|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 30
|
Jeg fikk en kornsnok for en tid tilbake som begynner å bli alt for stor for terrariet jeg fikk den i. Jeg må innrømme at jeg kan lite om slangehold da dette ikke var et dyr jeg anskaffet meg selv, men jeg har lest en del på internett og skjønner blant annet at den trenger større plass å boltre seg på.
Problemet er at jeg bor slik til at det er vanskelig å få tak i nødvendig utstyr. Jeg har sett i dyrebutikkene i de to nærmeste byene, men disse har ingenting som fungerer. I tillegg er jeg i en slik helsetilstand at jeg ikke har mulighet til å reise for tiden og dermed ikke kan hente ved et eventuelt nettkjøp. Jeg har sett på både å kjøpe brukt og på diverse nettbutikker, men i og med at alle disse er av glass, kan de heller ikke sendes. Så jeg lurer på om det finnes andre alternativer... Finnes det terrarium i plast som kan sendes? Kan lokale dyrebutikker eventuelt bestille inn nødvendig utstyr? Problemet med dette er eventuelt hvor mye informasjon man skal gi i og med at jeg holder et ulovlig dyr så vidt jeg har forstått. Kan man lage terrarium selv uten at dette blir for komplisert? Eventuelt en midlertidig løsning? Jeg håper noen kan hjelpe da jeg gjerne vil sørge for best mulig levekår for kornsnoken min! Jeg får vondt av den sånn som den har det nå. Den var mye mindre da jeg fikk den, men har i løpet av kort tid vokst en god del og i tillegg har jeg lest mer. Det jeg ikke har funnet ut av er hvor mye de eventuelt plages av å ha dårlig med plass, men uansett vil jeg ha tak i et større terrarium! En annen ting jeg lurer på når jeg først skriver, er om de foretrekker å være i fred eller om de liker å bli holdt av mennesker? Jeg har stort sett latt den få være for seg selv, men har den ute en gang inni mellom. Takk på forhånd svar! |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
|
Sitat:
Men webzoo og bristols sender. Koster 1000-2000kr i frakt så er dyrt. Jeg fikk tilsendt mitt fra webzoo 1000kr i frakt. Du har gjort det riktig med og la den være mest i fred og ha den ute i blandt, Slanger og reptiler liker som regel ikke bli håndtert for mye, men en gang i blandt går jo greit (min mening, andre kan ha andre meninger)
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 30
|
Tusen takk for svar!
Har du (eller andre) et konkret terrarie å anbefale? Jeg er usikker på både størrelse og type, og dette skal altså da fungere for en etter hvert fullvoksen kornsnok. Pris er forsåvidt ingen faktor så lenge den har det bra, men hva er minste størrelse for at den skal trives? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Sted: Jeg bor i Møre og romsdalen
Alder: 19
|
Har lest meg frem til at et terarie til en slange skal være stort nok til at den skal kunne lige helt utstrekkt. En kornsnok kan da bli ca. 180cm lang. Så om du skaffet et tera på litt over 180 hadde det vært fantastiskt bra for snoken.
![]() Men en slange ligger som oftest sammen kveilet i et hjørne eller i en grotte, så jeg vil ikke si at et så stort tera er nødvendig. ![]() Men bare gi den god plass og boltre seg på så er den nok fornøyd ![]() Mye planter,huler, en vannskål ++++++ så er den nok glad ![]()
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Sogn og Fjordane
Alder: 27
|
Hei.
Du kan bruke plastboksar. Mange oppdrettarar gjer det, det er ikkje så fint men praktisk og lett å få tak i. Kjøp den største dei har på feks. jysk, med flat botn (for varmematta sin del) Dei har lokk som kan "låsast". Det er berre å lage litt luftehol. Lykke til! |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |