|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Bergen
|
Prøver å anskaffe meg en av de nevnte snokene,er det noen som kan fortelle meg hva prisen sånn ca ligger på?
Dette blir min første slange,bør jeg kjøpe en som er "valp" eller burde jeg gå for en eldre snok? Hvor ofte har de hamskifte? Burde jeg oppsøke lege dersom jeg blir bitt til blods? Tusen takk til alle med peiling som gidder å svare på mine noob spørsmål |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Bergen
Alder: 29
|
Rundt Bergen må du nok ut med ca 800 - 1000 kr. (+ terrarie 2000)
Det er egentlig ikke så stor forskjell på juvenil(unge) og en voksen. Unger spiser oftere enn de voksne og har hyppigere hammskift. du kan begynne å lese om Pantherophis (Elaphe) guttata guttata - Kornsnok - Reptilfreaks.no
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 26
|
Heisann! Er det noen som vet om det er mulig å få få tak i denne vakre skapningen i Rogaland/Hordaland området?
Og eventuelt hvordan får man tak i dem? |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
|
Sitat:
Husk å lese deg godt opp, og gjøre alt klart FØR du henter dyret.
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Sted: Jeg bor i Møre og romsdalen
Alder: 19
|
Som sagt burde du gjøre klart terra og ha det i noen dager uten dyret i det for og være sikker på at temperaturene og fuktigheten er riktig før du kjøper eller henter snoken.
![]() Du også må være klar til dette så les MYYYYYE om den snoken du vil skaffe deg ![]() Google, Youtube, Cear sheets. er gode ting og bruke ![]() Men for og svare på et av spørsmålene dine så må jeg si at om en snok biter deg til bloods så er det ikke store greiene og du trenger ikke oppsøke lege for dette. ![]() Bruk et papir eller plaster du
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Rødhalet piskesnok kan være litt agressiv, kanskje ikke den beste nybegynnerslangen. Men hvis du tåler og bli bitt noen ganger så er det ikke noe problem. De kan også være litt vanskelig med tanke på RH%
Red-tailed Green Ratsnake -- (Elaphe [Gonyosoma] oxycephala) |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| melkesnok, rottesnok, tresnok |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kan boan spise diegos? (Ser ut som en rotte) | Bredo | Slanger | 5 | 20-07-2009 16:10 |
| Skolopender vs rotte ? | Galil | Myriapoder | 9 | 05-06-2009 22:32 |
| Rotte str | Draanes | Fôrdyr | 2 | 25-04-2008 17:56 |
| WoW! kul video av Tegu som dreper en rotte :D | Crispy | Filmsnutter | 19 | 14-09-2006 19:59 |