"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler > Slanger > Snoker Kornsnok Oppdatering og utbedring av terrariet til min flotte snok, :) Hva synes dere?

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 08-04-2009, 14:46   #1
Reptilfreak

reptor sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: møre og romsdal
Alder: 27
Meldinger: 40
Standard Oppdatering og utbedring av terrariet til min flotte snok, :) Hva synes dere?

Etter mitt første innlegg så fikk jeg noen tilbakemeldinger om at jeg hadde for få skulesteder å planter til min lille kornsnok "Damien"
Så nå har jeg gjort en god del utbedringer og lurer på hva ere synes.
Mvh Reptor
Vedlagte miniatyrbilder
Oppdatering og utbedring av terrariet til min flotte snok, :) Hva synes dere?-dsc00677.jpg   Oppdatering og utbedring av terrariet til min flotte snok, :) Hva synes dere?-dsc00678.jpg   Oppdatering og utbedring av terrariet til min flotte snok, :) Hva synes dere?-dsc00682.jpg   Oppdatering og utbedring av terrariet til min flotte snok, :) Hva synes dere?-dsc00683.jpg  

Oppdatering og utbedring av terrariet til min flotte snok, :) Hva synes dere?-dsc00684.jpg  
Svar med sitat
Gammel 08-04-2009, 14:51   #2
Reptilfreak

Pekken sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
Meldinger: 488
Standard

I like

Pekken er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 08-04-2009, 14:54   #3
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,005
Blog Entries: 1
Standard

En miniatyr jungel du har der
Galil er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 08-04-2009, 16:27   #4
Reptilfreak

reptor sin avatar

Standard

Var det som var tanken bak det hele, her er det både kunstige og ekte stener, planter og lianer Håper han trives der inne
Svar med sitat
Gammel 08-04-2009, 16:41   #5
Reptilfreak

Vol sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Bergen
Alder: 29
Meldinger: 300
Blog Entries: 8
Standard

Knallfint det der.
Siden kornsnoker liker å grave så hadde jeg hevet på noen cm til med substrat.
Vol er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-04-2009, 17:34   #6
Reptilfreak

Olliw sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Akershus
Alder: 19
Meldinger: 695
Standard

Det var utrolig fint :O

Hvilke lianer har du kjøpt? Ekte? Falskt? Link? Og hva slags levende planter har du der inne?
Svar med sitat
Gammel 08-04-2009, 17:46   #7
Reptilfreak

reptor sin avatar

Standard

Lianene er både falske å ekte, de ekte er røtter som jeg har gravd opp og kokt, da ble de myke å lett å forme mens de falske kjøpte jeg på dyrebutikken, exo-terra produkt.
Plantene er to mini-trær og en jeg ikke husker navnet på, fikk en gartner til å hjelpe meg å plukke ut noen som ikke var giftige, jeg er litt dårlig på navn, det eneste jeg brydde meg om var at de var små og ikke giftige .
Svar med sitat
Gammel 08-04-2009, 18:07   #8
Reptilfreak
Admin

Jabbe sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,721
Standard

Ser bra ut det der

Regner med du har et lokk til det også? Mulig å få se hvordan det sitter? Snoken din kan dytte på lokket slik at den kommer seg ut, hvis det ikke sitter godt nok fast, og er luftehullene for store, kan den skvise seg igjennom og stikke på vandring.
Svar med sitat
Gammel 08-04-2009, 18:23   #9
Reptilfreak

Nero sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
Meldinger: 687
Standard

Se der ja! Nå trives den.

Ser du bruker et akvarie, en ulempe med dette er topplokket, 2 av hjørnene er mest sannsynlig kuttet av, har du tettet disse?

Det jeg gjorde med mine akvarie-terrarier var å feste en bit med fluenetting på hjørnet i akvariet, slik at lokket blir lagt oppå biten.

Kornsnoker er eksperter på å finne små hull de kan presse seg gjennom, og du vil ikke ha den løs i rommet, da får du noen timers leting...
Svar med sitat
Gammel 08-04-2009, 18:34   #10
Reptilfreak

reptor sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Jabbe Vis post
Ser bra ut det der

Regner med du har et lokk til det også? Mulig å få se hvordan det sitter? Snoken din kan dytte på lokket slik at den kommer seg ut, hvis det ikke sitter godt nok fast, og er luftehullene for store, kan den skvise seg igjennom og stikke på vandring.
Siden dette bare er et midlertidig hjem for Damien mens den er liten så bruker jeg et akvarium, lokket er hjemmelaget og er laget av stålskinner i endene og netting over, for tung for lille Damien, millioner av snå jull som er aaaaaalt for små for rømmningsforsøk og gir masse frisk luft
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kornsnok Se på min flotte snok :) reptor Snoker 11 04-04-2009 13:01
Fordi man kan ikke få nok av flotte leopardgekkoer... CamStatic Leopardgekkoer og andre Eublepharis 11 21-04-2008 10:54
Hva synes dere? Jabbe Helse og sykdommer hos reptiler 3 20-01-2008 15:04
Hvilke størrelser har dere på terrariet? Lise_88 Gekkoer 4 18-06-2006 20:09
VOTE:Bruker dere varmematte under ell på siden av terrariet? lector Skorpioner 16 05-05-2006 08:29

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 12:37.