| Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
|
Hvem hva hvor har bestemt att silke/dverg aper er forbudt?
Hvem skal folk eventuelt hendvende seg til for å mykne opp forbudet på den fronten? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Alder: 24
|
Ape-forbud er et forbud som jeg støtter på alle måter..
Og antageligvis et forbud du kan se lenge etter hvis du vil myke det opp. Tar det så lang tid å myke opp noen få ufarlige og lettholdte arter av reptiler, så vil det antageligvis ta mye lengre tid med silkeaper, hvis det noensinne vil skje. Antageligvis ikke.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Hold av primater hos private skal du, og ikke minst bør du, se langt etter !
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Regnet med det.grunn til jeg spør pga jeg var en tur i danmark i sommer hos noen bekjente.disse hadde noen silke aper ute.plassen til apene var byggd opp på samme måte som folk huser katter inne/ute på en måte.så lenge de rette forholdene blir lagt til rette så ser ikke jeg noe feil med det.
Syns dere var litt negative her hehe.er litt av samme holdningen motstanderne av reptiler har for seg. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Alder: 24
|
Nå kan jeg ikke svare for Thor, men nå har jeg jo jobbet med silkeaper hver dag i snart 5 måneder, og for en som ellers er ganske åpen til veldig forskjellig dyrearter i privat hold, så er primater og småaper en dyreart som ikke har noe å gjøre hos privatpersoner å gjøre.
Et raskt søk på Youtube viser f.eks alle disse som har èn og èn ape i et ilderbur. Det virker som det er ganske vanlig. Jeg syns ikke det ser ut som lykkelige aper. Er fint og flott om man har uteannlegg for apene, og at man har en flokk på mer enn 2-3 stk.. Men det er langt ifra alle som har muligheten til å gi aper noe sånt, og derfor syns jeg et forbud mot primater bør respekteres med mindre man har ferdigbygd noe som er tilsvarende lik hva de eventuelt har i en dyrepark. Uteannlegg for disse er egentlig et must, utifra hva en kamerat av meg som har jobbet med primater helt siden han var liten sier. Ellers så er silkeaper noen småjævler. De fleste aper er det. De er frekke, de pisser overalt, de har ingen sperre for å være sukkersøt det ene øyeblikket og så gi deg et klor over nesa det neste. Og det lukter fort stramt. Jeg kan faktisk egentlig ikke fatte at folk har lyst til å ha sånt i huset sitt, men det er nå meg.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Ja enig i det du skriver der jeg anngående riktig hold osv.jeg lurte bare på hvem folket eventuelt skal henvende seg til hvis de nå skal prøve å mykne opp loven på den fronten.
Uansett blir det bare svada snakk å dra dette lenger.lisens osv for hold av slike dyr.store bur.kjøre samme rettnings linjer som zoo parkene huser disse små så hadde det latt seg gjøre. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |