"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Småprat Trenger feedback på skjema

Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 01-10-2011, 21:17   #1
Reptilfreak

Goomba sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Sted: Rogaland
Alder: 19
Meldinger: 294
Standard Trenger feedback på skjema

Fant ikke helt ut hvor jeg skulle plassere denne, så om det finnes et mer egnet underforum er det bare å flytte den.

Jeg sitter å leser "Ball Pythons" av Colette Sutherland (kjempe bok forresten) og der stod det at når en skaffer seg en ny slange kan det være greit å skrive ned litt info om den.

Så da tenkte jeg at jeg skulle prøve å lage et skjema som en lett kan fylle inn all nødvendig informasjon. Har nå laget et raskt skjema med det jeg kommer på og kunne trengt litt hjelp til hva mer jeg kan ta med og om noe burde fjernes/endres.

Jeg driver å leker meg litt med Adobe Acrobat også for å prøve å lage det slik at det er en pdf fil som en enten kan skrive ut og fylle ut for hånd eller fylle ut på pc'en.

Jeg legger selvfølgelig ut den ferdige pdf-filen slik at de som vil kan bruke den.

Tar imot alle tips jeg kan få, for å få et skjema med all den nødvendige informasjonen en kunne trenge og for å gjøre det mest mulig oversiktlig.
Goomba er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 02-10-2011, 10:10   #2
Reptilfreak

Genetics sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Sted: Oslo/Akershus
Meldinger: 514
Standard

Dette kan være lurt det, men den biten med selger er nok ikke helt aktuell før eventuell lovendring? Du kan også legge til "kjennetegn" på dyret. Det kommer forøvrigt også på hvor utfyllende en egentlig vil ha skjemaet, men man kan også legge til eventuell sykdomshistorikk for det kan være en ganske grei informasjon å ha på dyret.
Svar med sitat
Gammel 02-10-2011, 10:28   #3
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,633
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Thumbs up

Gode greier det der !

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 02-10-2011, 11:51   #4
Reptilfreak

kaos sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
Meldinger: 554
Blog Entries: 4
Standard

Ser bra ut Ville hatt med artens opprinnelses land/område. Driver å lager noe lignende for invertebrater. Jeg tenker på å lage en java applikasjon som går mot en database. Lurer på å få det til å fungere på Android, hadde vært veldig kjekt å kunne legge inn på telefon mens man forer.
Svar med sitat
Gammel 02-10-2011, 12:37   #5
Reptilfreak

Goomba sin avatar

Standard

Takk for tilbakemeldingene Da har jeg oppdatert den litt: endret designet litt, lagt til kjennetegn, opprinnelse og sykdomshistorikk. Noen som har noen forslag til tittel? Syns det ble litt offisielt

Sitat:
Opprinnelig postet av Genetics Vis post
Dette kan være lurt det, men den biten med selger er nok ikke helt aktuell før eventuell lovendring? Du kan også legge til "kjennetegn" på dyret. Det kommer forøvrigt også på hvor utfyllende en egentlig vil ha skjemaet, men man kan også legge til eventuell sykdomshistorikk for det kan være en ganske grei informasjon å ha på dyret.
Denne var egentlig ment til meg selv og jeg kommer nok ikke til å kjøpe meg noe før en lovendring (om ikke det blir så altfor lenge til), men noe info om selger er jo greitt å ha. Om det bare er et nick fra forumet her så vet man ihvertfall hvor den kom fra om man skulle glemme det.
Goomba er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-10-2011, 13:21   #6
Reptilfreak

Genetics sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Sted: Oslo/Akershus
Meldinger: 514
Standard

Kjempe bra! Veldig smart og oversiktlig. Angående det med selger, nå vet ikke jeg om du skal bruke lista på herptiler eller virvelløse dyr, men dersom det er herptiler så er det veldig skummelt å bare sette et nick også for da kan den andre personen bli sjekket opp dersom man skulle bli tatt.
Svar med sitat
Gammel 02-10-2011, 14:18   #7
Reptilfreak

Goomba sin avatar

Standard

Kan også legge ut den foreløbige pdf'en. Jeg har testet den i Acrobat Reader 9 og der fungerer den som den skal. Bare si ifra om dere får noen problemer i andre pdf-lesere.

Jeg har ikke funnet ut hvordan jeg skal gjøre det med bildet så det må kanskje droppes.

EDIT: Ja jeg ser det med å skrive nicket om en skulle bli tatt, er bare å håpe på en lovendring snart.
Vedlagte filer
Filtype: pdf Individinformasjon 2.pdf (156.4 KB, 5 visninger)
Goomba er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-10-2011, 15:57   #8
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,633
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av kaos Vis post
Ser bra ut Ville hatt med artens opprinnelses land/område. Driver å lager noe lignende for invertebrater. Jeg tenker på å lage en java applikasjon som går mot en database. Lurer på å få det til å fungere på Android, hadde vært veldig kjekt å kunne legge inn på telefon mens man forer.
ArachnoRecord

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Skjema for fòring, hamskifte etc. silke Utstyr 1 02-06-2011 23:29
trenger info hva dem trenger vannskilpadder fort! addey Skilpadder 18 19-03-2010 13:51
Feedback på utedammen min? aceman Skilpadder 18 24-04-2007 11:33
Feedback på hjemmesnekret terrarium Molotow Terrarier 5 08-02-2007 08:19
Skjema for innførsel/hold av skilpadder Tortoisefreak Lover og regler 10 19-11-2005 12:10

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:31.