"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Småprat Terror i Norge.. Hva er dine tanker?

Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23-07-2011, 02:40   #1
Reptilfreak

Reptilicious sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
Meldinger: 622
Blog Entries: 2
Standard Terror i Norge.. Hva er dine tanker?

Hva tenker du? Er ikke ment som en rasistisk noe som helst.. men hva er dine tanker om hva som skjer i landet nå?
Svar med sitat
Gammel 23-07-2011, 03:12   #2
Junior Member

Oddball sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Alder: 19
Meldinger: 4
Standard

Vi er vel ikke så trygge i Norge som vi kanskje tror
Oddball er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-07-2011, 10:17   #3
Reptilfreak

Medlem siden: May 2011
Sted: Haugesund, Rogaland
Alder: 36
Meldinger: 172
Standard

Rasitisk mot hva ? Høyreekstremister ?

En trist dag - det tristeste var kanskje alle de dumme jævlene som kjapt gikk ut og fordømte enhver muslim/mørkhudet for angrepet..
..::Nactus::.. er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-07-2011, 11:04   #4
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
Meldinger: 1,107
Blog Entries: 14
Standard

er helt sinnsykt.. jeg for min del tenkte først at det kunne være en hevnaksjon pga norge sin plass i krigsområder og lignende. men når det kom fram at en lyshudet mann gikk og skjøt på utøya, regnet jeg med at det var samme person som hadde plassert bomben. og når det kom fram hvem han var, og sitt politiske ståsted, ble jeg ikke så rystet. høyre ekstreme har vel gitt litt lyd ifra seg før..

ting jeg lurer på er vel et rykte om at han visstnok snakket i handsfree mens han gikk rundt å skjøt de stakkers ungdomene. om dette er sant, (les: som ikke er sikkert i det hele tatt) kan vi da forvente at det kommer til å skje noe mer? eller kommer eventuellt politi til å finne de kommende gjerningsmennene før det skjer?

for min del er jeg ganske rystet over dette. selv om jeg sitter ganske langt unna, så er vi et ganske lite land.
Svar med sitat
Gammel 23-07-2011, 15:04   #5
Reptilfreak

Reptilicious sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
Meldinger: 622
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av ..::Nactus::.. Vis post
Rasitisk mot hva ? Høyreekstremister ?

En trist dag - det tristeste var kanskje alle de dumme jævlene som kjapt gikk ut og fordømte enhver muslim/mørkhudet for angrepet..
Foreksempel.

Det tristeste var såklart alle de drepte og skadde, men la merke til en god del på fjasboka igår som var ute enten med morsomheter eller skyldte på musmiler, og det er jo selvsagt trist.

Rart hva som foregår i hodet på noen. Skummelt.

Sist endret av Reptilicious; 23-07-2011 kl 15:12.
Reptilicious er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-07-2011, 15:35   #6
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
Meldinger: 377
Standard

Jeg fordømmer alt som har skjedd i oslo i går. Alle tanker går til di involverte.

Når det er sagt, så midt oppi all tragedien er jeg glad på hele verden sin vegne at det var en nordmann. Jeg er glad vi kan få et slag i trynet som kanskje forteller oss at vi må lære å skille mellom politikk/religion og hudfarge/etnisk bakgrunn. Vi er alle mennesker.
tannkrem er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-07-2011, 20:41   #7
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,633
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av tannkrem Vis post
Jeg fordømmer alt som har skjedd i oslo i går. Alle tanker går til di involverte.

Når det er sagt, så midt oppi all tragedien er jeg glad på hele verden sin vegne at det var en nordmann. Jeg er glad vi kan få et slag i trynet som kanskje forteller oss at vi må lære å skille mellom politikk/religion og hudfarge/etnisk bakgrunn. Vi er alle mennesker.
Enig! At selv om noen religiøse utfører terror, så trenger vi ikke hate alle innenfor den religionen eller stemple dem som terrorister.

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-07-2011, 01:33   #8
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Fikk en halvt hysterisk kjæreste som ringte meg bare ti minutter etter bomben hadde gått av, han var livredd for at jeg var på jobb i går. Hvilket jeg ikke var, fredager har jeg (heldigvis denne gang) fri. Er dog en telefonsamtale jeg neppe kommer til å glemme på en lang lang stund. Så ufattelig uvirkelig.
Oslo reptilpark er jo bare litt lengre opp i gata, men den er heldigvis urørt av bomben og det gikk helt fint med lokalene. Iguanen Leon ble tydeligvis forskrekket og måtte beroliges av smellet, ellers gikk det fint med resten av dyrene.
Are fortalte at smellet var sinnsykt høyt i parken, øredøvende høyt og at det tok pusten fra en. Og dette er en park som er halvveis under bakken, så jeg tørr ikke å tenke hvordan det var å stå i gata når smellet kom...

Det finnes ingen ord som kan forklare hvilken tragedie dette er. Jeg har ikke tenkt på noe annet helt siden bomben gikk av, sitter bare klistret til nettaviser og tv, har omtrent ikke sovet eller husket å spise. Det er helt uvirkelig. Jeg var i fullstendig sjokk da jeg prøvde å komme meg på jobb tidligere i dag, og passerte masse gater som var sperret av med militær, og alt man så innover i de sperra gatene var knust glass og ødeleggelser overalt. Det var helt surrealistisk å se det med egne øyne, virkeligheten og hvor ekte dette faktisk er bare slår deg i brystet.

Det gjør utrolig vondt å se all ødeleggelsene, menneskeliv som har gått tapt, lese igjennom all den terroren de stakkars stakkars ungdommene har opplevd. Ord kan virkelig ikke beskrive. Dette er bare så vanvittig sykt.

Er det noen på forumet som kjenner noen av de som er savnet eller døde? Alle jeg kjenner har det gått bra med. Min dypeste medfølelse går til alle.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-07-2011, 02:23   #9
Reptilfreak

ville sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Meldinger: 371
Standard

En bekjent sin lillesøster ble skutt og drept på utøya, 16 år gammel.

Helt ufattelig trist alt sammen. Jeg har ikke ord.
ville er online nå  
Svar med sitat
Gammel 24-07-2011, 02:48   #10
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,633
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Standard

En jeg kjenner var der, men alt gikk bra med henne. Hun gjemte seg i en sal full av folk og de stengte dørene osv. Visste ikke at hun var der nede en gang før jeg leste det på facebook at ingen hadde fått kontakt med henne osv, men nå har hun skrevet selv på facebook at alt gikk bra med henne. Sykt..

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
fiske tanker variegatae Utstyr 12 22-04-2010 03:14
Tanker rundt fuktighet dag og natt Christer Taranteller 8 20-11-2008 16:21
Tanker og meninger for og imot kamphunder. Tarantellen Småprat 88 19-11-2007 14:58
Dvergskjeggagam, leoeser og mine tanker! jebfx Agamer 14 23-01-2007 11:29

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:29.