"
Gammel 06-11-2006, 14:20   #1
Junior Member

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Nord-Trøndelag
Meldinger: 3
Standard kongeboa ;]

Vi er nybegynnere og er blitt anbefalt kongeboa, er det noen som kan hjelpe oss med informasjon?
krymper er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 06-11-2006, 14:29   #2
Senior Member

Katrine sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 762
Standard Re: kongeboa ;]

Først må jeg bare si at formidling ikke er lov på dette forumet. Det er fordi denne serveren ligger i Norge, og må følge norsk lov. (Men informasjon er ikke ulovlig, så vi driver med dette )

Men på repti.net er det lov med annonser. Fordi deres server ligger i sverige, og der er reptiler lovlig.

Håper du får den hjelpen du trenger. Og velkommen til forumet

http://reptilfreaks.no/index.php?nam...iewtopic&t=339
Katrine er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 06-11-2006, 17:01   #3
Reptilfreak

straymond sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891

Sitat:
Opprinnelig postet av krymper
Vi er nybegynnere og er blitt anbefalt kongeboa, er det noen som kan hjelpe oss med informasjon?
dette er en grei nybegynner-art men det med denne, som med mange andre reptiler, så kan den fort bli nokså stor (opptil 6 meter), og dermed vanskelig å håndtere, spes om den er mindre blid og dette er deres første art.

Jeg vil heller anbefale maisorm eller kongepyton som ikke blir på langt nær så store og dermed mer håndterbare

disse to er og forresten schlägerne når det kommer til å være den første slangen man har.
Svar med sitat
Gammel 06-11-2006, 18:25   #4
Junior Member

Sitat:
Opprinnelig postet av straymond
Sitat:
Opprinnelig postet av krymper
dette er en grei nybegynner-art men det med denne, som med mange andre reptiler, så kan den fort bli nokså stor (opptil 6 meter), og dermed vanskelig å håndtere, spes om den er mindre blid og dette er deres første art.

Jeg vil heller anbefale maisorm eller kongepyton som ikke blir på langt nær så store og dermed mer håndterbare

disse to er og forresten schlägerne når det kommer til å være den første slangen man har.
krymper er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-11-2006, 18:28   #5
Junior Member

Hehe =''D
Det var ikke meningen å kopiere det du skrev,men jeg sjønner meg ikke på dette enna... jeg må nåkk være litt tålmodig.
Det jeg skulle si var at jeg er velidig gla får råd og veiledning ;] ^^
krymper er offline  
Svar med sitat
Gammel 07-11-2006, 13:11   #6
Reptilfreak

vipera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Bend over I\'ll show ya
Meldinger: 220

Nå har jeg fortsatt til dags dato aldri hørt om 6 meter lang kongeboa, men 3.5 har jeg vært borti. Dette er en flott nybegynner slange selvom den blir stor, de er normalt ikke aggresive og lette å få til å "funke". Ball Pythonen har lett for å mat vegre å da trenger du gode rutiner rundt slangen for å få det til å funke. Kornsnoken er fin, men den blir ikke så stor så hvis du vil ha slange med størrelse så er denne helt gull..
vipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 07-11-2006, 13:19   #7
Reptilfreak

straymond sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891

Sitat:
Opprinnelig postet av vipera
Nå har jeg fortsatt til dags dato aldri hørt om 6 meter lang kongeboa
http://www.oaklandzoo.org/atoz/azboa.html

Hovedkilden min var en svensk slangebok jeg hadde for hånden, men der er nok tatt utgangspunkt i MAX-lengde, så normalt sett så strekker de seg nok ikke no lengre enn ca 3.5 m som du sier
Svar med sitat
Gammel 07-11-2006, 16:13   #8
Senior Member

Katrine sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 762

Dæng. Trodde det nesten bare var tigerpyton (av vanlige "kjæleslanger") som kom opp i den størelsen.

Huff, ville ikke hatt noe over 2,5 meter selv... Er pysete
Katrine er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-11-2006, 13:53   #9
Reptilfreak

gabonviper sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
Meldinger: 673

ville valgt en konge pyton jeg da. fordi jeg har en selv. veldig fin nybegynner slange. den har ikke bitt meg el noen andre jeg kjenner.
Svar med sitat
Gammel 15-11-2006, 15:40   #10
Reptilfreak

vipera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Bend over I\'ll show ya
Meldinger: 220

Bare ikke glem at Ball pytonen fort mat vegrer da.
vipera er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
kongeboa

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Terrarium for kongeboa Molotow Terrarier 34 20-01-2008 17:44
Varme for Kongeboa Molotow Boa og pyton 2 05-05-2007 08:12
"Politiet fant kongeboa i leilighet" VG greedo Media 2 22-03-2007 10:42
kornsnok og kongeboa woman Boa og pyton 2 15-10-2004 16:31

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 12:48.