"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Småprat Narkomissbruk og reptileiere - splittet fra tråden Vi tar avstand fra terrorangrepet

Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 15-09-2011, 15:43   #1
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,633
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Standard Narkomissbruk og reptileiere - splittet fra tråden Vi tar avstand fra terrorangrepet

Sitat:
Opprinnelig postet av skybird Vis post
Jeg vil at vi skal vise at vi reptil folk ikke støtter en slik grusomhet.
Ikke misforstå, men jeg skjønner ikke helt hvorfor vi skulle trenge å bevise at vi ikke støtter noe sånt. Tror ikke folk tror at fordi vi liker terrariedyr så støtter vi terror. Selvfølgelig tar vi "avstand" fra terror. Skulle heller bare vært en kondolansetråd eller lignende, etter min mening

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 15-09-2011, 16:54   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2011
Sted: I nord-norge
Meldinger: 121
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Christoffer Vis post
Ikke misforstå, men jeg skjønner ikke helt hvorfor vi skulle trenge å bevise at vi ikke støtter noe sånt. Tror ikke folk tror at fordi vi liker terrariedyr så støtter vi terror. Selvfølgelig tar vi "avstand" fra terror. Skulle heller bare vært en kondolansetråd eller lignende, etter min mening
Må si meg enig her.
Er vel en selvfølge at man tar avstand fra en slik hendelse. (så fremst man ikke er like hjernevasket som A.B.B.)
Tror ikke det er slike signeringstråder i hunde og katte - forum, så ja, hadde nok vært bedre med en kondolansetråd...
reptis er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 15-09-2011, 17:39   #3
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
Meldinger: 517
Blog Entries: 2
Standard

Signert.

Det de fleste mennesker tenker når de hører reptilfolk er tatoveringer og narkotika.
E.repti er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-09-2011, 17:49   #4
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av E.repti Vis post
Signert.

Det de fleste mennesker tenker når de hører reptilfolk er tatoveringer og narkotika.
Og dermed også for terror?
Spørs vel hvor intelligente og trangsynte personene du omgås er... Ellers vet vel de fleste "oppegående" menneskene at dette er en myte.
De som vet at jeg har reptiler er ytterst få, men de synes at de er spennende
De som har andre meninger kunne jeg ikke brydd meg mindre om
reptis er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-09-2011, 18:22   #5
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av reptis Vis post
Og dermed også for terror?
Spørs vel hvor intelligente og trangsynte personene du omgås er... Ellers vet vel de fleste "oppegående" menneskene at dette er en myte.
De som vet at jeg har reptiler er ytterst få, men de synes at de er spennende
De som har andre meninger kunne jeg ikke brydd meg mindre om
Njaa, myte og myte. Er veldig populert blant narkotikamisbrukere å ha terrariedyr. Når jeg jobbet i dyrebutikk var det hovedsaklig narkiser som var interessert i å kjøpe taranteller.

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-09-2011, 18:31   #6
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Njaa, myte og myte. Er veldig populert blant narkotikamisbrukere å ha terrariedyr. Når jeg jobbet i dyrebutikk var det hovedsaklig narkiser som var interessert i å kjøpe taranteller.
Hmm, hvordan kan du vite at de er NarkotikaMISBRUKERE?
Vet at det var "populært" på slutten av 90-tallet med Taranteller blandt folk som røyket hasj, men har ikke hørt at det har vært populært blandt misbrukere...
De er vel egentlig ikke i stand til å komme seg til noe dyrebutikk...
reptis er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-09-2011, 19:11   #7
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Standard

Sitat:
Hmm, hvordan kan du vite at de er NarkotikaMISBRUKERE?
Vet at det var "populært" på slutten av 90-tallet med Taranteller blandt folk som røyket hasj, men har ikke hørt at det har vært populært blandt misbrukere...
De er vel egentlig ikke i stand til å komme seg til noe dyrebutikk...
Det er veldig lett å se på noen om de er narkotikamisbruker.. Mye av grunnen til at folk forbinder reptileiere med narkotika er at det ofte er overskrifter i media der det står f.eks "Fant stor iguan under narkorazzia" "fant 7 kvelerslanger under narkorazzia" etc.

Christoffer er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-09-2011, 19:21   #8
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Det er veldig lett å se på noen om de er narkotikamisbruker.. Mye av grunnen til at folk forbinder reptileiere med narkotika er at det ofte er overskrifter i media der det står f.eks "Fant stor iguan under narkorazzia" "fant 7 kvelerslanger under narkorazzia" etc.
Vet du forskjellen på bruker og misbruker? Den er liten og hårfin. Og mange av misbrukerne er "samfunnstoppene" som bedøver seg hjemme om kveldene med vin og piller, eller cognac og piller...
Og hvor ofte leser du om dette egentlig?
Jeg synes ikke det er så ofte (lengre), men selvfølgelig er det for ofte med tanke på dyrene...
Jeg har selv videreutdannelse inne Rus og Psykisk helsearbeid, og har vært en god del på hjemmebesøk hos Rusmisbrukere, men har aldri sett noen Reptiler der, har du? De har stort sett nok med seg selv.
Men siden du sluker rått det du leser, så har du vel Fordommer mot rusbrukere, på lik linje mot trangsynte folk har mot Reptileiere :/
Det at avisene skriver MISbrukere istedenfor brukere, er nok for å få flere til å lese, og det ser jo ut til å funke godt!

Googlet nettopp "fant slanger under razzia", og det kom opp 3 artikler, og 2 av de hadde noe med narkotika å gjøre, og de var fra 2008... Så er glad jeg lever i 2011

Sist endret av reptis; 15-09-2011 kl 19:35. Begrunnelse: Googling
reptis er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-09-2011, 19:56   #9
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Standard

Sitat:
Vet du forskjellen på bruker og misbruker? Den er liten og hårfin. Og mange av misbrukerne er "samfunnstoppene" som bedøver seg hjemme om kveldene med vin og piller, eller cognac og piller...
Og hvor ofte leser du om dette egentlig?
Jeg synes ikke det er så ofte (lengre), men selvfølgelig er det for ofte med tanke på dyrene...
Jeg har selv videreutdannelse inne Rus og Psykisk helsearbeid, og har vært en god del på hjemmebesøk hos Rusmisbrukere, men har aldri sett noen Reptiler der, har du? De har stort sett nok med seg selv.
Men siden du sluker rått det du leser, så har du vel Fordommer mot rusbrukere, på lik linje mot trangsynte folk har mot Reptileiere :/
Det at avisene skriver MISbrukere istedenfor brukere, er nok for å få flere til å lese, og det ser jo ut til å funke godt!

Googlet nettopp "fant slanger under razzia", og det kom opp 3 artikler, og 2 av de hadde noe med narkotika å gjøre, og de var fra 2008... Så er glad jeg lever i 2011
Hvordan sluker jeg rått det jeg leser? Jeg sa at det er grunnen til at folk tror at det bare er narkiser og kriminelle som har reptiler, fordi de faktisk sluker rått det de leser. Har jeg noen gang sakt at alle rusmisbrukere har reptiler? Hvordan kom du frem til at jeg har fordommer mot rusmisbrukere?

Dette her var bare latterlig..

De overskriften jeg skre var eksempler og var ikke tatt ordrett ut av noen artikkel. Det burde du nesten skjønne. Men du vil vel heller spille videre på den for å kunne stå sterkere i diskusjonen.

Christoffer er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-09-2011, 20:14   #10
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Hvordan sluker jeg rått det jeg leser? Jeg sa at det er grunnen til at folk tror at det bare er narkiser og kriminelle som har reptiler, fordi de faktisk sluker rått det de leser. Har jeg noen gang sakt at alle rusmisbrukere har reptiler? Hvordan kom du frem til at jeg har fordommer mot rusmisbrukere?

Dette her var bare latterlig..

De overskriften jeg skre var eksempler og var ikke tatt ordrett ut av noen artikkel. Det burde du nesten skjønne. Men du vil vel heller spille videre på den for å kunne stå sterkere i diskusjonen.
Ja det har du! Du skrev; "Er veldig populert blant narkotikamisbrukere å ha terrariedyr. Når jeg jobbet i dyrebutikk var det hovedsaklig narkiser som var interessert i å kjøpe taranteller. "
Og jeg er fortsatt interessert i å vite hvordan du lett kan se at en person er Narkotikamisbruker? Når folk innen helsevesenet er usikker på det den dag i dag.

SIRUS » Oppsummeringer » Kan vi skille mellom bruk og misbruk av rusmidler?

Og bruke ord som "narkiser" er jo veldig positivt, så dermed leser jeg mellom linjene at du faktisk har ditt eget syn om personer som bruker/sliter med narkotika...

Forstod selvfølgelig at det var eksempler, men når jeg googlet "slanger funnet under razzia", så burde det kommet opp flerfoldige artikler, siden du skriver at det er så ofte i media...

Spiller ikke på noe som helst for å vinne "diskusjonen". Skriver bare det jeg mener.
Og det at du går inn i en defensiv posisjon nå, sier vel sitt!

Beklager for å ha sporet av tråden :/

Siste fra meg i denne tråden; Fordommer fordummer. (og det gjelder alle veier)
reptis er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Uforsiktige reptileiere. dragoon88 Reptiler 13 22-10-2011 16:51
Vi tar avstand fra terrorangrepet 22/07 2011 skybird INFORMASJON 55 16-09-2011 01:22
Den O så store OT tråden.. Splittet fra Politiet på døren. christoffer90 Småprat 276 05-08-2010 22:11
BA vil snakke med reptileiere fra Bergen i dag! Martink Media 3 23-07-2010 12:43
Til reptileiere misspower Agamer 44 08-05-2007 15:34

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:30.