| Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Bergen
Alder: 29
|
Jeg leverte en 50" LG plasmaskjerm til reparasjon for 14 dager siden. Jeg hadde fått en 1 pixelbred lilla stripe fra topp til bunn. Reparatøren prøvde å skifte en del, men konkluderte med at panelet er defekt.
Så ringer han meg og sier: LG har ikke panel til skjermen, og at han har søkt LG om å få hele skjermen erstattet, det får han svar på om 3-5 dager. Men om tv`en er paralellimportert så vil ikke LG dekke det, da skal forhandler dekke beløpet. (hva er paralellimportert?) Jeg kjøpte skjermen hos el-price som er konkurs, og reparatøren sa jeg kunne risikere å ikke få noe igjen. (bortsett fra regning for misslykket reparasjon) ![]() En ting til: Skjermen har blitt reparert tidligere, og på kvitteringen står det at LG og ikke el-price ble belastet. Så jeg håper at de tar denne regningen og. Noen som har noen tanker?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
parallellimport, innførsel av produkter via mellomledd som gjerne ikke er i regi av eller med godkjenning fra produsent. Produsenter av internasjonale merkevarer ønsker ofte at deres varer skal distribueres enten av egne datterselskaper i de ulike land, eller av selvstendige importører med enerett til distribusjon i det aktuelle landet. Bakgrunnen er gjerne ønske om kontroll med egen vare og muligheter til å kunne oppnå høyere pris i land hvor inntektsnivå og markedsforhold gir grunnlag for det.
Sakset fra Store norske leksikon (Store norske leksikon - parallellimport). Dette er dessverre alt jeg kan hjelpe deg med.. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Bergen
Alder: 29
|
Takk.
Jeg postet samme innlegg i avforum og fikk gode svar der. http://avforum.no/forum/tv-apparater...ntisak-tv.html
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|