"
Gammel 21-03-2011, 20:44   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2008
Sted: NORWAY
Alder: 26
Meldinger: 62
Standard Trenger hjelp!!!

Hei. jeg og en kompis køpte oss vær vår korn snok. han sin spiser som bare det. mens min spiste første dagen også kastet den opp. å den nekter å spise hele eller delt opp.

nå er det snart to uker siden jeg kjøpte den. hvor lenge kan den gå uten maten sin :S å hva kan jeg gjøre....

Olsern
Olsern er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 28-03-2011, 22:33   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2011
Sted: Sogn og Fjordane
Alder: 27
Meldinger: 22
Standard Oppgulp

Kjøp og les boka til Kathy Love, det meste (nesten alt) du trenger å vite om kornsnoker står inni der.

Vent med mating i 10 dager-2 uker, la slangen være HELT i fred, bare bytt vann. Sjekk at temperatur og fuktighet er rett, er det for kaldt klarer ikke slangen å fordøye maten og vil kaste den opp, for varmt over lengre tid kan føre til andre skader.
Ha en "hot spot" på 28-30 grader og en "cold spot på ca 23-25 grader. (da kan slangen selv velge hvor den vil være.)
Grunnen til at den har kasta opp kan være mange ting, lot du den få fred i minst 1 uke etter du fikk den hjem? Den kan være stressa. Det kan også være temperaturen, eller for stor mat. maten skal være ca 1,5 av omkretsen til slangen.
Er den foresten voksen eller baby?
Når du prøver igjen bør du gi den liten mat (fuzzy eller hopper til voksen, pinki i biter til baby)

Ikke bli stressa om den ikke spiser på noen uker, de kan gå 2-3 måneder uten mat.
La den få litt tid og ikke ta den ut.

Lykke til
Musharaf er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Trenger hjelp NÅ! FlyasS Taranteller 38 03-12-2010 12:15
Trenger hjelp! Christoffer Knelere 2 30-08-2008 21:54
trenger du hjelp si i fra madsarn89 Prosjektplaner 8 31-01-2008 00:42
Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! Chibi Snoker 12 15-03-2007 00:30
trenger hjelp!!! alexander Snoker 2 16-07-2005 18:01

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 12:48.