| Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Vurderer ny tv og trenger litt hjelp/tips.
LG 55LE5300 vs Samsung UE55C6005 ?? ELLER tips om en annen tv som slår disse, men ikke høyere i pris for dette er maks grensen. Brukes til film, spill og pc. Ser også på plasma, men er litt i tvil for jeg syns det er mye snakk om innbrenning. Siden jeg bruker pc en del er jeg redd det ikke blir så bra i lengden med det. Noen meninger som kan hjelpe litt på vei? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Bergen
Alder: 29
|
Jeg har hatt plasma i 5 år pluss og brukt den til veldig mye spill og pc. Aldri fått noe innbrenning.
Vanskelig valg du kommer med her, Jeg finner litt lite info om samsungen, vanskelig å si hvilke som har best bilde, men vil tro de er ganske like. Samsung har flest funksjoner og finest design spør du meg, det er også mindre.(ramme) Har selv gått fra en Hd ready 50"LG plasma til Samsung PS63C7705XXE som og er plasma. Jeg ble extremt fornøyd. Men aldersforskjellen på tv ene er 4 år da. Jeg hadde valgt Samsung sitt.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Hihi, ein får de ein betaler.
-------------------------------------------------------------------------------- Hørt mye negatift om plasma, skjermen låser seg. Her på , så er de en expert butikk som ikke forhandler med plasma i de heletatt.Jeg har for øvrig en 40 LCD Samsung kjempefornøyd, måtte ut med 15.000
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
burn-in skal egentlig ikke være et problem. Retention er derimot vanlig på plasma, men dette er en "midlertidlig burnin" som forsvinner etter en liten stund.
Vurderer Samsung 40" eller 50" LCD selv. 4000-7000kr på komplett
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Det er en stund siden jeg satte meg inn i hvilken flatskjerm som leverer best bilder og bevegelser, men etter å ha studert mange skjermer i en elektrobutikk, kom jeg frem til at Samsung hadde best bilde og mest naturlige bevegelser.
Da vurderte jeg samtlige merker, fra 50" + Dersom du har mulighet til å besøke et elektrosenter og sammenligne tv-bildene selv, så er det den beste måten å finne ut av spm ditt på
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Jeg har en Samsung 40 som jeg er ganske fornøyd med bortsett fra at jeg kunne ønske den var større.
Det er en ting jeg er litt i tvil med den Samsung UE55C6005 er at den har glass skjerm etter det jeg forstår og det gjør at det blir gjenskinn i den.. Skal nok ta meg en tur til butikk før jeg gjør noen valg hvis det ikke blir Samsung.. Er ganske sikker på Samsung da jeg har brukt mye tid før kjøp av den jeg har nå. kanskje holde seg litt og gå for litt vassere som denne Samsung UE55C6705 |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Det eneste jeg har å bemerke på Samsung tv'er er at standardinnstillingene er rævva
![]() Mange som sier at de har brukt "lang" tid på å finne den beste bildekvaliteten. Men hadde jeg hatt råd akkurat nå hadde det nok blitt Samsung alikevel. Dem har jo en del fordeler utenom bra bildekvalitet også. Utganger og innganger i øst og vest, mediespiller innebygd med USB-inngang, etc etc. Kan ikke klage på slikt
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Dersom du har mulighet til å besøke et elektrosenter og sammenligne tv-bildene selv, så er det den beste måten å finne ut av spm ditt på
[/QUOTE].......hihi jeg satt meg faktisk ned på gulvet i butikken når jeg skulle finne ut av vilken tv type jeg skulle velge. 3 fjernsyn jeg såg på, befant seg selfølgelig i gulvhøyde. så de var bare å sette seg bums ned
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
har du valgt tv? jeg hadde gått rett på samsung.. og valgt vekk plasma.. er utrolig mange som er fornøyd med plasma, og trives godt med det uten at det brenner seg. men har hørt flere som har hatt problemer med at det brenner seg. og i beskrivelsene til plasma tv står det at det ikke anbefalles å bruke det til tv spill og pc bruk. dvs, at om du er uheldig å svir tv´en din, så kan det være litt vanskelig å få erstatning.. en kompis sleit i to år med dette, pga tv´en kun var brukt til PS2..
og samsung sine tv´er er utrolig god på bilde og farge, og de er mye fetere sånn stilmessig.. eneste som jeg syntes som overgår samsung, er pioneer, men da kommer prisen en del opp også
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Eight legged freaks | Svimen | Småprat | 1 | 02-10-2007 19:44 |
| noen som har sett eight legged freaks? | Spaniolen | Taranteller | 22 | 29-04-2007 12:56 |