|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2006
Sted: Sogndal ( sogn og fjordane )
|
Jeg har aldri hatt slanger før men jeg bygger slange terra nå,
Jeg er veldg usikker på hva som annbefales til en nybegynnersom meg..? Jeg vurder da en snok, helst en kongesnok er det en slange som temmes lett eller er den agressiv av natur? Har også vurdert en teppepyron? Har en albino på standby som jeg vil kjøpe.. Noen som har erfaringer med disse og kan fortelle meg litt om disse? Mvh Rybe! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Hei!
Jeg har hørt at kornsnoker er greie begynner slanger. Boa Constrictor skal visst også være greie. Holdt 1 forrige uke, den var snill som et lam ![]() MEN, dette er virkelig ikke mitt område, bare ting jeg har snappet opp. Mvh Robin
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
Sitat:
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
Medlem siden: Aug 2006
Sted: Bergen
|
Jeg må si meg enig med at konge pyton er en av de letteste slangene å begynne med
de blir ikke noe selig store ca 1 til 1.5m og er så og si harmløse så lenge du ikke nettop har gjort rent i museburet og slangen din er litt sulten vet egentlig bedre men tekte meg ikke om så fikk en liten overakelse der ja men det var bare ett lite bitt. Trodde først den bommet men da jeg knep på fingen den var boti fikk jeg presset ut noen små dråper ![]() snakke da med legevakten og fikk beskjed om at hvis en har tatt stivkrampe sprøyten inne de 10 siste årene så var det ikke noe problem Kan også nevne det at hvis du røyker så ikke hold den mens du røker siden slangen jakter med varmesøkende (hva det no heter) så den kan finne på å prøve å hugge etter gloen på røyken skriver ikke dette for å skremme deg vekk fra å kjøpe slange Bare ha det litt i bakhodet at uansett hvor tam og grei en slange er så er det fortsatt ett reptil som lever på instinkt Men tilbake der jeg startet Konge Pyton\Ballpyton (pyton regius) er en super nybegynnerslange som jeg vill anbefale på det aller varmeste har hatt mine nå i snart 5 år |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
det iggysale her sier syns jeg faktisk er ganske viktig.
det er viktig å innse at slanger som alle andre dyr ER dyr, og kan dermed gi et bitt av ymse grunner, men dette må ikke bety at det gjør vondt eller at man blir full av morsomme sykdommer
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
|
vanskelig & anbefale noe.
Boaer er som kattunger, kongepytoner er somregel like greie & ha med & gjøre. Men dette er LATE slanger som tar seg god tid til hva det måtte være. En snok er kanskje litt mere livat & noe mere & se på ;] lykke til.! |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2004
|
Sitat:
sikker på at det er en teppepyton?
|
|
|
|
#9 | ||
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Asker
|
Jeg har kommet fram til at jeg ønsker meg en kongeboa. Men samtidig har jeg intrykk av at kongepythonene er ganske like.
Jeg har fått med meg disse forskjellene: 1) Boa føder levende unger og Python legger egg. 2) Kongeboaen blir ca 1 meter lengre enn Kongepythonen. 3) Kongeboaen liker å klatre litt, imens kongepython holder seg mest på bakken. Men utenom dette er det da noe særlig forskjell på de to? Har intrykk av at de begge er rolige uten temperament og ok for nybegynnere. Men de er ganske like, er de ikke? Jeg syns til og med mønsteret deres på ryggen ligner litt på hverandre. Fint hvis noen kan påpeke forskjeller mellom kongeboa og kongepython jeg ikke har fått med meg.
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| annbefales, hva |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|