"
Gammel 03-03-2011, 11:08   #1
Reptilfreak

tantass sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Meldinger: 24
Blog Entries: 1
Standard Parring

Ser ut som mine to kornsnoker, Tantass og NK har parra seg. Er det noko spesielt eg må tenke på i henholdt til håndtering? Bør eg la være? Går det fint og fore de som vanlig?
tantass er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 03-03-2011, 14:00   #2
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
Meldinger: 377
Standard

Først av alt. Hvorfor tror du det? Har du planlagt det? Bor di sammen hele tiden, eller har du satt dem sammen for å parre? Hvor gamle er di? Hvor store er di? Har du gjort di klare for å parre? ¨ Håndtering bør holdes til det minimumme. Går greit di første ukene, men ikke plukk hu opp uten grunn når hu er full av egg. Hu vil også slutte å spise.
tannkrem er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 03-03-2011, 16:43   #3
Reptilfreak

tantass sin avatar

Standard

eg har ikkje sett det sjøl, men typen min som såg det. er jo i utgangspunktet hans slanger. Dei bur i samme terra heile tida. Parring har ikkje vore intensjonen, men ho har og hatt egg tidlegare.
tantass er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-03-2011, 11:40   #4
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Standard

Hm, okay! Nå vil jo di fleste si at å holde på kornsnoker ikke er noe kunst, og at di tåler ganske mye. Men jeg ville nok ungått å hatt di 2 sammen konstant. Di har verken behov for hverandre eller selskap. Å det kan bli ganske stressende å slitsomt for hunnen etterhvert hvis hannen stadig er kåt og dominerende. Jeg ville lagt en eggleggerboks inni terraet. Tett en plastboks med smådampende mose (altså reptilmose) og lag et hull i den, og putt den inn. Når var det hun hammet sist? Følg med på dette. En 7-10 dager før hun legger egg kommer hun til å skifte ham. Det er også da hun kommer til å slutte å spise. Pass på å feit henne opp skikkelig i tida før denne hamminga. Hu trenger masse næring å føde å gå på under og etter hun har lagt egg.
tannkrem er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-03-2011, 20:46   #5
Reptilfreak

tantass sin avatar

Standard

De har bodd sammen sidan me fekk de, og hannen er ikkje så veldig dominerande. Dei har kvar sine gjøymeplassar og ligger sjelden på samme plass, så han virka ikkje så veldig dominerande, men no har eg laga klart eit terrarie til han også som eg skal legge han oppi etterkvart.

Er ikkje så lenge sidan ho hamma sist, men no hammer ho igjen. Er ikkje det litt tidlig? Ser ikkje ut som ho er full i egg liksom. Ho er sånn som ho pleier i størrelse.

Kor lang tid går det sånn ca før ho legger egg fra dei parra seg?
tantass er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-03-2011, 22:52   #6
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Standard

Det kan ta fra 20 dager til en måned etter parring. Har det skjedd noe ennå?
tannkrem er offline  
Svar med sitat
Gammel 31-03-2011, 13:17   #7
Reptilfreak

tantass sin avatar

Standard

nei ingen tegn til noe enda... men hu ser godt feit ut
tantass er offline  
Svar med sitat
Gammel 31-03-2011, 14:37   #8
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Spennende. Skal du klekke?

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 03-04-2011, 19:29   #9
Reptilfreak

tantass sin avatar

Standard

det var planen For to dager siden var ho blitt litt matt så ser ut som hamskifte er rett rundt hjørnet. Problemet nå er bare å finne henne....

Såg at ho hadde prøvd å bryte seg ut så eg tetta hullet ganske godt, men i natt har hu likevel klart det og ho er ikkje å finne noen plass Har snudd leiligheten på hodet. Håper bare på å finne henne før ho legger egg.

Har nå fyrt i peisen og satser på at ho trekker seg mot varmen...
tantass er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-05-2011, 15:35   #10
Reptilfreak

tantass sin avatar

Standard

tantass er trygt tilbake men uten egg
tantass er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
parring bmchris Skilpadder 3 18-08-2010 21:13
parring?? skippy1972 Gekkoer 0 08-03-2010 19:34
Parring ? skorpion Taranteller 3 27-04-2007 19:17
Parring? Gibbs Agamer 5 23-07-2006 18:29
Parring P1eR Taranteller 0 02-08-2005 16:41

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 12:45.