![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2010
Sted: Bergen
Alder: 22
|
Eg bor for tiden i Danmark, og eier en utrolig flott liten Kongesnok. Men så er det jo sånn at eg engang skal hjem igjen til Norge, og eg er litt usikker på reglene hjemme. Håper derfor noen kan hjelpe meg.
Kan eg ta henne med meg til Norge? Må eg søke om tillatelse til dette? Om eg må, hvor? Samt andre ting som eg kunne trenge å vite. Har jo ikke lyst å selge henne bare fordi eg skal hjem til Norge igjen engang
Sist endret av Brandal; 10-12-2010 kl 20:09. Begrunnelse: Skrivefeil |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
|
Hei!
Alt privat hold av reptiler er forbudt i Norgre og ingen dispensasjon er gitt til privatpersoner de siste 30 årene. Du vil med andre ord ikke få tillatelse til å få den inn i Norge på nåværende tidspunkt. Når det er sagt så er en mulig lovendring på vei. VKM fremlegger sin vurdering 10 Januar. Deretter skal den gjennon byråkratiet. Om vi er heldige får vi lov å holde noen reptilarter lovlig i Norge iløpet av 2011. Kongesnok er en av artene som er foreslått lovlig så det er lys i tunnelen om enn et stykke unna. Om du skal flytte hjem til Norge nå til Jul og ikke kan få noen til å tavare på den for deg så er dessverre eneste løsning å smugle den inn i Norge. Vær obs på at kongesnoken din med nesten 100% sikkerhet vil bli avlivet om du blir tatt. Velkommen hjem til Norge. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2010
Alder: 22
|
Hmm, kjedelig. Håper de åpner opp for det. Men flytter ikke hjem før over sommeren til neste år, så håper de har gjort det lovligt da
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||