| Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
hei, merker at jeg har blit stokke/bitt av noe på soverommet mit, å er nok midd eller lopper.
lest en del om det om vordan man kan holde dem i sjak, men ingen ting om vordan drepe de. men er det noen gift stoffer, sprayer eller lignende som kan ta knekken på de uten å skade tarantellene mine som er i hus ? kansje noen vaskemidler jeg kan bruke som vill ta knekken på de ? må vere noe som kan brukes på vegger eller tak og seng, for har gulvteppe på rommet. eller hva nå det kalles.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Om det er i senga di utøyet bor, så legg dyne og pute i fryseren i minst 12 timer. Vask sengetøyet på minst 60 grader. Og helst overmadrass også.
Pluss støvsug senga hver eneste dag morgen og kveld i noen uker. Det pleier å gjøre susen. Har du edderkopper i taket eller andre steder på soverommet ditt så la de være i fred. Dette er ofte tegn på mye midd/smådyr. Og Edderkoppene spiser alt det som fremkaler kløe hios deg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Kan du ikke få flyttet ut tellaene for en peride da? Noe dritt om du har fått midd eller lopper på soverommet.. de forsvinner ikke av seg selv og krever daglig renhold av hele rommet og deg selv for en periode.
Jeg ville definitivt brukt det som finnes av kjemikalier for å kvitte meg med slike plageånder. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
jeg leta å fant noen av disse dyrene, å de er ikke mikroskopiske som sengemidd, men kunne se de med mit øye, de voksne var mørkebrune og ungene var hvite, så å at de hadde en abdom, jeg har å fynnet de i skuff og under digitale kl mi som ligger på gulvet.
så de ligna litt på veggdyr syns jeg tarantellene mine er i stua som er naborommet til soverommet mit.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Hva med fuglelopper?
http://nhi.no/sykdommer/hud/kloende-...per-14547.html Har du fått inn veggdyr, midd, skabb eller andre dyr som lever av kroppen din så ville jeg satt igang med en alvorlig rens, hevet terrariene ut av rommet og renset de i samme slengen. Parasitter er verken bra for deg, tellaene eller noen andre dyr. Sist endret av Frogger; 31-08-2010 kl 03:40. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
har en storengjøring å seng skal skrus fra verandre å greier og greier, å lufting slik det blir kalt og ubehagelig for de
![]() skal ta en under forstørelsesglass å se litt nermere på om hva de ligner på.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
om jeg finner en skal jeg se om jeg kan få et bilde.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
|
Jeg håper virkelig du blir kvitt denne dritten, må være helt for jævli og ha slikt der man bare vil slappe av og kose seg.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kommentarer til "Midd - Div fakta - Hvordan bli kvitt midd" | E.Spider | Kommentarer til faktaarkene | 8 | 10-08-2010 23:54 |
| Midd | bakkelitt | Taranteller | 37 | 30-01-2010 18:32 |
| Midd - Div fakta - Hvordan bli kvitt midd. | Eggy | Generell Info om herptiler og Virvelløse dyr | 0 | 17-02-2009 20:42 |
| Midd? | Jonas | Taranteller | 10 | 05-08-2008 23:09 |
| christin900 og soverommet med det rare i:) | christin900 | Medlemmene | 14 | 06-06-2008 22:50 |