|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Hei! Har akkurat fått meg en kornsnok! Den er ca 3mnd gammel. Kan legge ut bilder senere osv
Men det jeg lurte på er hvordan det er med gjenfrysning av pinkier? Hvis dem har blitt tint en gang, hvordan er det å fryse dem igjen? Fikk nemlig pinkier som ikke var fryst men som jeg antar har vært det. Går det bra å fryse dem igjen da? Har gjort det allerede og matet den akkurat med en liten pinkie nå. Den spiste den med en eneste gang. Og er det greit å gi den 2 om gangen hvis dem ikke er så store?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
|
Jeg fryser aldri for to ganger, men det er opp til deg. Den tåler sikkert to om de er små i forhold til slangen.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Så lenge ikke pinkiene blir skada av det og snoken syk. Men hvor lenge må den være i fred å hvile før den kan håndteres etter foring som liten? og som stor forsåvidt
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2010
|
Jeg hadde ikke fryst ned pinkier som er tint, bedre å være på den sikre siden.
Jjeg pleier å vente 48 timer før jeg håndterer slangene mine igjen.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Han/hun spiste hvertfall to på rappen
Får bare ordne noen nye til neste foring.. Takk for svarene forresten! 48 timer hørtes jo ålreit ut. Har hørt alt fra 45 min til 3 dager, så var litt usikker der.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
|
Råtningsprosessen skjer 4(?) ganger så fort etter et dyr har vert frosset så kvaliteten blir veldig fort mye dårligere. Jeg lar slangene ligge helt i ro i 24 timer, da kan jeg flytte de for å gjøre rent ol. Håndterer de ikke før etter 48t eller til en eventuelt synlig kul er borte.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Refrysing skal ikke gjøres,der gambler jeg bare med min egen mat, da jeg isåfall får som fortjent.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| levende pinkier selges | Skottneset | Småprat | 0 | 05-01-2006 11:47 |