|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2006
Sted: Grenland
|
Merker på slangen at hun begynner å bli "stresset" de siste dagene før foring, men for noen mnd siden la hun seg til ro og slappet av etter ett måltid...
Men i det siste har hun slukt maten og "stresser" fortsatt, som om hun vil ha mer, kan det være at en mus er for lite? Hun er litt i overkant av en meter ville jeg tro... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Ingen som vet?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2004
|
kan vel høres ut som om hun vil ha mer mat...
hva slags slange er det og hvor gml er den? når jeg fora på teppepytonjuvenilen jeg hadde fikk den gjerne flere "smårotter" om gangen...
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
Sitat:
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#7 | ||
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Kansje hu er eldre... |
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
Sted: Bergen
|
Jeg synes det høres temmelig riktig ut jeg. Det er ikke veldig uvanlig at de blir ca 1m på halvannet år. Det kommer mye ann på hvor god appetitt de har som juveniler.
Siden snoken din er ca 1m kan det være den biologiske klokken som begynner å tikke. De pleier å bli kjønnsmodne når de er på den størelsen. Hunnene blir ekstremt glupske når de er i leksperioden. Dette er fordi de ikke klarer å spise når eggene inni dem begynner å bli store. Mens de går med egg, kan de ta av temmelig mye stakkars. For i vei. Det gjør hvertfall jeg. De har vett til å stoppe når de er mette. De er ikke sånn som oss som bare dytter i oss til vi nesten spyr, hvis det er noe vi virkelig liker. Når det begynner å bli høst, og det ikke er så forbanna varmt lenger, vil hun sikkert begynne å spise normalt igjen. De legger alltid egg om våren/sommeren, slik at det skal være varmt nok for eggene, til å utvikles. I fangenskap kan man lure dem til å komme i lek, ved å manipulere med temperaturene. Men siden det er så varmt ute nå, og de fleste av oss derfor har det over gjennomsnittlig varmt i stuene våre, er det slettes ikke umulig at hun er litt forsinket våryr. Det tror jeg
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| fortsatt, jenta, sulten |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| HJELP!!! Trenger fortsatt noen dyr til messa...... | telia | Messer og utstillinger | 4 | 11-09-2008 08:41 |
| var og henta den nye jenta mi i dag<3 | shisha | Småprat | 9 | 25-02-2008 16:25 |
| endelig,lille gecko jenta mi er i hus :)) | Juliette | Småprat | 15 | 10-10-2007 10:28 |
| Eksisterer aquazoo fortsatt? | Tha_Iguana | Småprat | 14 | 14-02-2007 22:13 |
| altid sulten | TBS | Fôrdyr | 5 | 02-11-2004 22:47 |