|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: NORWAY
Alder: 26
|
Hei. jeg og en kompis køpte oss vær vår korn snok. han sin spiser som bare det. mens min spiste første dagen også kastet den opp. å den nekter å spise hele eller delt opp.
nå er det snart to uker siden jeg kjøpte den. hvor lenge kan den gå uten maten sin :S å hva kan jeg gjøre....
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Sogn og Fjordane
Alder: 27
|
Kjøp og les boka til Kathy Love, det meste (nesten alt) du trenger å vite om kornsnoker står inni der.
Vent med mating i 10 dager-2 uker, la slangen være HELT i fred, bare bytt vann. Sjekk at temperatur og fuktighet er rett, er det for kaldt klarer ikke slangen å fordøye maten og vil kaste den opp, for varmt over lengre tid kan føre til andre skader. Ha en "hot spot" på 28-30 grader og en "cold spot på ca 23-25 grader. (da kan slangen selv velge hvor den vil være.) Grunnen til at den har kasta opp kan være mange ting, lot du den få fred i minst 1 uke etter du fikk den hjem? Den kan være stressa. Det kan også være temperaturen, eller for stor mat. maten skal være ca 1,5 av omkretsen til slangen. Er den foresten voksen eller baby? Når du prøver igjen bør du gi den liten mat (fuzzy eller hopper til voksen, pinki i biter til baby) Ikke bli stressa om den ikke spiser på noen uker, de kan gå 2-3 måneder uten mat. La den få litt tid og ikke ta den ut. Lykke til |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Trenger hjelp NÅ! | FlyasS | Taranteller | 38 | 03-12-2010 12:15 |
| Trenger hjelp! | Christoffer | Knelere | 2 | 30-08-2008 21:54 |
| trenger du hjelp si i fra | madsarn89 | Prosjektplaner | 8 | 31-01-2008 00:42 |
| Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! | Chibi | Snoker | 12 | 15-03-2007 00:30 |
| trenger hjelp!!! | alexander | Snoker | 2 | 16-07-2005 18:01 |