sted: Sarpsborg
Meldinger: 189

Var en tigerpyton det var snakk om her. Som ifølge dama på falken, er farlige dyr som man ikke må være alene i et rom med lengre enn nødvendig.

De kan bite, og det stemmer hva _Nagash_ sier om tennene deres men tror man skal terge de godt før de griper seg fast. Passet på noen hissige boa for en jeg kjenner, hvor den ene bet meg i hånda, slike advarselsbitt er over før du får blunket. Blør jo litt men det burde nå falcken folka tåle? :wink: Kjipt at de alltid skal overdrive, hvordan de får en 2m lang tigepyton til å bli livsfarlig vet ikke jeg
royy er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-01-2007, 21:26   #8
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)

Sitat:
Opprinnelig postet av royy
De kan bite, og det stemmer hva _Nagash_ sier om tennene deres men tror man skal terge de godt før de griper seg fast.
Jeg tenkte ikke på trusselmessig ovenfor mennesker, tenkte mer på når de jaktet for mat.

Var forresten på reptilparken her om dagen. Sto og likket litt over de plakatene som han på hvert terra der. Lærte meg noe nytt da. Jeg ante ikke at nettpytonen var kategorisert som veldig aggresiv? Sto også at Tigeren var mye roligere, men potensielt farlig pga. størrelse.

Mvh
Robin
Svar med sitat
Gammel 24-01-2007, 21:46   #9
Reptilfreak

royy sin avatar

Sted: Sarpsborg
Meldinger: 189

Sitat:
Opprinnelig postet av _Nagash_
Jeg tenkte ikke på trusselmessig ovenfor mennesker, tenkte mer på når de jaktet for mat.
Nei fatter, den var mer rettet mot falck folka som absolutt skulle få frem hvor farlige dyr det var. Tigerpytoner kan nok bli litt vanskelige opp i størrelse, men en på 2meter...

Nettpytoner kan være hissigere enn tigerpytoner men fangenskapsfødde individer blir vanligvis rolige etter som de vokser.
royy er offline  
Svar med sitat
Gammel 25-01-2007, 05:14   #10
Reptilfreak

Chixz sin avatar

Sted: Bergen
Alder: 23
Meldinger: 2,823

Sitat:
Opprinnelig postet av _Nagash_
De fleste av python,boa og anacondaene har "huggtenner". Disse er bøyd bakover, slik at hvis byttet prøver å "slite seg fri" setter de seg egentlig bare bedre fast.Deretter kveiler slangen seg rundt(eller dette skjer vel nesten samtidig, men men)byttet. Klemmer litt, når byttet puster ut, klemmer den enda litt. Slik fortsetter den til byttet får så lite oksygen at det dør eller besvimer, så svelges det.
Mener jeg har hørt det samme...

Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?
Chixz er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
gjennomtenkt, lite

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Lite om mig själv! :), Phalagorn Phalagorn Medlemmene 15 28-04-2012 22:11
Hvor gjennomtenkt er en del av kjøpene ?? Thor Håkonsen Reptiler 28 02-05-2008 15:41
lite terra, hva kan jeg ha? Chilli Snoker 5 13-08-2007 05:13
Fylle opp lite terra Chilli Øgler 6 12-08-2007 16:20
lite interesse? Obsidion Taranteller 3 07-03-2005 12:25

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 12:50.