|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jun 2011
Sted: hedmark
Alder: 21
|
hei. jeg har nå skaffet meg en maisorm (maissnok) trur jeg. er det noen som kan bekrefte dette??
og er det noen enkel måte og finne ut hvordan skjønn den er? å ikke minst en siste ting. er dette ett ok terrarium? (150x50x50) ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Det er helt riktig! Det er en maisorm/kornsnok eller Elaphe guttata som den heter på latinsk. Men har du tatt over sånn plutselig? Uten å ha fått noe info eller noe som helst? Se på faktasidene her på RF og finn faktabladet til kornsnoken. Der står det alt du trenger å vite. Lykke til.
Du kan jo ta bildet av halen til kornsnoken, og legge det ut her for å se hvilket kjønn det er. edit. Er du klar over hvor utrygt og utsatt terraet ditt står der? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
|
Om du ikke har gjort det, så kan du i alle fall inntil videre kjøpe en hobbyplate å ha under, slik at det blir jevnt press på hele terraet
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Junior Member
|
Sitat:
![]() ja veit det sto bare på ene karmen. men nå er det ei sponplate under som er støttet opp av to plang under så nå trur jeg det skal stå stødig![]() jeg fikk vite det var en korn snok noe jeg også mente det var. men var ikke 100 % sikker før jeg titta litt på fakta bladet i går.. alder fikk jeg ingen info på (trur jeg) hehe er det noen måte og finne ut det på evt? bilde av halen kommer senere i dag
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
hvordan er det og gi den mat rett før den skal skifte skinn?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Vent til etter den har skiftet ham.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
|
Det har vell ingen ting å si hos slanger?
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Den kan fint spise hvis den vil. Og er det tidlig i hamskifte så er det jo ikke noe problem. Men som regel så venter man til etterpå, da det kan være ubehagelig for slangen å hamme om den er stappfull med mat. En slange som er i hamming er heller ikke ute å jakter, da di ser mye dårligere og føler seg mere truet. Som regel vil di være i helt i fred under prosessen.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
|
okai
snakket med svigefar i dag som har drevet med dette i mange år. han annbefalte også og la være og gi den mat under hamminga. så da blir det sånn
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
da har jeg fått oppretta ett album på profilen min. kan noen si meg kjønn ut i fra de bildene som ligger der? håper dette er nok for en snok ekspert
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvordan reagerer du? | CamStatic | Småprat | 31 | 14-10-2008 20:15 |
| Hvordan ser jeg kjønn? | Christoffer | Edderkoppdyr | 5 | 29-08-2008 20:18 |
| Hvordan kan jeg? | powerboy | Pinnedyr | 46 | 10-12-2007 15:31 |
| Hvordan ta opp? | john | Taranteller | 12 | 25-07-2006 13:20 |
| hvordan ser jeg om det er en han eller hun?? | badmann | Taranteller | 11 | 30-12-2005 15:20 |