| Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
|
Hei alle sammen!
I dag skulle jeg herde isopor med varmepistol i det nye terrariet mitt. Som dere vet avgir jo isoporen da giftige stoffer og jeg var smart nok til og Ikke bruke gassmaske. Jeg drev på sikkert en 15 minutters tid før jeg gikk in på og drev med pc min. Da ble jeg plutselig veldig kvalm, det føltes ut som armene sviktet og jeg fikk en dundrene huepine og øynene svei eksremt og tårene rant. Skulle nesten tro jeg ble neddopet. Dette ga seg etter vært og jeg tenkte ikke noe mere på det. Men nå fikk jeg plutselig kvalmen og hodepinen tilbake og ble litt redd. Er det noen her inne som vet om dette kan være farlig? Er litt nervøs. Eller vil det gi seg? Takker veldig for svar Mvh |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Ring Giftinformasjonssentralen (22591300) for sikkerhets skyld.
Gassen er ganske så skummel, så heller en tlf for mye enn . . . .
Sist endret av sveinjo; 32-13-2010 kl 25:60. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Greit! Takk for nummeret. Tenkte jeg skulle droppe det da jeg ver fin i dag tidlig men blitt ordentlig kvalm igjen nå
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
|
Hvordan har det gått?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
|
Ved varmluft pistol utgir det ikke allverdsen mye gasser, Men gassen den gir ut er, ettermin husk er blåsyregass, noe som er ekstremt dødelig ved for mye innånding. Men mengden er vanskeligt å få frem ved varmluft pistol, Men ved åpen flamme skal man være ekstremt forsiktig. Jeg laget bakgrunn til akvarium en gang da brukte jeg lighter ''metoden'' til og herde, da ble jeg svimmel uggen og spøy nesten. Satt meg på trappen og pustet friskluft i nermere 1 time så beggynte jeg og bli fin i formen!
Men i mitt tilfele skulle jeg vist ha tilkalt lege! Ser du skrev at det ble bra nå så da er det ingen fare! 15 min med varmluft pistol skulle heller ikke være noe som helst fare eller problematisk Bare husk å være i gått ventilert rom eller ute neste gang
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| gass, gift, isopor |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva ser man etter? | abarth | Skorpioner | 1 | 14-11-2007 22:45 |
| Hva skal man se etter? | jeppy | Snoker | 5 | 03-08-2007 15:56 |
| Hamskifte før og etter. | Gibbs | Agamer | 2 | 30-12-2006 21:58 |
| etter ca to månder... | therabro | Taranteller | 10 | 04-12-2006 20:09 |
| MÿTE I LANDBRUKSDEPARTEMENTET ETTER 5 DES!!! | Varanen69 | Lover og regler | 0 | 06-12-2003 21:16 |