| Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2011
Sted: Finnmark
Alder: 19
|
Hei!
Det er ikke ofte jeg kritisere eller stiller spørsmål angående bedrifters væremåte, da jeg generellt er en ganske tålmodig fyr. Faktisk er dette første og forhåpentligvis siste gang jeg lager en "klagetråd." 15. desember la jeg inn ei bestilling på nettsiden med diverse utstyr for tot. 1500kr. Jeg endte opp med å velge denne bedriften pga jeg blandt annet skulle kjøpe et glassterrarie og syntes kjøpbetingelsene så greie ut. "Hvis varen blir skadet eller hvis den forsvinner under transport, er Webzoo AS ansvarlig. Hvis varen skades eller forsvinner når du returnerer den, er du ansvarlig." Fleste nettsider sender kun terrarier på kjøpers ansvar. Siden fikk jeg standard ordrebekreftelsemail osv, og ca. 20 dager gikk - hørte ingenting. Sendte deretter mail og i kontaktoss-skjema, ingen svar. Prøvd å ringe et par ganger, men heller ingen kontakt. Nå ser jeg på ordreoversikten min at ordren er borte, uten at jeg har hørt noenting. Synes det er dumt at slikt blir useriøst når terrarier og terrariedyr som hobby er så lite som det er. ![]() Noen som har erfaring med denne nettsiden, eller var dette bare et råttent egg? Eventuellt noen som har noen nettsider med tilsvarende kjøpsbetingelser? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2010
Sted: Akershus
Alder: 32
|
Jeg har hørt mye negativt om webzoo, dårlig kundeservice osv
Men jeg har hittil vært fornøyd med de. Har bestilt masse fra de ,de siste 10åra (cirka) både akvarieting og terrarie ting. Vet ikke hvilke betingelser akavsia har. Har bestilt endel derifra også helt uten problemerAkvasia |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Elendig.
Hadde kontakt med han over mail før en bestilling, alt i orden. Når jeg fikk det jeg hadde bestilt, var det helt feile varer ( lysrør og pærer) Prøvde og ta kontakt igjen hvor jeg sa at de hadde gjort en feil, lysrørene var både i feil lengde og type. Samme med pærene. Var det noe svar og få? Absolutt ikke. Ekstremt dårlig, og jeg ville ikke anbefalt han til noen. Blir ikke og handle noe mer der selv, og fraråder andre og gjøre det og Kun bristols det går i her, ikke de rimeligste prisene dog, men de gjør opp for det med kundeservice!
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
|
Sitat:
![]() Vil heller anbefale å bestille gjennom dyrebutikker. Jeg har kun erfaring med en dyrebutikk, Arild zoo i Fr.stad. Han er en hyggelig fyr, kjenner meg igjen hver gang og spør hver gang hva han kan hjelpe meg med i dag. Bestilte et par huler av han, når jeg kom hjem så jeg at den ene var knust. Gikk opp og sa fra og sa han skulle sende den tilbake og få en ny en. Veldig grei kar.
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
|
Sitat:
om ikke jeg trenger frosne kaniner etc. det har dem jo på den tam klinikken i sarp. men det er vel det ene tilfellet hvor jeg handler i dyrebutikk med mindre det er krise på noe ![]() har hørt mye skjit om webzoo, jeg også..
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Jaja, webzoo sitt tap.
Akvasia svarer ikke på kontakt de heller, så er skeptisk til å bestille terrarie over nett hvis jeg risikerer å få en haug med knust glass. Noen andre tips om hvem som sender terrarie og ikke på kjøpers ansvar?
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
|
Sitat:
De som derimot er pliktig til at terraet kommer helt fram, er firmaet som frakter. De er og erstatningspliktige om noe knuses. Det er dyr, dyr frakt på akvarim og terrarium - da forventer man og få det fram like helt også!
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Så da skal det i teorien ikke være noe problem å bestille terrarium fra akvasia uten at det havner på min regning hvis det knuses?
![]() Å leie leilighet på første trinns lærlinglønn er ikke akkurat noe rikmannsliv så greit å få alt hundrehundre bekreftet.
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2010
|
Sitat:
Det vanlige er jo at varene er butikkens eiendom til kunden har mottatt og betalt...
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
|
Sitat:
da kan man hvertfall være safe om man bestiller fra dere. de som da bestiller fra norske butikker. jeg selv bruker Reptile Supplies, Reptiles, Amphibians, Invertebrates, Cages, Feeders, and More til omtrent alt annet enn dyr
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Handlet hos webzoo i det siste? | Sokken91 | Utstyr | 21 | 03-10-2011 12:14 |