"
Gammel 22-01-2011, 01:23   #1
Reptilfreak

tantass sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Meldinger: 24
Blog Entries: 1
Standard Kornsnoker - rasling med halen

Typen har to kornsnoker som jeg er veldig facinert av. Jeg har ansvaret for de når han er borte. Er en ting jeg synes er litt ekkelt og det er når jeg skal ta dem ut av terrariet rasler de på halen, men aldri når han skal håndtere de. Er dette nromalt? Blir lett litt skeptisk da, men håndterer den ene helt fint uten problemer så lenge noen tar henne ut til meg, men den andre tør jeg ikke ta i en gang. (den bryter seg ut, og har en lei tendens til å plutselig dukke opp ut av intet når jeg er alene med i leiligheten. )

Den gule er jenta "mi" Tantass og den brune er NK.
Vedlagte miniatyrbilder
Kornsnoker - rasling med halen-img_5256.jpg   Kornsnoker - rasling med halen-img_5301.jpg   Kornsnoker - rasling med halen-img_5106.jpg  
tantass er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 22-01-2011, 02:57   #2
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
Meldinger: 377
Standard

Vanlig at kornsnokene rassler med halen når di føler seg trua eller utsatt. Det er helt normalt! Di kan være litt skeptiske til å bli plukka opp og kan derfor virke litt "hissige" før di blir plukket opp. Går som regel over med en gang di blir plukket opp.
tannkrem er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 22-01-2011, 08:07   #3
Reptilfreak

tantass sin avatar

Standard

så eg skal altså bare ignorere raslingen og plukke dem forsiktig opp? Liker dyrene så absolutt, og veit at det ikkje gjer vondt når de biter, men alikevel er redselen der. Leste noe om å legge en flat hånd mot dem på et eller annet vis?
tantass er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-01-2011, 15:22   #4
Reptilfreak

dragoon88 sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Meldinger: 625
Standard

Kornsnoker kan også rasle med halen når de er i jaktmodus. Min kornsnok rasler alltid med halen når det er mat på gang. Så det behøver ikke nødvendigvis å bare være pga den føler seg truet.
Svar med sitat
Gammel 22-01-2011, 16:26   #5
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Meldinger: 377
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av dragoon88 Vis post
Kornsnoker kan også rasle med halen når de er i jaktmodus. Min kornsnok rasler alltid med halen når det er mat på gang. Så det behøver ikke nødvendigvis å bare være pga den føler seg truet.
Min rassler mens den spiser. Kan være at di blir veldig ivrige eller opprømt over noe, at det også trigger det. Men tviler på at det er casen her

tantass: Ja, hvis du skal plukke dem opp så gjør det i en sikker bevegelse og ordentlig. Jo oftere di håndteres og plukkes opp jo mindre bryr di seg om det.
tannkrem er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-01-2011, 17:38   #6
Reptilfreak

tantass sin avatar

Standard

tusen takk for svar dere Tror eg har overtatt hobbyen til min kjære nå, mer eller mindre At jeg ikke har hatt med slanger å gjøre før...
tantass er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-01-2011, 14:02   #7
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Halerasling er det mange snoker som gjør, og jeg har hørt det er for å etterlikne klapperslanger.
Mine rasler alltid med halen når de er i ræva eller skremt humør, og da plukker jeg dem ikke opp.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kornsnoker Bendik&Isis Snoker 1 18-09-2010 08:23
Kornsnoker ER vakre! CamStatic Mine Herptiler 20 29-07-2009 12:42
Terrarie til kornsnoker Skorpion75 Terrarier 7 28-05-2008 15:58
Kryssing av kornsnoker P1eR Helse og sykdommer hos reptiler 3 21-03-2007 01:15
Substrat til kornsnoker kahleesi Snoker 3 07-08-2006 19:22

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 12:45.