| Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2011
Sted: Bergen
Alder: 17
|
Hei
Da jeg skulle kjøpe "ørkenrotte" for en stund siden kom jeg i kassen og sa: har dere ørkenrotter. Mannen svarte jada! og kom tilbake med en degus. Dette er den eneste ørkenrotten vi har igjen, sa han. Jeg så det var en degus me en gang. En annen gang var han samme fyren i kassen da jeg skulle kjøpe sirriser til tellaen min. Da måtte jeg faen meg ta sirrisen selv fordi mannen i kassen ikke turde å ta den. Det er en elendig dyrebutikk.. Noen folk fortjener ikke å jobbe i sånne butikker... >____< Dyrene i butikken har de ikke særlig bra heller..
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Hva i alle.. Man har fint lite å gjøre i en dyrebutikk hvis man ikke en gang greier å se forskjellen på en ørkenrotte og en degus. Ganske pinglete å ikke greie å plukke opp sirissen da. Finnes nok noen dyrebutikker som er helt på trynet, men finnes heldigvis de som er veldig gode også.
Ser for meg at han bak kassen kanskje håpet på at du ikke så forskjellen på en ørkenrotte og en degus og prøvde å lure deg, finnes de butikkene som lyver om dyra de selger for å få de solgt dessverre. Men er det ikke andre dyrebutikker i nærheten du kan dra til istedet hvis den du snakker om ikke er så bra da? Her i Trondheim unngår jeg visse dyrebutikker som ikke har det beste ryktet med hvordan de behandler dyra samt har lite kunnskap.
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
|
Sitat:
her jeg bor, skulle jeg handle et par frosne rotter en gang det var krise: kjerringa turte ikke å ta opp pakka fra fryseren engang. hurra!
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Sted: Østfold
Alder: 30
|
Desverre finnes det alt for mange av dem som vet for lite og de som er livredde for dyra, om de så er frosne eller levende. Feil yrke på en del
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Sted: Bergen
Alder: 17
|
joda.. finnes andre... menne denne jeg går til er en halv time unna.. Og de andre er over en time unna... bor langt utpå landet jeg...
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Trenger da ikke være feil yrke selvom du ikke er veldig lysten på og fikle med levende sirisser.
Har selv måtte plukke levende sirisser flere ganger, kan ikke si det bryr meg veldig. Noen er redde for det / rett og slett klarer ikke insekter, andre ikke. Litt ironisk er det nå, menmen. ![]() Er da noe alle burde ha vett nok til og respektere. Du kan ha gode kunnskaper om mus, rotter, katter, hunder. undulater og papegøyer osv. De fleste på dyrebutikker har som regel ett spesielt felt de er gode på, selvom de må vite basics om en del. Er selv ikke noen kjempestor fan av levende insekter, så har god forståelse for den
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
|
kan ikke jobbe i dyrebutikk å ikke tørre å plukke opp sirrisser for kunden. syns du det er rett at kunden skal stå å plukke selv? nei vettu hva.
da får dem passe på å ha en som tør å plukke opp et par bugs på jobb da.
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Kun mennesker de og. ![]() Du plukker ut varene dine selv i alle andre butikker, og det eneste du ikke plukker selv i dyerbutikk er er vel gjerne insekter. - Så hvorfor ikke? |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Sitat:
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
| Følgende medlemmer liker innlegget til Reptils |
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| skilpadde i stavanger, redd den fra den visse død | Wibbo | Småprat | 4 | 16-07-2010 17:08 |
| Noen med peiling | Norgesbeste | Taranteller | 3 | 28-12-2009 13:51 |
| dyrebutikker i danmark | david gabrielsen | Småprat | 9 | 09-09-2009 16:49 |
| Hjelp help! Hvem her har peiling eller erfaring med å bygge akvarium selv? | Stephan R.S | Småprat | 1 | 05-01-2008 11:38 |
| er det noen som har peiling på om................ | staien | Småprat | 4 | 06-01-2005 06:43 |