"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Småprat Reptilbutikk i Trondheim

Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23-01-2012, 02:52   #1
Reptilfreak

tijoka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondhiem :)
Meldinger: 46
Exclamation Reptilbutikk i Trondheim

Hei!

Har veldig lyst å starte min egen butikk her i trondheim. Utsalg av fôr, terra fra topp til tå, dekor etc. Ja alt man trenger for sitt reptil. Med overkommelige priser selvfølgelig! Noen som tror det er marked for dette?

sjekk også ut gruppa Åpne Reptilbutikk i Trondheim? på facebook.
Log In | Facebook

Takker for alle svar !!
Svar med sitat
Gammel 23-01-2012, 12:08   #2
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard

Om du planlegger kun reptilutstyr tror jeg ikke du kommer veldig langt.
Vi er en del her i landet, men ikke nok til at du kan tjene bra på en lokal dyrebutikk spesialisert seg på ulovlig dyrehold, ikke når du ikke også kan ha dyrene i butikken.

Selv så unngår jeg også(veit mange andre også gjør det) å kjøpe utstyr i dyrebutikken, da man finner bedre utstyr de fleste andre steder(Dette kommer selvfølgelig ann på). Men inn prisene til en dyrebutikk er noen ganger dyrere enn ut prisene til andre butikker på enkelte ting, forskjellen er at det kanskje står "reptie" på pakka med utstyret i.

Ser enkelte butikker her i nærheten selger ut pærer for 3 ganger prisene til utlandet, vanlige spot pærerer til 5 ganger prisene til rema 1000. Huler og mat skåler(merkevarer som f.eks exo terra) Koster en formue, disse får man til ingenting på messer i Sverige, man kan også lett lage disse selv til noen få kroner.

Akvarie silikon får du til halve prisen på clas ohlson osv..

Mange veit at sånn er det, og da vil du sitte igjen med fôr dyr til de som ikke avler selv kanskje, og nykommere som tror man MÅ kjøpe utstyr det står "reptile" på.

Sier ikke dette for å knuse drømmen din, kan hende jeg tar veldig feil.. Men jeg har vært vitne til nettbutikker som ikke har greid seg en gang.

Det skal sies at jeg drømmer om en reptil/amfibie spesialisert butikk selv en gang, hadde positiv lista hvert mer rettet mot de gruppe dyrene jeg kunne tenkt meg å selge.

Men altså, om du skal leie lokale og kun selge utstyr til reptiler og amfibier tror jeg rett og slett ikke du kommer langt, skulle du laga en butikk i huset ditt hadde det vært mulig, men skal det kun være lokalt og ikke over nett tror jeg ikke det hadde vært så lett likevel.
mr-repti er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-01-2012, 13:29   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2011
Sted: Bergen
Alder: 32
Meldinger: 132
Standard

Som Mr. Repti påpeker, er det nok ikke et stort nok marked i Norge enda til å drive kun med dette. Andre dyrebutikker driver med dette i tillegg til "alt annet", og jeg tror det vil være vanskelig å drive lønnsomt med dette nå.

Derimot kan jo situasjonen raskt snu dersom man får en lovendring, og spesielt kompetansen på dyr og dyrehold vil være spesielt viktig da. Jeg tror kompetanse kommer til å være differensiatoren på "hva skal jeg velge" når den tid kommer...
Svar med sitat
Gammel 23-01-2012, 14:07   #4
Reptilfreak

tijoka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondhiem :)
Meldinger: 46
Standard Aaaahhw :(

Jo, jeg ser den.

Søren og!! der gikk den drømmen i knus for en stund ..
Dette er noe jeg virkelig vil! Men som dere sier, kansje vente på det altforlangtidskrevende lovendringene. Kansje da muligheten vil by seg. t.o.m ha dyr i butikken

Men tusen takk for ærlige svar ! Setter stor pris på det
Svar med sitat
Gammel 23-01-2012, 14:42   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2011
Sted: Bergen
Alder: 32
Meldinger: 132
Standard

Sitat:
der gikk den drømmen i knus for en stund ..
Sett den på hold, ikke knus den! Dette kommer straks til å bli mer aktuelt når en evt. lovendring trer i kraft. Og bruk tiden i mellom til å gjøre reserach, finn leverandørene, se på muligheten for rammeavtaler, sjekk leveransemulighetene, frakt, osv. GJør alt grunnarbeidet nå, det er like spennende og utfordrende det også!
Svar med sitat
Gammel 23-01-2012, 17:41   #6
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

Istedet for dyrebutikk spesialisert på reptilutstyr så synes jeg du rett og slett kan prøve å starte en reptilpark noe lignende Oslo reptilpark her heller.
Virker som det er stor interesse for noe sånt i Trondheim, mangler vel egentlig bare noen som gidder å søke og starte en reptilpark her, regner med det kan være mye frivillige som vil hjelpe til også (meg feks).
Det er riktignok en facebook side for Trondheim Reptilpark med 1300-1400 medlemmer, men har ikke vært noe update han som er admin på facebooksiden på en god stund, så virker for min del som det er skrinlagt dessverre..

Men forsåvidt en god tanke med reptilbutikk, bra det er interesse for å starte slikt også i Trondheim. Men litt usikker hvor stort markedet er her, blir nok uansett lettere hvis lovverket blir endret.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Trondheim Reptilpark. SlangenKa Reptiler 45 24-03-2012 14:10
reptilbutikk i danmark (krage agam) lillekai82 Terrarier 0 22-08-2011 20:34
dyrlege i trondheim ark Småprat 1 30-06-2010 11:44
Trondheim Spaniolen Messer og utstillinger 2 30-03-2010 09:51
Trondheim selgere? stinelur Terrarier 2 19-12-2007 23:09

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:35.