|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
Sted: I/T
|
Hei. Jeg har en voksen Kornsnok på 160cm og er ca 4 år, og har en del trost/trostunger i området, går det fint å mate Snoken med det/er det farlig? Takker for svar.
Foresten, noen som har forslag til navn ? :- ) Her er et bilde også :
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østlandet
Alder: 25
|
Nå er ikke jeg noen ekspert.. men jeg ville ikke gjort det. Pga. bakterier og dritt som er ute.
Men kan godt hende det går an, som sagt er ikke jeg ekspert ![]() Flott snok forresten ![]() Jeg har en selv, men hu er bare 1 meter og 1 1/2 år ca. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Fugler har vel en del parasitter og skit på seg, har de ikke?
Jeg ville uansett aldri matet med villmat, du vet aldri hva som kan skje. Tryggest er med dyr som er avlet i fangenskap. Hvordan i alle dager skal du fange trosten uansett? o_O
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Er jo ikke noe problem å fange små Trost unger som ikker har lært å fly enda, nyfødte.
Ingen som har tips til navn da ?=) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østlandet
Alder: 25
|
hehe.. sikkert ikke
Men kan ha mye basselusker på seg. Åssen kjønn er det? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
Ute fugler har veldig masse parasitter og bakterier, og selvom de er nyfødte så betyr ikke det at de er fri for det. For det er trossalt i kontakt med moren veldig masse, ergo de er heller ikke fri for bakterier og parasitter.
Men hvorfor mate med vill fugel??
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Jeg bare lurte på om det var mulig, siden vi har så sinnsykt mye av dem her i området. Hadde spart noen kroner da vettu.
uromastyx22 ; Er ikke sikker på kjønnet. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
Det koster jo ikke så mye med fryst mus fra butikken
Kjøper man i større kvanta et par ganger løpet av året, så sparer man jo på det og
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: oslo
|
Om du ikke har penger til å fore dyret ditt så kan du vel gi faen i å ha det! gå å hente fugle unger fra redet du liksom..
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
|
Alle fugler i Norge er vel fredet trodde jeg samt fugler har mindre næringsinnhold forholdt til mus/rotter. Har du iikke råd til mat bør du heller ikke ha dyr heller
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|