"
Gammel 17-03-2006, 14:26   1 links from elsewhere to this Post. Click to view. #1
Guest

Meldinger: n/a
Standard Norske vill slanger

noen som vet om det lar seg gjøre å ha enten huggorm eller stålorm i hjemmet?? var hos en kompis i arendal i sommer og fant en sleve/stålorm som lå og solte seg på en stein, og vips! så hadde vi romkamerat i et par fire dager.. :wink: så også en del huggorm, men de er litt skumle.. vil ha noe alternativt..

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-03-2006, 13:59   #2
Reptilfreak

Medlem siden: May 2005
Sted: Holmestrand
Meldinger: 401
Standard Re: Norske vill slanger

Sitat:
Opprinnelig postet av Jenova
noen som vet om det lar seg gjøre å ha enten huggorm eller stålorm i hjemmet?? var hos en kompis i arendal i sommer og fant en sleve/stålorm som lå og solte seg på en stein, og vips! så hadde vi romkamerat i et par fire dager..
Tror du lett svarte på ditt eget spørsmål!

Petter
Svar med sitat
Gammel 18-03-2006, 14:33   #3
Guest

ja, gjorde vel nesten det.... men måtte slippe fri sleven fordi den nesten ikke spiste.. bare to små meitemark... men huggorm må jo vere litt vanskelige å håndtere, ikke at man skal håndtere dem så mye, men de er da svert agressive?? og har hørt det gjør sykt vondt å bli bitt av en slik! jaja.. var bare en tanke uansett..

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-03-2006, 14:39   #4
Reptilfreak

Er nok ikke hva man tenner på hvertfall.... Med mindre man har spesielle seksuelle intereser... Men den diskusjonen tilhører ett annet forum..

Selv mener jeg at hoggormen er penest i naturen. Veldig pene dem, emn for min del holder dem seg utenfor ytterdøra..

Veit ikke om det er mange som har hatt en slik her inne? Har hørt snakk om at noen vil, men du kan jo søke dem opp og spørre hva det ble til?

Petter
Svar med sitat
Gammel 18-03-2006, 17:15   #5
Guest

yeah kan jo alltids gjøre det, men det er vel sant som du sier, at det er lurest å holde dem uttafor døra.. men som sakt, var bare en tanke

Svar med sitat
Gammel 18-03-2006, 17:45   #6
Senior Member

Katrine sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 762

I tillegg til huggorm, har vi buorm og slettesnok i naturen vår.

Desverre er alle norske reptiler utryddningstruet. Derfor bør disse dyrene ikke være hjemme i stuene til folk, men være ute i skogen og formere seg.
Katrine er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-03-2006, 17:04   #7
Reptilfreak

gabonviper sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
Meldinger: 673

at hoggorm er det peneste i natur er vel å ta i mener jeg. det peneste i naturen er vel crotalus atrox(diamant klapperslange)
jeg syns hoggormen ser ut som djevelen med de øynene. men det mønsteret er noe for seg selv det er jeg enig i!!
Svar med sitat
Gammel 19-03-2006, 17:10   #8
Senior Member

Kjellvete sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Froland
Meldinger: 124

Sitat:
Opprinnelig postet av gabonviper
at hoggorm er det peneste i natur er vel å ta i mener jeg. det peneste i naturen er vel crotalus atrox(diamant klapperslange)
jeg syns hoggormen ser ut som djevelen med de øynene. men det mønsteret er noe for seg selv det er jeg enig i!!

Tror nok Petter mente at huggormen er penere i naturen enn i et glassbur
Svar med sitat
Gammel 19-03-2006, 17:22   #9
Reptilfreak

Eggy sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
Meldinger: 1,439
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (7)

jeg hadde en Huggorm i et gammelt akvarium for noen år siden. Den gravde masse huler og lange ganger, men det ville ikke spise. Kjøpte indrefilet også til den men den ville ikke ha det heller, for et kresent lite dyr.
Eggy er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-03-2006, 17:35   #10
Reptilfreak

Finest i naturen ja... Godt noen er der ute til å rette på meg..

Under temaet Norske vill slanger hører vel ikke heeelt diamant klapperslangen til...

Petter
Svar med sitat
Svar

Emner
norske, slanger, vill

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reptilfreaks.no/forum/snoker/1073-norske-vill-slanger.html
Skrevet av For Type Dato
Meitemark/slanger - Kvasir This thread Refback 08-06-2009 17:21

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Jeg vill ha pinnedyr!! 2mmelit1 Pinnedyr 10 29-04-2008 16:20
Vill skjeggis? Miss_Loca Agamer 2 19-02-2008 02:05
norske slanger i fangenskap? Adriano Snoker 12 04-09-2007 19:17
Vill leos Chibi Småprat 6 06-05-2007 15:28
Norske slanger alma Helse og sykdommer hos reptiler 3 02-05-2007 13:04

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 12:33.