|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Bend over I\'ll show ya
|
Hei folkens trenger litt veiledning her. Har lenge hatt litt div små trøbbel med min kjære ball pyton, men det meste har ordnet seg nå, endelig spist 2 måltider, de første på 6 mnd.
Eneste prodblemet mitt nå er felling av skinn, hvordan får jeg opp fuktigheten i terra mitt uten at det legger seg kondens på bunnen, vil ikke det med tanke på bukråte. Terra mitt er 150x50x50 det er 2 store luftehull på venstre side av terrariet hvilket også er hotspot siden. ellers er det et terra av spon som er malt innvendig og utvendig... Trenger litt hjelp her, vil at lille babe'n min skal felle uten problemer.. Vipera |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Du skulle smurt hele terra med våtroms membran føre du innreda, da kunne du hatt fuktighet
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Bend over I\'ll show ya
|
ikke jeg som bygde det, men er det mulighet til å gjøre det nå ell? for da gjøres det imorgen den dag.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Jeg har ikke erfaring med det, men da må du ta ut all innredning, du må kjøpe våtroms membran, det må tørke, så tror jeg du må lakke. Slangen må vere et annet sted da vertfall.
|
|
|
#5 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Jeg har erfaring med det, og ville heller valgt å kjøpe en tokomponent epoxymaling og lagt to strøk i bunnen og 10-20cm opp langs sidene.
Jeg har tidligere brukt Sigural Epoxy med god effekt. Mulig du bør slemme overflaten med husfix e.l. før du legger på epoxyen, jeg har selv aldri lagt epoxy rett på treverk.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2004
|
problemet med fukt i bunnen, med tanke på bukråte hos slangen din, vil jo fortsatt kunne være der om du legger enten epoxy el hva som helst i bunnen...det vil vel evt bare forhindre råte i treverket...
har selv satt inn en fuktbox i terra til min kongepyton, der har jeg funnet hammen etter siste hamskifte (den har bare hatt et hamskifte så lenge jeg har hatt den, og dvs ikke så lenge...)
|
![]() |
| Emner |
| jolene, lille, min |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Lille Skallmann | pusilusi | Skilpadder | 4 | 19-09-2008 22:42 |
| Min lille bildetråd | TwixXxy | Medlemmene | 15 | 02-09-2008 06:32 |
| min lille tass i taket | naphila | Ekte edderkopper | 0 | 28-09-2007 03:59 |
| epost til lille petter | parahybana_freak | Taranteller | 4 | 25-02-2007 19:18 |
| parringen til Gibbs og Lille | Gibbs | Filmsnutter | 7 | 02-12-2006 16:57 |