"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Småprat visse dyrebutikker har ikke peiling!

Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 02-02-2012, 08:02   #1
Reptilfreak

kitiket sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Sted: Bergen
Alder: 17
Meldinger: 128
Standard visse dyrebutikker har ikke peiling!

Hei
Da jeg skulle kjøpe "ørkenrotte" for en stund siden kom jeg i kassen og sa: har dere ørkenrotter. Mannen svarte jada! og kom tilbake med en degus. Dette er den eneste ørkenrotten vi har igjen, sa han. Jeg så det var en degus me en gang. En annen gang var han samme fyren i kassen da jeg skulle kjøpe sirriser til tellaen min. Da måtte jeg faen meg ta sirrisen selv fordi mannen i kassen ikke turde å ta den. Det er en elendig dyrebutikk.. Noen folk fortjener ikke å jobbe i sånne butikker... >____< Dyrene i butikken har de ikke særlig bra heller..
kitiket er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 02-02-2012, 13:26   #2
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

Hva i alle.. Man har fint lite å gjøre i en dyrebutikk hvis man ikke en gang greier å se forskjellen på en ørkenrotte og en degus. Ganske pinglete å ikke greie å plukke opp sirissen da. Finnes nok noen dyrebutikker som er helt på trynet, men finnes heldigvis de som er veldig gode også.
Ser for meg at han bak kassen kanskje håpet på at du ikke så forskjellen på en ørkenrotte og en degus og prøvde å lure deg, finnes de butikkene som lyver om dyra de selger for å få de solgt dessverre.

Men er det ikke andre dyrebutikker i nærheten du kan dra til istedet hvis den du snakker om ikke er så bra da? Her i Trondheim unngår jeg visse dyrebutikker som ikke har det beste ryktet med hvordan de behandler dyra samt har lite kunnskap.
Svar med sitat
Gammel 02-02-2012, 15:56   #3
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
Meldinger: 809
Blog Entries: 5
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av kitiket Vis post
Hei
Da jeg skulle kjøpe "ørkenrotte" for en stund siden kom jeg i kassen og sa: har dere ørkenrotter. Mannen svarte jada! og kom tilbake med en degus. Dette er den eneste ørkenrotten vi har igjen, sa han. Jeg så det var en degus me en gang. En annen gang var han samme fyren i kassen da jeg skulle kjøpe sirriser til tellaen min. Da måtte jeg faen meg ta sirrisen selv fordi mannen i kassen ikke turde å ta den. Det er en elendig dyrebutikk.. Noen folk fortjener ikke å jobbe i sånne butikker... >____< Dyrene i butikken har de ikke særlig bra heller..
disse finnes det MANGE av.
her jeg bor, skulle jeg handle et par frosne rotter en gang det var krise: kjerringa turte ikke å ta opp pakka fra fryseren engang. hurra!
Svar med sitat
Gammel 02-02-2012, 16:10   #4
Reptilfreak

{Frøya} sin avatar

Sted: Østfold
Alder: 30
Meldinger: 99
Standard

Desverre finnes det alt for mange av dem som vet for lite og de som er livredde for dyra, om de så er frosne eller levende. Feil yrke på en del
{Frøya} er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 02-02-2012, 17:45   #5
Reptilfreak

kitiket sin avatar

Sted: Bergen
Alder: 17
Meldinger: 128
Standard ..

joda.. finnes andre... menne denne jeg går til er en halv time unna.. Og de andre er over en time unna... bor langt utpå landet jeg...
kitiket er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-02-2012, 18:51   #6
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
Meldinger: 783
Standard

Trenger da ikke være feil yrke selvom du ikke er veldig lysten på og fikle med levende sirisser.
Har selv måtte plukke levende sirisser flere ganger, kan ikke si det bryr meg veldig.

Noen er redde for det / rett og slett klarer ikke insekter, andre ikke.
Litt ironisk er det nå, menmen.
Er da noe alle burde ha vett nok til og respektere.

Du kan ha gode kunnskaper om mus, rotter, katter, hunder. undulater og papegøyer osv. De fleste på dyrebutikker har som regel ett spesielt felt de er gode på, selvom de må vite basics om en del.

Er selv ikke noen kjempestor fan av levende insekter, så har god forståelse for den
Reptils er online nå  
Svar med sitat
Gammel 02-02-2012, 18:58   #7
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
Meldinger: 809
Blog Entries: 5
Standard

kan ikke jobbe i dyrebutikk å ikke tørre å plukke opp sirrisser for kunden. syns du det er rett at kunden skal stå å plukke selv? nei vettu hva.
da får dem passe på å ha en som tør å plukke opp et par bugs på jobb da.
Svar med sitat
Gammel 02-02-2012, 19:03   #8
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av christoffer90 Vis post
kan ikke jobbe i dyrebutikk å ikke tørre å plukke opp sirrisser for kunden. syns du det er rett at kunden skal stå å plukke selv? nei vettu hva.
da får dem passe på å ha en som tør å plukke opp et par bugs på jobb da.
Fult mulig det, du kan være god på hunder, og fortsatt være livredd insekter.
Kun mennesker de og.

Du plukker ut varene dine selv i alle andre butikker, og det eneste du ikke plukker selv i dyerbutikk er er vel gjerne insekter. - Så hvorfor ikke?
Reptils er online nå  
Svar med sitat
Gammel 02-02-2012, 19:25   #9
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
Trenger da ikke være feil yrke selvom du ikke er veldig lysten på og fikle med levende sirisser.
Har selv måtte plukke levende sirisser flere ganger, kan ikke si det bryr meg veldig.

Noen er redde for det / rett og slett klarer ikke insekter, andre ikke.
Litt ironisk er det nå, menmen.
Er da noe alle burde ha vett nok til og respektere.

Du kan ha gode kunnskaper om mus, rotter, katter, hunder. undulater og papegøyer osv. De fleste på dyrebutikker har som regel ett spesielt felt de er gode på, selvom de må vite basics om en del.

Er selv ikke noen kjempestor fan av levende insekter, så har god forståelse for den
Du har selvsagt et godt poeng, og jeg må presisere at jeg mente denne karen på dyrebutikken ikke har så mye der å gjøre i mine øyne fordi han ikke en gang greier å skille en degus og en ørkenrotte, ikke fordi han ikke tør å ta i en siriss. Selv om det ikke akkurat er det farligste insektet da, hehe, men er ikke akkurat vanskelig å plukke ut sirissene selv.
Svar med sitat
Gammel 02-02-2012, 19:49   #10
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Freddy90 Vis post
Du har selvsagt et godt poeng, og jeg må presisere at jeg mente denne karen på dyrebutikken ikke har så mye der å gjøre i mine øyne fordi han ikke en gang greier å skille en degus og en ørkenrotte, ikke fordi han ikke tør å ta i en siriss. Selv om det ikke akkurat er det farligste insektet da, hehe, men er ikke akkurat vanskelig å plukke ut sirissene selv.
Det med forskjellen på ørkenrotte og degus er jeg selvsagt enig i, men at noen rett og slett ikke tar i insekter er normalt. Selv kan jeg ta i zophobas pupper, men that's it
Reptils er online nå  
Svar med sitat
Følgende medlemmer liker innlegget til Reptils
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
skilpadde i stavanger, redd den fra den visse død Wibbo Småprat 4 16-07-2010 17:08
Noen med peiling Norgesbeste Taranteller 3 28-12-2009 13:51
dyrebutikker i danmark david gabrielsen Småprat 9 09-09-2009 16:49
Hjelp help! Hvem her har peiling eller erfaring med å bygge akvarium selv? Stephan R.S Småprat 1 05-01-2008 11:38
er det noen som har peiling på om................ staien Småprat 4 06-01-2005 06:43

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:36.