|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
|
Først må jeg bare si at formidling ikke er lov på dette forumet. Det er fordi denne serveren ligger i Norge, og må følge norsk lov. (Men informasjon er ikke ulovlig, så vi driver med dette
)Men på repti.net er det lov med annonser. Fordi deres server ligger i sverige, og der er reptiler lovlig. Håper du får den hjelpen du trenger. Og velkommen til forumet ![]() http://reptilfreaks.no/index.php?nam...iewtopic&t=339 |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
Sitat:
Jeg vil heller anbefale maisorm eller kongepyton som ikke blir på langt nær så store og dermed mer håndterbare ![]() disse to er og forresten schlägerne når det kommer til å være den første slangen man har.
|
|
|
|
#4 | ||
|
Junior Member
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Nord-Trøndelag
|
Sitat:
|
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Nord-Trøndelag
|
Hehe =''D
Det var ikke meningen å kopiere det du skrev,men jeg sjønner meg ikke på dette enna... jeg må nåkk være litt tålmodig. Det jeg skulle si var at jeg er velidig gla får råd og veiledning ;] ^^ |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Bend over I\'ll show ya
|
Nå har jeg fortsatt til dags dato aldri hørt om 6 meter lang kongeboa, men 3.5 har jeg vært borti. Dette er en flott nybegynner slange selvom den blir stor, de er normalt ikke aggresive og lette å få til å "funke". Ball Pythonen har lett for å mat vegre å da trenger du gode rutiner rundt slangen for å få det til å funke. Kornsnoken er fin, men den blir ikke så stor så hvis du vil ha slange med størrelse så er denne helt gull..
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
Sitat:
Hovedkilden min var en svensk slangebok jeg hadde for hånden, men der er nok tatt utgangspunkt i MAX-lengde, så normalt sett så strekker de seg nok ikke no lengre enn ca 3.5 m som du sier
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
|
Dæng. Trodde det nesten bare var tigerpyton (av vanlige "kjæleslanger") som kom opp i den størelsen.
Huff, ville ikke hatt noe over 2,5 meter selv... Er pysete
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
|
ville valgt en konge pyton jeg da. fordi jeg har en selv. veldig fin nybegynner slange. den har ikke bitt meg el noen andre jeg kjenner.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Bend over I\'ll show ya
|
Bare ikke glem at Ball pytonen fort mat vegrer da.
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| kongeboa |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Terrarium for kongeboa | Molotow | Terrarier | 34 | 20-01-2008 17:44 |
| Varme for Kongeboa | Molotow | Boa og pyton | 2 | 05-05-2007 08:12 |
| "Politiet fant kongeboa i leilighet" VG | greedo | Media | 2 | 22-03-2007 10:42 |
| kornsnok og kongeboa | woman | Boa og pyton | 2 | 15-10-2004 16:31 |