|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: møre og romsdal
Alder: 27
|
Endelig kom den lille krabaten i hus![]() En livlig liten personlighet som ble raskt husvarm i sitt nye hjem, den likte godt det lille terrariet jeg hadde gjort i stand til den, etter en lang og nøye utforskingsrunde fant den seg en spot oppå varmematten og under skjulestedet der den krøllet seg fint sammen og tok livet med ro. Den har ikke vist tegn til agressivitet i det heletatt, den har ingen problemer med å bli håndtert, da den gjerne liker varmen fra hendene og krøller seg fint i håndflaten min, legger jeg andre hånden over og lager et lite skjulested for den så vil den ikke forlate meg heller, he he ![]() En liten luring er dette i allefall, for den fant vist en bitteliten åpning inn i den ene stein og plante kopien som den har som skulested, inn der krøp den og la seg trygt, litt for trygt, for jeg klarte plutseig ikke å finne den noe sted, en time med febrilsk leting ble resultatet, før den igjen krøp stille ut mens jeg så på, den så på meg å lo litt tror jeg, he he ![]() Etter noen timer med ro så gjorde vi et forsøk på å mate den, med stort hell, den svelgte den lille pinkien uten å nøle. Denne snoken har nå fått et godt hjem og den virket tilfreds med omgivelsene sine og maten sin. Vi er sååå stolte ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
|
kjempe fin slange...skal også ordne meg en kornsnok snart..men skal vite mye om dem først..pluss at jeg leier leiligheten,så må ordne meg en seksjon elnoe som terrariet kan være inni...if you know what I mean..har du flere bilder??
btw..hvor stort er tarrariet ditt?? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Den var fin. Spesielt mønsteret fra "nakken" og opp på hodet. Måtte trekke litt på smilebåndet av den lille historien
Har opplevd det samme før med keiserskorpion, rart hvor små steder de kan få plass i
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Akershus...
Alder: 20
|
du burde ha et mindre terra til den blir større, for stort terra kan stresse den og da kan den bli matvrang...
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Dette terrariet er 60 x 30 x 30.
Mener du dette er for stort Sofokles? Jeg har lest at for stort terrarie kunne stresse dem, derfor jeg tok i bruk dette gamle som et midlertidig et, har planer om et nytt når den blir større. Mener du dette er for stort Sofokles? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Er ikke størrelsen på terrariet, men hvilken størrelse dyr det er innredet for. Man må tenke på hvilke farer de har i naturen på den størrelsen, hvordan de takler det. Uten å vite fasittsvaret på akkurat denne arten, så vil jeg tippe at et en god del planter som den kan gjemme seg under/bak og trange gjemmesteder vil gjøre susen
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Jeg kan godt lage flere gjemmesteder til den
Ønsker såklart ikke at den skal bli stresset.Kan legge ut flere bilder når dette er gjort.
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Mener ikke å diskutere for det er jo sant det du sier, men ganske merkelig at det er slik xD
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: By gutt;)
|
Sitat:
Legg ut flere bilder ettervært da vis det skulle bli noen forandringer inni der
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Jeg har fått en Snok! | Levin | Snoker | 33 | 16-12-2008 09:20 |
| Litteratur om snok | Murdoch | Snoker | 3 | 21-11-2008 20:11 |
| Fordi man kan ikke få nok av flotte leopardgekkoer... | CamStatic | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 11 | 21-04-2008 10:54 |
| Korn Snok/Melk Snok spørsmål | Arfus | Snoker | 3 | 02-09-2007 09:19 |
| Snok uten mat.. | quagmaier | Snoker | 3 | 21-08-2007 04:21 |