| Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Hva er deres erfaringer med allergi?
Innen insekt eller pelsklomper, jeg har fått en eller annen form for exem/allergi.....blodprøve tatt i går, og time hos hud spesialist. Alldri hatt noe plager i den forstandør. Rødflammete irritert hud på bringe og ansikt, hove øyelokk. ...Venter spent og litt uroende på blodprøven...tar en uke. ![]() .....uff, glad i alle dyra mine. Noen som vill dele sine egne erfaringer?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Har hørt om kakkisallergi før ja. Spennende saker.
At tarantellhår gir reaksjoner skulle jo egentlig bare mangle Ellers er tørre flekker og stedvis eksem en klassiker når vinteren kommer, pga omskiftelig temperatur, men det med hovne øyne bekymrer meg mer. Er klassisk pelsallergitegn det, og det kan jo ikke DU ha noe av med alle de skjønne pelspølsene. Nei, satser på vinter eller noe annet du har tatt i hus nylig. (ny såpe, dundyne, parfymer, plante???) eller spist? *krysser labber* Selv har jeg hatt allergi siden barnsben, men vekslende grad og triggere (men pels og fjær er ingen hemmelighet). Har sluppet lett unna eksem.. Det sagt, etter å ha tenkt litt mer. Dersom det er pelsallergi, bør du få utslag og hevelser på bitt og klor. og bringe og ansikt, det er ofte utslag på inntak av noe man reagerer på. Samt, mine pelsdyrvariasjoner kommer ikke raskt, men over tid. Rart om man så plutselig blir pelsallergisk. Dessuten er det rart om du ikke har luftveissymptomer, som tung pust og nys. Dette mener jeg taler for at det ikke er det... selv om jeg ikke akkurat er noen lege. Dessuten er det ting man kan gjøre om det skulle vise seg å være det. Jeg passer stadig pelspølser til tross for allergi, og hadde hund i 12 år, samt jobbet som veterinærassistent i 3. Trass over biologi!
Noen må sørge for at andre kan kalle seg normale, ikke sant? Sist endret av Iggemamma; 16-12-2011 kl 17:52. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Har også vært på nære nippet med å stryke med(føltes hvertfall sånn) pga dubias :/
Holdt på å gjøre reint i dubia boksen med ca 2000 dubias da det føltes ut som om noen tok kveletak på meg. Takk å pris for at jeg hadde astma maskinen i skapet like ved der jeg satt sånn at jeg fikk kjapt fylt maskinen med ventoline & salt vann å fyret den opp
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
|
Har pelsallergi. Ikke veldig kraftig, men den er der. Har et par festival-armbånd på håndleddet, og når jeg har holdt på med dyr også blir de våte har jeg fått eksem der. Også fått eksem på armer når det er i lufta i en god stund. Hovne øyelokk, Øyne klør, Klør i halsen/ganen, klør i nese og nyser. Vet ikke hvordan det er med tellar, har ikke vært noe borti de..
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
![]() ![]() ![]() puster jaggu lettet ut, ingen pelsallergi.Fin fin blodprøve, fjernet en "multi" lappatest på ryggen i dag, en stor irritert rose er å se, men den er ukjent. Har time i morgen hos spesialist...forteller da hva de er jeg reagerer på. Men pokker ingen pels, ikke engang tellatesten på ryggen var rød, ![]() ........spennende å se hva de er i morgen, få de ut av verden. puhh, puster simpelthen lettet ut i dag.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Refleks: Leter etter "like" knappen ...
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Nikkel allergi har jeg fått meg, helt uventet.
...Ikke engang støvallergi, nise ![]() (NB: bruker ikke billige øredobber, så de er noe annet) reagerte også litt på perubalsam ?
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Nikkel allergi er ganske så vanlig. Jeg har hatt det hele livet.
Kan være mye nikkel i beltespenner, så være ops på det. Billig smykker som blir solgt på torg osv er det ofte nikkel i. jeg kjøper ingen smykker vis det ikke står gull, eller sølv på de. ' De billige smykkene på Glitter har jeg aldri hatt problem med, så der et det nok nikkelfritt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Man kan bestille nikkeltester både på nett og perlehuset. Vel verdt pengene dersom man reagerer mye. Enkel å bruke.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Fordyr og allergi :/ | leo77 | Fôrdyr | 15 | 06-03-2009 20:26 |
| Allergi | Joystick | Medlemmene | 22 | 23-02-2008 08:49 |
| Allergi papirer | Sistine | Skilpadder | 7 | 29-07-2007 20:28 |
| Reptilfreaks sammenkomst bilder og små prat fra turen | john | Småprat | 12 | 10-02-2007 17:20 |