| Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2010
|
Hei alle
Ønsker å dele med dere Charlottenberg Dyrepark som ligger 1 og en halv time fra Oslo, ca 30 minutter fra Kongsvinger. Her har de mange slanger skilpadder og øgler som de har laget en fin dyrepark ut av, noen edderkopper, krokodiller nesebjørener silkeaper og lemurer har de også. Jeg har hatt med meg ungene hit fire ganger i høst og vesla på snart 5 fikk lov å handtere en Regnbue Boa, jeg hadde ikke forventet meg at hun ville holde en slange men et stor Jaaaa, var svaret da jeg spurte om hun ville holde en. Betjeningen er behjelpelig og hyggelig. I dag var vi tilbake og vesla begynte med en gang å mase om å få holde den gule Konge Boaen, betjeningen var litt motvillig på grunn av vekten på 15 kilo, så de tok frem en mindre og ikke albino konge boaen på 5-7 kilo på syv år. Denne ville hun holde, men ble litt for stor så jeg fikk den i hendene i stede. Likte Konge Boaen bedre en den mindre Regnbue Boaen som jeg følte bare ville bort. Ta turen på søndag og støtt den norskeide dyreparken, kombiner gjerner med svenskehandel på et av de største kjøpesenterne ved grensen. Se websiden for dyreparken her: zooparken Film fra i dag 23.10 Slangefilm Bilder av Mathilde og Regnbue Boaen |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Hehe, hvis jeg ikke tar feil, så er den gule tigerpytonen deres og en kongeboa fra en i familien min. Må ta en tur og hilse på dem en gang nå.
Er det en fin park?
|
|
|
#3 | |
|
Junior Member
|
Sitat:
Slanger skal man behandle med respekt, og jeg synes det er litt skummelt at de lar ungene få holde, samtidig har jeg en avstamning av Asiatisk Leopard hjemme som biter og klorer ungene hele tiden, så hva hadde et lite bitt fra en boa gjort...? ![]() Har lagt ut flere bilder (også den gule) her: Bilder fra Charlotteberg Dyrepark |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Synes denne parken er kjempe topp selv,å har vært der 100 ganger med dama+unga.
Koster heller ikke mange kronene å komme inn å få en fin opplevelse. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Parken har sett sine bedre dager. Nå er det nye eiere, og de er heldige om de klarer å se forskjell på en alligator og en flodhest..
Jeg blir trist av å gå der inne i disse dager, slangene har masse midd, lemurene har blitt redde, samme gjelder nesebjørnene, det blir arrangert fester på cafeen, som er inne i dyreparken. Men joda, det er mange fine dyr der. Bare synd de ikke blir ordentlig tatt vare på..
|
|
|
#7 | |
|
Junior Member
|
Sitat:
Lemurer og nesebjørner ser ut til å ha det helt fint, vi var der under mating på lørdag og dyrepasserene gikk igjennom hvert enkelt dyr for å skrive rapport om helsetilstand... At de nye eierne kanskje ikke har all verden av kompetanse gjør ikke så mye siden de som passer dyrene besitter kompetansen. Mulig flere besøkende gjør økonomien til dyreparken bedre og da får dyrene det bedre også... Vinn vinn!
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
|
Vi var der for et par mnd siden og jeg syntes det var en del ting som de fleste med litt kompetanse hadde gjort bedre, men er absolutt verdt turen da de har en del kule dyr.
Og det inntrykket jeg fikk var at de som var dyrepassere ikke hadde veldig peiling, men at de gjore sitt beste og de var hyggelige og imøtekommende å lot oss få ta ut en del forsjellige slanger så de ga både oss og barna en fin opplevelse. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Sitat:
![]() Var lemurene redde så må du eller noen ha skremt dem for dem var langt ifra redde når vi var der. Dem "lekte" faktisk med unga våre å kom helt bort til gjerde for å komme så nærme som mulig
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Junior Member
|
Sitat:
Jeg tror ikke barneselskap og pokerkvelder er grunn nok til å stresse dyrene, skal disse dyrene få ro må nok arealet utvides og gjøres mer slik lemurer og nesebjørner vil ha det, med skjuleplasser og evn uteområde for dem, det er det ikke plass til slik jeg ser det... |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Enda en dyrepark...(endel bilder) | telia | Småprat | 7 | 28-11-2010 11:12 |
| bilder i fra reptilene i kristiansand dyrepark ;) | david gabrielsen | Fotoforum | 11 | 24-05-2010 11:20 |
| bilder i fra kristiansand dyrepark | david gabrielsen | Fotoforum | 5 | 19-06-2009 20:56 |
| Kristiansand Dyrepark - litt bilder | Thor Håkonsen | Fotoforum | 15 | 21-05-2009 18:39 |