|
|
#1 |
|
Reptilfreak
|
Typen har to kornsnoker som jeg er veldig facinert av. Jeg har ansvaret for de når han er borte. Er en ting jeg synes er litt ekkelt og det er når jeg skal ta dem ut av terrariet rasler de på halen, men aldri når han skal håndtere de. Er dette nromalt? Blir lett litt skeptisk da, men håndterer den ene helt fint uten problemer så lenge noen tar henne ut til meg, men den andre tør jeg ikke ta i en gang. (den bryter seg ut, og har en lei tendens til å plutselig dukke opp ut av intet når jeg er alene med i leiligheten. )
Den gule er jenta "mi" Tantass og den brune er NK.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Vanlig at kornsnokene rassler med halen når di føler seg trua eller utsatt. Det er helt normalt! Di kan være litt skeptiske til å bli plukka opp og kan derfor virke litt "hissige" før di blir plukket opp. Går som regel over med en gang di blir plukket opp.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
så eg skal altså bare ignorere raslingen og plukke dem forsiktig opp? Liker dyrene så absolutt, og veit at det ikkje gjer vondt når de biter, men alikevel er redselen der. Leste noe om å legge en flat hånd mot dem på et eller annet vis?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
|
Kornsnoker kan også rasle med halen når de er i jaktmodus. Min kornsnok rasler alltid med halen når det er mat på gang. Så det behøver ikke nødvendigvis å bare være pga den føler seg truet.
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
|
Sitat:
tantass: Ja, hvis du skal plukke dem opp så gjør det i en sikker bevegelse og ordentlig. Jo oftere di håndteres og plukkes opp jo mindre bryr di seg om det.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Halerasling er det mange snoker som gjør, og jeg har hørt det er for å etterlikne klapperslanger.
Mine rasler alltid med halen når de er i ræva eller skremt humør, og da plukker jeg dem ikke opp.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kornsnoker | Bendik&Isis | Snoker | 1 | 18-09-2010 08:23 |
| Kornsnoker ER vakre! | CamStatic | Mine Herptiler | 20 | 29-07-2009 12:42 |
| Terrarie til kornsnoker | Skorpion75 | Terrarier | 7 | 28-05-2008 15:58 |
| Kryssing av kornsnoker | P1eR | Helse og sykdommer hos reptiler | 3 | 21-03-2007 01:15 |
| Substrat til kornsnoker | kahleesi | Snoker | 3 | 07-08-2006 19:22 |