| Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
...kanskje et dumt spm. eigentlig, ettersom de ikke er noe svar, men får vertfall hjernesellene til å svirre. hos meg ivertfall.
Interesant å høre hva andre tror på. -Tror dere på at de existerer noe liv langt laaaangt der ute? -Noe formening om hva som existerer utfor stjernene? Kanskje flere univers utfor der igjenn. ![]() - Vill vi få en meteroitt dalende ned i nermeste tid? når? (3 km. + str.) vitenskapsprogramm jeg såg for flere år siden, meinte de komm til å skje i 2026 grubbler jeg selfølgelig på de årstallet Jeg tror på liv, et eller flere steder der ute, er liksom ikke logisk at "vi" er de eneste etter millioner av år.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Sted: i et hus som er på planeten jora
Alder: 18
|
det er allerede blitt funnet en planet som ligger 20 lysår veke fra vår planet med liv på
.det var planter på den så da må det jo veer liv der å Fant beboelig planet | ABC Nyheter
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
|
Sitat:
Det er nettopp det siste de har funnet, en planet som har alle nødvendige forutsetninger som skal til for at liv kan finnes. OM liv finnes på planeten er derimot et annet spørsmål. Planter er liv, så selvfølgelig er det liv på en planet med planter. Men finner ikke hvor det står at det var liv/planter på den planeten du linker til? Selv er jeg helt sikker på at det finnes liv også andre steder i universet. Det er så ufattelig stort at vi kan neppe være aleine. Om vi noen sinne kommer til å treffe på andre livsformer, planter eller dyr, på andre planeter eller hva det nå måtte være er jeg heller tvilende til, når man tenker på avstandene det faktisk er snakk om. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Jeg trur ikke bare det finnes liv der ute, men intelligent liv.. Det finnes så ufattelig mange stjerner der ute med planeter som går i bane så det sier seg selv at noen planeter har de samme forutsetninger som vår, for å ha liv på seg som kan utvikle seg til intelligent liv.
Så kan man tenke seg hvor langt mennesket er kommet bare på de siste 50 årene, Tenk deg da at det finnes en planet der ute med intelligent liv, men som er si 1000 år eldre enn oss.. Tenk da hvor lang de er kommet.. Hvorvidt disse vesnene har ufoer som kommer på besøk til jorda har jeg ikke noen fast formening om, men jeg liker å tro det. Om jeg skal begynne tenke på hvor stort universet er, "hva er bak de bakerste stjernene?", "hva var før the big bang?" osv.. Da blir jeg bare utslitt, for det er så vanskelig å fatte.. Det blir for mye å vrenge hjernen rundt rett og slett. Men er et veldig interessant tema!
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
|
Jeg blir alltid "sint" når det kommer til slike spørsmål som jeg vet at ingen kan svare på. Derfor prøver jeg å unngå det
![]() Du nevner meteoritter på størrelser på over 3 km (i diameter?). Er disse å regne som asteroider, eller har jeg misforstått her?
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Det vil forundre meg om det ikke finnes en eller annen form for liv, og kanskje intelegent livpå en planet i en eller annen fjern galakse.
Om vi noen gang vil finne dem og om de har lyst å treffe oss er jeg mer usikker på. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Sitat:
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Sted: Akershus
Alder: 23
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
jeg tror ikke vi er den eneste planeten med liv på.. altså, så uandelig stort universet er, så tenker jeg at det blir for dumt om vi skal være den eneste planeten. nå er jeg ateist, da. så jeg tror ikke at det var en gud som skapte denne planeten..
men spørsmålet mitt er hvor langt unna er det liv? og hvilket liv er det? kanskje det er en planet som har blitt "skapt" etter vår? og har nå sin stein alder? eller kanskje den ble skapt før oss? når jeg tenker på disse tingene, så lurer jeg også på hvor vår planet er om 1000 år.. hvor forurenset og ødelagt kommer den til å bli? vi blir jo fler og fler folk på jorden, og kommer det til å bli en øvrig aldersgrense til slutt pga for stor befolkning? kanskje i år 3500 kommer det til og blir ulovlig å bli over 70 år? og reprodusering er ulovlig før man fyller 20 år? eller kommer planeten bare til å bli så ødelagt at alt liv er dødt før den tid?... hm.. tenke tenke...
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
kanskje vi bare befinner oss inni et litt fancy terrarie/planetarie? Når eieren skal vedlikeholde terrariet/planetariet er han/hun/det litt uheldig og dulter borti oss, med tsunamier, jordskjelv, vulkanutbrudd som resultat?
Vi får håpe eier ikke går lei av galaxen vår og legger oss ut til salg. Kjipt om vi skulle ende som kasteball
Sist endret av Frogger; 13-04-2011 kl 12:12. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|