"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Småprat Vise frem hobbyen

Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28-01-2011, 16:14   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Norge, Akershus
Alder: 23
Meldinger: 26
Standard Vise frem hobbyen

Hei alle sammen!

Jeg som jobber i barnehage har alltid hatt lyst til å ta med en tarantell for å vise frem til barna og de ansatte, dette var noe jeg endelig fikk gjort idag og jeg må si at jeg ble møtt med veldig mye positive reaksjoner, fra både barna, barnehageansatte og foreldrene.

Jeg syntes det var helt fantastisk og kunne vise frem en tarantell for disse, dele kunnskap med dem og forhåpentligvis gi dem et bedre perspektiv på hvordan taranteller er. Jeg håper dette er noe som kan hjelpe til med og få denne hobbyen ut til mannen i gata, var t.o.m en i barnehagen som nå vurderer å begynne, og det var noe jeg syntes var ganske artig siden dette var det nærmeste han noen gang hadde kommet en tarantell.

Håper dette kan være til inspirasjon for andre der ute som kan ha mulighet til å gjøre noe sånt hvis man har en slik type jobb, der man kan ha litt 'show and tell' og da gi andre et positivt innblikk i vår lille verden. : )
benji er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 28-01-2011, 17:22   #2
Reptilfreak

Martink sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
Meldinger: 899
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (8)
Standard

Artig!
Hvilken art hadde du med?

Kan tenke meg det ble mange spørsmål og mange store øyne ja

Hadde vært artig å tatt med kornsnoker, ballpyton og /eller skjeggagamer til en barnehage eller barneskole for å fortelle og se reaksjonene til barn og voksne!
Martink er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 28-01-2011, 17:28   #3
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Når reptiler blir lovlige, så er det absolutt planen her å reise rundt til skoler i alle alderstrinn og ha en show and tell time med slanger og øgler.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-01-2011, 17:59   #4
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Martink Vis post
Artig!
Hvilken art hadde du med?

Kan tenke meg det ble mange spørsmål og mange store øyne ja

Hadde vært artig å tatt med kornsnoker, ballpyton og /eller skjeggagamer til en barnehage eller barneskole for å fortelle og se reaksjonene til barn og voksne!

Hadde med meg en B.Smithi, tenkte det best å vise frem en rolig art fremfor disse hissigproppene. : )

Det var veldig mye spørsmål rundt taranteller ja, og det spørsmålet som kom igjen var om de var giftige, noe jeg trodde var en av de få tingene som de fleste visste om taranteller : P
benji er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-01-2011, 17:38   #5
Reptilfreak

telia sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
Meldinger: 866
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (3)
Standard

Kjempeflott gjort....

Og helt riktig, gi ungene krypdyr før Kleveland og gjengen får tak i dem.......

The best ones are half eaten..........
telia er offline  
Svar med sitat
Gammel 31-01-2011, 22:41   #6
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
Meldinger: 568
Blog Entries: 12
Standard

planen er den samme her, å dra rundt på noen skoler og vise fram så fort det blir lovlig med slanger prøve å "verve" noen flere
Svar med sitat
Gammel 01-02-2011, 07:46   #7
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 795
Standard

Jeg husker da jeg gikk på barneskolen, (og det fremdeles var lov med slanger) så hadde en i klassen over meg med seg faren sin og fire slanger som han viste fram. Det var utrolig spennende.

Barn har godt av å lære om annet enn pelsdyr. Vi får håpe på en kjapp lovendring.
Lailande er offline  
Svar med sitat
Gammel 03-02-2011, 15:50   #8
Reptilfreak

Standard

Barna har snakket om det i barnehagen hele uken nå, og jeg har blitt spurt om jeg kan ta den med igjen nå i morgen, så det syntes jeg er kjempemorsomt. Det virker som de syntes dette var kjempekult og de viser stor interesse for disse dyrene. Så jeg skal nå i morgen ta med meg to taranteller så de får se noen andre fine arter også.

Så jeg syntes dette var kjempesuksess!
benji er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Vise tillatelse hos dyrlege? vanity Skilpadder 3 28-10-2007 17:53
ser frem til sommeren FORDI.. Leopardgekkoer og andre Eublepharis 42 30-06-2007 15:07
ka bilde e låv og ikkje låv å vise? energic Småprat 14 21-07-2005 00:14
Må bare vise frem... phase Småprat 5 09-12-2004 19:33

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:21.