|
|
#1 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
|
Jeg har engang sett et bilde, av en juvenil kornsnok som hadde dødd mens den forsøkte å spise seg selv.
I dag fikk jeg nesten sett dette "live" Det var tid for foring, og den ene ungen bommet på pinkiken, og beit seg halen. Vondt i halen= maten biter fra seg (slange-konklusjonen). Så det ble en helsikens kamp. Jeg håpte at slangen skulle skjønne at den hadde bitt seg selv, og slutte å sloss med seg selv, og slippe taket i halen, men det gjorde den ikke. Den roet seg ette 1,5-2 min, men istendenfor å slippe halen sin, tok den heller et bedre tak. Da valgte jeg å åpne kjeften på den, og ta ut halen med makt... Så slangen er i god behold, men jeg fikk meg en støkk. Og dessuten atter en gang bekreftet hvor utrolig dumme disse dyrene er.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 23
|
Kjempe bra at du fikk hindret det i alle fall
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
|
Det hørtes jo litt morsomt ut, kanskje ikke for deg som var midt i det da :/
|
|
|
#4 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Opplevde noe rart en dag jeg også.
LeoGecko jenta mi, Rosmary er ca. 1 år til sommeren, men begynner å bli ganske stor. Leogutten til dama er ca.5 mnd. yngre, og ikke så veldig stor. Når jeg skulle håndmate Rosemary i dag, bet hun meg i fingeren. Dette er jo slikt som skjer når hun er ivrig og jeg ikke flytter fingrene fort nok. MEN, rett etterpå skulle hun ta en siriss, da bet hun i steden Leogutten først i halen, så i neste forsøk i hodet! Han fikk ingen merker, og hun slapp med en gang, men jeg begynner å lure på om hun har fått rabies eller noe=)
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
Medlem siden: Nov 2005
Sted: OSLO
|
de er jo ikke kannibaler da.. så rart om de skulle spise seg selv hehe
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jun 2004
|
nei, de er ikke kanibaler, men du vet... selv den beste kan ta feil iblandt
![]() Det har hendt at unge slanger finner på å spise seg selv, men det er naturligvis ikke spesielt vanlig... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
|
hehe morsom historie det der...at de faktisk kan spise seg selv er jo utrolig facinerende fra en side og skrekkelig fra en annens...
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| seg, selv, spise |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva kan Pinnedyr spise og ikke spise? | Malin.. | Pinnedyr | 28 | 28-10-2008 10:13 |
| Fange fôr selv? | Archj | Taranteller | 34 | 01-08-2008 02:44 |
| Fryse sirisser selv | Gibbs | Fôrdyr | 8 | 23-07-2008 03:04 |
| slanger som har bitt seg selv. | gabonviper | Boa og pyton | 2 | 13-04-2008 11:45 |
| litt selv promotering :op | Obsidion | Medlemmene | 12 | 23-03-2007 12:32 |