|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
heisann, har litt lyst på en slange.
å ha litt lyst på denne her http://mm.aftenbladet.no/multimedia/...02_144084m.jpg vet ikke vitenskapelig navn så derfor legger jeg ut bilde. vet å at det er en som kopierer denne men husker ikke om det var svart mot rød eller hvit mot rød som var giftig ? er disse vanskelige å ha i fangenskap ? nå har ikke de så stor mun så hva einer seg best som mat ? å er maten lett å få tak i ? er disse dyre ? å vor stort terra bør en voksen en ha ? vor store kan de bli ? å ellers annen nyttig info som er greit å ha i bakhue
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Akershus...
Alder: 20
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
å vilken av dem er det som ikke er giftige ?
dette vill bli min første slange så vill ikke ha noen potente noen
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Dette er en sinaloe ja
![]() Lampropeltis triangulum sinaloae Jeg har laget et fakta ark om melkesnoken her Jeg har selv sinaloe, og de er fantastiske å holde ![]() Når slangen er rød, svart og gul, er de ikke giftig, er de rød, gul og svart, er det en korallslange, og slangen er giftig ![]() Som man sier, "Red on black, is a harmless jack, red on yellow, can kill a fellow" De er ikke vanskelige å ha i fangekskap, men de kan være trassige i matveien, da spesielt i overganger i størrelse på mat. Ellers så er de flotte snoker du kan ha i 20 år ![]() Det er greit å fore med pinkis det første halve året, før du beynner å gi fuzzi de neste 6-8 månedene. Deretter kan du gi mellomstore til voksne mus. Maten kan kjøpes på dyrebutikken eller bestilles fra private oppdrettere, du kan også kjøpe dette på diverse messer. De er ikke særlig dyre, alt mellom 300-1200. Det kommer helt ann på hvor du kjøper. Voksne individer kan strekke seg mot 140cm, men 110-120 er mer normalt. Min som nå er adult og 4,5 år gammel er 120cm nå.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
takker
![]() å vor stort terra bruker du ? må man ha et spesielt terra for dette eller ?
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Duefjes, alt du trenger å vite står i fakta-arket jabbe linket til, ellers kan du også google nå som du vet navnet
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
så ikke faktarket
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Admin
|
Sitat:
Nei, et hvert terra funker, det viktigste er at slangen får plass til å bevege seg, og at det er god lufting
"I love my snakes!" -Steve Irwin- The Crocodile Hunter Sist endret av Jabbe; 12-06-2009 kl 14:02. Begrunnelse: I found a leif |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
som jeg så så var det ikke så viktig med fuktihet hos disse, vill det si at jeg kan ha det tørt å gi den noen sprøyt i månen ?
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Admin
|
Sitat:
![]() Ellers uten om det er det helt opp til deg når og hvor mye du vil fukte. Jeg liker å spraye terra en gang i uken. Gjerne et par ganger i uken når det er som varmest ute.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Argentinsk svart og hvit tegu | Chibi | Andre øgler | 12 | 12-08-2010 17:40 |