|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
|
Jeg har tenkt å skaffe meg en fin nybegynner art, men denne må jo bare være den fineste slangen eller hva ?
Hvordan skal den ha det i terrarie sitt ? Hvor stort ? Er sinaloaen giftig, bør/skal lege kontaktes ? Er di håndterbare ? Hvor store blir di Og sist, men ikke minst er det en bra begynner slange ? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
om det er Lampropeltis Triangulum du mener så blir denne alt fra 0,5-2 meter, litt avhengig av underart.
dette er delvis gravende snok som liker å holde seg skjult, men er en av de mest utbredte artene av slanger som lever på bakken. Denne er ikke giftig, selv om den ved første øyekast kan ligne på de giftige korallslangene. Denne føler jeg er en god starter-snok med nokså lignende krav til "favoritt-starter'n" maisormen ![]() et kurant caresheet finner du f.eks. her: http://www.wnyherp.org/care-sheets/s...milk-snake.php
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Kristiansand
|
Jeg vet ikke hvor mange ganger det må sies, men det beste er nok at du søker på nett selv Skorpion. Det vil gi deg svar på alle spørsmålene dine. Gjør dette FØRST. Har du noen spørsmål ETTER du har søkt på nett, så skal vi selvsagt hjelpe deg. (Med unntak av meg, for jeg har ikke peil på slanger
)
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() likegreit om skorpion kommer over noen personlige erfaringer her inne, og inntil da så syns jeg at han kan få så mye hjelp han har mulighet til å få
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Enig med straymond det er jo faktisk en grunn til at foum som dette finnes
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
Medlem siden: Nov 2006
Sted: norge
|
jeg er oxo enig med straymond.
jeg er helt fersk selv her inne å straymond har hjulpet meg/oss masse. så skorpion du gjør lurt i å spørre. straymond er kjempe flink til å gi råd. lykke til. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
forum er laget for å dele erfaring *hjelpe verandre* men noen ganger kan man spare bryet og ta et enkelt søk på www.google.com
syns du intreserer deg for nye arter hele tiden jeg skorpion skjønner deg godt. mange fine dyr. men du må bestemme deg også. ellers ender du opp med mange tanker
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Melkesnok er IKKE giftig, men den ligner på korallslangene som har genuset microroides/micrurus og IKKE Lampropeltis.
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
jupp jeg er mr-repti fra reptilweb
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Sted: Kristiansand
|
Joda, helt ok å spør når man er fersk. Og selvfølgelig skal man hjelpe, i og med at det er det forumet er til.
Jeg vet ikke om dere har fått det med dere, men dette er vel 20ende gang skorpion spør om informasjon om et dyr/insekt. Det eneste jeg mener er at han kan lete litt selv.
|
![]() |
| Emner |
| melkesnok, sinaloae |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |