"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Småprat Garanti på TV

Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 24-03-2011, 21:33   #1
Reptilfreak

Vol sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Bergen
Alder: 29
Meldinger: 300
Blog Entries: 8
Standard Garanti på TV

Jeg leverte en 50" LG plasmaskjerm til reparasjon for 14 dager siden. Jeg hadde fått en 1 pixelbred lilla stripe fra topp til bunn. Reparatøren prøvde å skifte en del, men konkluderte med at panelet er defekt.

Så ringer han meg og sier: LG har ikke panel til skjermen, og at han har søkt LG om å få hele skjermen erstattet, det får han svar på om 3-5 dager.
Men om tv`en er paralellimportert så vil ikke LG dekke det, da skal forhandler dekke beløpet. (hva er paralellimportert?)

Jeg kjøpte skjermen hos el-price som er konkurs, og reparatøren sa jeg kunne risikere å ikke få noe igjen. (bortsett fra regning for misslykket reparasjon)

En ting til: Skjermen har blitt reparert tidligere, og på kvitteringen står det at LG og ikke el-price ble belastet. Så jeg håper at de tar denne regningen og.

Noen som har noen tanker?
Svar med sitat
Gammel 26-03-2011, 11:17   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Vestlandet
Alder: 22
Meldinger: 449
Blog Entries: 1
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (8)
Standard

parallellimport, innførsel av produkter via mellomledd som gjerne ikke er i regi av eller med godkjenning fra produsent. Produsenter av internasjonale merkevarer ønsker ofte at deres varer skal distribueres enten av egne datterselskaper i de ulike land, eller av selvstendige importører med enerett til distribusjon i det aktuelle landet. Bakgrunnen er gjerne ønske om kontroll med egen vare og muligheter til å kunne oppnå høyere pris i land hvor inntektsnivå og markedsforhold gir grunnlag for det.

Sakset fra Store norske leksikon (Store norske leksikon - parallellimport).
Dette er dessverre alt jeg kan hjelpe deg med..
psychofox er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 26-03-2011, 14:09   #3
Reptilfreak

Vol sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Bergen
Alder: 29
Meldinger: 300
Blog Entries: 8
Standard

Takk.

Jeg postet samme innlegg i avforum og fikk gode svar der.
http://avforum.no/forum/tv-apparater...ntisak-tv.html
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:24.