|
|
#1 |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
Hei
Min datter p 21 Âr er bitt i halsen av en rotte snok. Om det er av type gr eller svart vet jeg ikke. Hvilket problmer er forbundet med et slikt bitt og hva b¯r hun gj¯re med dette?!? Mvh Dag |
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2004
Sted: I landet som styres av huleboere.
|
hei Dag.
rottesnoker er ikke giftige. jeg ville anbefallt  dra ti fastlege. man m IKKe nevne at man er bitt av en rottesnok, da disse ikke lever villt i norge. fin p noe... slettsnok kanskje? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2003
Sted: Østfold
|
Hei Dag!
En "Rottesnok" er som sagt ikke giftig slik som "rotskrot" her nevner. Så det er ikke noe fare forbundet med et slikt bitt. Jeg har selv blitt bitt av slike slanger flere ganger uten at det har skjedd noe av den grunn. Det er bare å vaske såret med såpevann, det blir jo noen små rifter/merker med det samme etter et slikt bitt men de forsvinner og blir borte av seg selv etter hvert. Den eneste behandlingene for bitt uansett hva man har blitt bitt av, være seg dyr eller menneskebitt, er stivkrampesprøyte...... (Men det hadde jo vært noe helt annet dersom det hadde vært snakk om bitt fra en gift slange). Men å ta en slik injeksjon er jo opp til hver enkelt og blir ens egen vurderingssak, jeg har selv aldri benyttet meg av dette.... Lykke til videre, dette går bra..... ![]() Mvh Trond alias Varanen69!
|
|
|
#4 | |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Dersom det er mer enn 10 år siden sist du tok en stivkrampesprøyte ville jeg vurdert å tatt en ny.
Ingen grunn til å dra til lege med mindre du har pådratt deg større mekaniske skader i vevet, eller traumer etter opplevelsen... Riftene bør renses med pyrisept e.l. og vil gro som andre småsår. Sitat:
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2004
Sted: rogaland
|
hvordan fikk du til å bli bitt der?
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| fra, rottesnok, slangebitt |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Slangegift og slangebitt | Jabbe | De "ekstra" eksotiske herptilene | 8 | 20-01-2009 16:43 |
| Dødelige slangebitt | leo77 | Helse og sykdommer hos reptiler | 10 | 24-08-2008 20:34 |