"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Småprat Webzoo.net - useriøs bedrift?

Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 22-01-2012, 19:51   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2011
Sted: Finnmark
Alder: 19
Meldinger: 12
Standard Webzoo.net - useriøs bedrift?

Hei!
Det er ikke ofte jeg kritisere eller stiller spørsmål angående bedrifters væremåte, da jeg generellt er en ganske tålmodig fyr. Faktisk er dette første og forhåpentligvis siste gang jeg lager en "klagetråd."

15. desember la jeg inn ei bestilling på nettsiden med diverse utstyr for tot. 1500kr.
Jeg endte opp med å velge denne bedriften pga jeg blandt annet skulle kjøpe et glassterrarie og syntes kjøpbetingelsene så greie ut.
"Hvis varen blir skadet eller hvis den forsvinner under transport, er Webzoo AS ansvarlig. Hvis varen skades eller forsvinner når du returnerer den, er du ansvarlig."
Fleste nettsider sender kun terrarier på kjøpers ansvar.

Siden fikk jeg standard ordrebekreftelsemail osv, og ca. 20 dager gikk - hørte ingenting.
Sendte deretter mail og i kontaktoss-skjema, ingen svar.
Prøvd å ringe et par ganger, men heller ingen kontakt.

Nå ser jeg på ordreoversikten min at ordren er borte, uten at jeg har hørt noenting.

Synes det er dumt at slikt blir useriøst når terrarier og terrariedyr som hobby er så lite som det er.

Noen som har erfaring med denne nettsiden, eller var dette bare et råttent egg?
Eventuellt noen som har noen nettsider med tilsvarende kjøpsbetingelser?
Rovdyret er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 22-01-2012, 20:28   #2
Reptilfreak

kattja sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Sted: Akershus
Alder: 32
Meldinger: 191
Standard

Jeg har hørt mye negativt om webzoo, dårlig kundeservice osv
Men jeg har hittil vært fornøyd med de. Har bestilt masse fra de ,de siste 10åra (cirka) både akvarieting og terrarie ting.

Vet ikke hvilke betingelser akavsia har. Har bestilt endel derifra også helt uten problemerAkvasia
kattja er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-01-2012, 04:19   #3
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
Meldinger: 783
Standard

Elendig.

Hadde kontakt med han over mail før en bestilling, alt i orden.
Når jeg fikk det jeg hadde bestilt, var det helt feile varer ( lysrør og pærer)

Prøvde og ta kontakt igjen hvor jeg sa at de hadde gjort en feil, lysrørene var både i feil lengde og type. Samme med pærene.
Var det noe svar og få? Absolutt ikke. Ekstremt dårlig, og jeg ville ikke anbefalt han til noen.
Blir ikke og handle noe mer der selv, og fraråder andre og gjøre det og

Kun bristols det går i her, ikke de rimeligste prisene dog, men de gjør opp for det med kundeservice!
Reptils er online nå  
Svar med sitat
Gammel 23-01-2012, 13:37   #4
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Meldinger: 517
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
Elendig.

Hadde kontakt med han over mail før en bestilling, alt i orden.
Når jeg fikk det jeg hadde bestilt, var det helt feile varer ( lysrør og pærer)

Prøvde og ta kontakt igjen hvor jeg sa at de hadde gjort en feil, lysrørene var både i feil lengde og type. Samme med pærene.
Var det noe svar og få? Absolutt ikke. Ekstremt dårlig, og jeg ville ikke anbefalt han til noen.
Blir ikke og handle noe mer der selv, og fraråder andre og gjøre det og

Kun bristols det går i her, ikke de rimeligste prisene dog, men de gjør opp for det med kundeservice!
Hehe, Bristols holder til rett nede i gata for meg

Vil heller anbefale å bestille gjennom dyrebutikker. Jeg har kun erfaring med en dyrebutikk, Arild zoo i Fr.stad. Han er en hyggelig fyr, kjenner meg igjen hver gang og spør hver gang hva han kan hjelpe meg med i dag. Bestilte et par huler av han, når jeg kom hjem så jeg at den ene var knust. Gikk opp og sa fra og sa han skulle sende den tilbake og få en ny en. Veldig grei kar.
Svar med sitat
Gammel 25-01-2012, 06:52   #5
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
Meldinger: 809
Blog Entries: 5
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av E.repti Vis post
Hehe, Bristols holder til rett nede i gata for meg

Vil heller anbefale å bestille gjennom dyrebutikker. Jeg har kun erfaring med en dyrebutikk, Arild zoo i Fr.stad. Han er en hyggelig fyr, kjenner meg igjen hver gang og spør hver gang hva han kan hjelpe meg med i dag. Bestilte et par huler av han, når jeg kom hjem så jeg at den ene var knust. Gikk opp og sa fra og sa han skulle sende den tilbake og få en ny en. Veldig grei kar.
sverger til å kjøpe ting gjennom private, nettet og på messer jeg.
om ikke jeg trenger frosne kaniner etc. det har dem jo på den tam klinikken i sarp. men det er vel det ene tilfellet hvor jeg handler i dyrebutikk med mindre det er krise på noe

har hørt mye skjit om webzoo, jeg også..
Svar med sitat
Gammel 26-01-2012, 22:00   #6
Reptilfreak

Standard

Jaja, webzoo sitt tap.
Akvasia svarer ikke på kontakt de heller, så er skeptisk til å bestille terrarie over nett hvis jeg risikerer å få en haug med knust glass.
Noen andre tips om hvem som sender terrarie og ikke på kjøpers ansvar?
Rovdyret er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-01-2012, 09:01   #7
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Meldinger: 783
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Rovdyret Vis post
Jaja, webzoo sitt tap.
Akvasia svarer ikke på kontakt de heller, så er skeptisk til å bestille terrarie over nett hvis jeg risikerer å få en haug med knust glass.
Tviler, men at det er på kjøpers ansvar er noe de sier for at de ikke skal være pliktig til erstatning.

De som derimot er pliktig til at terraet kommer helt fram, er firmaet som frakter. De er og erstatningspliktige om noe knuses.

Det er dyr, dyr frakt på akvarim og terrarium - da forventer man og få det fram like helt også!
Reptils er online nå  
Svar med sitat
Gammel 27-01-2012, 17:55   #8
Reptilfreak

Standard

Så da skal det i teorien ikke være noe problem å bestille terrarium fra akvasia uten at det havner på min regning hvis det knuses?
Å leie leilighet på første trinns lærlinglønn er ikke akkurat noe rikmannsliv så greit å få alt hundrehundre bekreftet.
Rovdyret er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-02-2012, 00:13   #9
Reptilfreak

Bristols sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Meldinger: 15
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Rovdyret Vis post
Jaja, webzoo sitt tap.
Høres merkelig ut å sende på kundens ansvar.
Det vanlige er jo at varene er butikkens eiendom til kunden har mottatt og betalt...
Svar med sitat
Gammel 02-02-2012, 06:41   #10
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
Meldinger: 809
Blog Entries: 5
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Bristols Vis post
Høres merkelig ut å sende på kundens ansvar.
Det vanlige er jo at varene er butikkens eiendom til kunden har mottatt og betalt...
så dere har det slik da?
da kan man hvertfall være safe om man bestiller fra dere.
de som da bestiller fra norske butikker.

jeg selv bruker Reptile Supplies, Reptiles, Amphibians, Invertebrates, Cages, Feeders, and More til omtrent alt annet enn dyr
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Handlet hos webzoo i det siste? Sokken91 Utstyr 21 03-10-2011 12:14
Webzoo !!!!! mr.turtle Utstyr 67 09-02-2010 21:16
Webzoo? Mathias Woodss Småprat 12 09-05-2008 14:56

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:35.