"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Småprat Moden Homo Sapiens Sapiens hunn søkes

Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 27-12-2010, 23:06   #1
Reptilfreak

Flåttmannen sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Vestlandet
Alder: 20
Meldinger: 24
Standard Moden Homo Sapiens Sapiens hunn søkes

Hei. Jeg et på utkikk etter en moden hunn til låns for parring. Alt av fòr, sending i posten og husly dekkes av meg. Jeg har et ganske stort terrarie som denne kan bruke, det er ca 120x240x50cm.

Ta kontakt, send meg en PM så blir vi enige
Flåttmannen er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-12-2010, 23:09   #2
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
Meldinger: 568
Blog Entries: 12
Standard

.....?
Svar med sitat
Gammel 28-12-2010, 01:10   #3
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

hehe.. Føler at "annonsen" din er noe mangelfull.. kan tenke meg at en eventuell moden hunn vil være intressert i litt andre detaljer om hannen bortsett fra de innlysende, at han er brunstig og en tanke desperat?
Frogger er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 28-12-2010, 12:11   #4
Reptilfreak

Flåttmannen sin avatar

Standard

Hva hunnen synest er ikke så viktig, det som er viktig er at vi får ordnet med å parre den.
Hannen er forøvrig høy og mørk.
Flåttmannen er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-12-2010, 13:20   #5
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
Meldinger: 1,155
Blog Entries: 4
Standard

Bare av ren nysgerrighet, hvilket substrat bruker du til disse, og hvilken temperatur har du til dem?
Må disse dyrene bades innimellom, som f.eks med skjeggagam?

Ettersom jeg har forstått burde du ikke la dem gå for mye ute i det fri i hagen og lignende, da dem er ganske sta, og kan lett stikke av hvis dem bestemmer seg for det, og tar da oftest med seg det meste av inventaret i terrariet sitt, noen personlig erfaring med dette?

Er nok ikke noe nybegynner dyr heller, spesielt hvis du skal prøve deg på eggsekk, så håper du vet hva du går inn i.

Poecilotheria-fan!
Devilizer er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-12-2010, 13:42   #6
Reptilfreak

Iggemamma sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 611
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Devilizer Vis post
Bare av ren nysgerrighet, hvilket substrat bruker du til disse, og hvilken temperatur har du til dem?
Må disse dyrene bades innimellom, som f.eks med skjeggagam?

Ettersom jeg har forstått burde du ikke la dem gå for mye ute i det fri i hagen og lignende, da dem er ganske sta, og kan lett stikke av hvis dem bestemmer seg for det, og tar da oftest med seg det meste av inventaret i terrariet sitt, noen personlig erfaring med dette?

Er nok ikke noe nybegynner dyr heller, spesielt hvis du skal prøve deg på eggsekk, så håper du vet hva du går inn i.
Humre! (prøvde skoggerlatter, men halsvondt gjorde at det hørtes mer ut sompaddekvekk)

Ellers er min erfaring at best egnede substrat er fløyel, Komforttemperatur ca 22, med varmespot i form av matte fra wilfa.
Et bur på dine dimmensjoner er helt klart for lite for annet enn reisebur. Dette er desverre et frittgående dyr, med alle de ulemper dette medfører.
Kost kan være svært variert, men sjokolade ser ut som å være en fellesnavner på de fleste.
Det må påregnes noe pelsstell, men de er lette å lære til renslighet, og det finnes egnede salonger for pelsstellet.
Kan bekrefte rømningstendens, men som i alt elementært dressurarbeid gjelder godt grunnarbeid med belønning og innkalling. Gjør man dette arbeidet grundig vil dyret vise stor motivasjon for å lære andre triks.
Og innkalling fungerer best om man utsyrer dyret med visabrikke. Da kommer den somregel hjem til terrariet når brikken er tom.

Forsøk på eggsekk er helt klart for de mest engasjerte. Da dette fører til radikal endring av humør og allerede innlært adferd og påfølgende ny grunntrening.
Svar med sitat
Gammel 28-12-2010, 13:44   #7
Reptilfreak

Flåttmannen sin avatar

Standard

Jeg pleier egentlig ikke å bruke noe som helst bunnsubstrat da hunnen vil lage hvesende lyder og rope uansett hva jeg gjør. Sparer dermed meg selv for mye ekstra bry.
Temperaturen har jeg rundt 25 grader, for da blir hunnen døsig og litt lettere å håndtere og du slipper at de sparker og biter.
Sapiens hunnene er forøvrig svært renslige dyr som bruker opptil flere timer om dagen på badet, så ja, disse må bades/dusjes ganske ofte. De skal heller ikke gå for mye ute, iallefall ikke uten løpestreng da disse vil stikke av hvis de kan. Det med at de tar med seg alt har jeg ikke noen problemer med da det ikke er noe spesielt i terrariet bortsett fra noen kvister/greiner som hunnen kan tygge på.

Homo Sapiens er ABSOLUTT ikke noe nybegynnerdyr og yngel kan være ganske vanskelig å få til da hunnen som oftest får hodepine i forkant av/under parringen. Det krever mye tålmodighet å få yngel på hunnen, dette kan ta opptil 9 måneder, men hvis du er heldig kan det gå mye fortere. Faren er da at du får svake/små yngler.

Bare å spørre hvis dere lurer på mer om hold av disse fascinerende skapningene.
Flåttmannen er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-12-2010, 11:05   #8
Reptilfreak

Flåttmannen sin avatar

Standard

Hvis noen lurer så ser hannen altså slik ut:
Vedlagte bilder

Flåttmannen er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-12-2010, 23:48   #9
Reptilfreak

Kraissy144 sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
Meldinger: 500
Standard

Burde kanskje sagt hvilken morph du vil ha Hvit, svart, brun, rød eller gul.. Kanskje en albino? Her kan det bli mange fargevarianter
Svar med sitat
Gammel 30-12-2010, 10:42   #10
Reptilfreak

Flåttmannen sin avatar

Standard

Kanskje en ginger hadde vært tingen da disse ikke kan gå ut i sollys og dermed ikke stikke av på dagtid
Flåttmannen er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kjøns moden Lasiodora Difficilis Norgesbeste Taranteller 2 27-06-2010 11:32
Lasiodora Difficilis Kjøns moden? Norgesbeste Taranteller 0 26-06-2010 14:41
Intresse for T.Apophysis Hunn parahybana_freak Taranteller og skorpioner 6 13-01-2009 23:48
2 hanner og 1 hunn Kris10an94 Taranteller 6 24-07-2008 18:58
leo 1 hann+1 hunn straymond Gekkoer 2 27-01-2005 00:49

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:20.