| Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: hønefoss :P
Alder: 23
|
noen som har prøvd noen av de her ? hvem anbefaler dere?
til leo egg og evt slange egg . og egg fra noen andre dyr . hobby ReptiBreeder, 26x65x51 cm hobby ReptiBreeder, 26x65x51 cm Lucky Reptile Herp. Nursery 2 Lucky Reptile Herp. Nursery 2 nå bruker jeg våt klekker . isopor eske |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Sitat:
Kan ikke si meg noe annet enn fornøyd med den, den viser dog ikke riktig temp i displayet forran. Du må kalibrere den selv etter hvor varmt du vil ha det ![]() Har ikke klekt egg med den enda, men har kalibrert og brukt den til alt annet den kan brukes til uten problemer
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Da blir de nok en sånn
tenker jeg håper på flere innspill
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
|
fint om flere kunne delt tanker rundt det her.
er på utkikk etter en selv, men er mulig jeg går for en DIY versjon.. finnes i grunn mange gode oppskrifter på dem på div. slangeforumer
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
|
Jeg lagde egen, med isopor eske. Varmematte i bunn og habistat controller.. Hadde en boks rett oppå varmematten med exoterra termo-hygrometer som lå på samme sted som egga låg. Jeg justerte varmen etter denne. Hadde ikke hull i boksen, bare åpnet opp og luftet et par ganger i uka. Tempen varierte med 0,2-3c på det meste, så den var stabil og god.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Har laget div eggklekkere, og ned til de 2 grunn klekkerene. Våt klekker, tørr klekker.
Om du skal ha en våt klekker kan du ha et akvarie, putt 2 mursteiner oppi. En varmekolbe til å varme vannet. Sett selve boksen med eggene og varmeculiten eller hva som brukes oppå steinene, fyll vann opp til bunn av boksen. Ha lokk på både egg boksen og selve incubatoren. Om du skal ha en tørr klekker kan du f.eks bruke en isopor boks eller kjøleskap(om du skal ha plass til en del egg). Varmematte i bunn, og noe som hever egg boksen fra varmekilden(f.eks steiner her også). Selv sverger jeg til å ha det så tett som mulig og lufte et par ganger i uken. Termostat er et must på tørrklekkeren hvertfall, er som regel en innebygd termostat på varmekolber som kan stilles litt på. Bruker man noe stort, som et kjøleskap kan det være lurt å ha en vegg med varmekilden inni, trekke luft inn med vifte fra bunn av veggen(skille vegg mellom varmekilden og resten av incubatoren med hull i topp og bunn). Og en vifte i toppen som trekker det ut, eller omvendt. Jeg har også klekt egg i rommet(varmere rom en vanlig stue temp).
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
likte tørr klekker ideen, jeg. skal nok prøves ut, istedenfor å kjøpe noe fra nettet å betale dyre dommer for frakt og klekkern
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Det er tørrklekker som er best, og mest brukt blandt folk vil jeg nå si.
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Har to våt klekkere har fuktmåler og varmekolbe.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||