"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Småprat Forhold til herptiler da man var ung og dum?

Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-08-2010, 12:54   #1
Reptilfreak

Fizzy sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Østfold
Alder: 21
Meldinger: 66
Talking Forhold til herptiler da man var ung og dum?

Hei mulig det allere er en tråd for dette, men fant ikke noe da jeg skummet igjennom...

Jeg lurer på hvaslags forhold folk her inne, hadde til herptiler da de var barn? Var dyrene skumle, interessante eller tenkte man ikke over dem?

Jeg for min del, syntes alltid slangene i dyreparken var det mest spennende og jeg plukket alltid opp alle slags slanger, fosker,salamandere,firfisler,padder osv som jeg kom over (i Norge). Fant ,dessverre, også et slangebol i hestemøkka da jeg var liten og samlet alle eggene og puttet det i en kasse på rommet mitt. Minnes å huske at det var hoggorm-egg, så mor var ikke så glad. Ikke så glad for at jeg hadde tatt med x antall kilo sagflis og hestemøkk i huset heller..

Har dere noen spesielle opplevelser/minner fra dere var små og dumme?
Svar med sitat
Gammel 10-08-2010, 13:36   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 795
Standard

Jeg begynnte å ta inn skilpadder folk gikk lei av da jeg var 13-14 år. Så jeg har alltid likt slike dyr..
Lailande er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-08-2010, 14:20   #3
Reptilfreak

ilder-lady sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
Meldinger: 653
Standard

Eeeelsket å se alle dyreprog. til David Atnboruld, .....husker ikke hvordan ein skriver etternavnet hans
Svar med sitat
Gammel 10-08-2010, 15:43   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2009
Sted: trondheim
Meldinger: 64
Standard

jeg samlet på edderkopper jeg. En dag samlet jeg sikkert 30-40 stykker og hadde de i en liten bade balje. Tok opp i masse gress og litt cola i en bruskork. Boksen ble tatt inn på rommet mitt på kvelden og morgenen etter var det 0 eddiser i baljen
nim er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-08-2010, 16:19   #5
Reptilfreak

Fizzy sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av nim Vis post
jeg samlet på edderkopper jeg. En dag samlet jeg sikkert 30-40 stykker og hadde de i en liten bade balje. Tok opp i masse gress og litt cola i en bruskork. Boksen ble tatt inn på rommet mitt på kvelden og morgenen etter var det 0 eddiser i baljen
-Da hadde jeg blitt så redd:O!
Svar med sitat
Gammel 10-08-2010, 17:48   #6
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Jeg er en av de som er så gamle at jeg husker at reptiler ble solgt i butikkene her i Norge.. Da jeg etter mye mas skulle få min egen øgle så var det plutselig forbudt.
Heldigvis hadde jeg mange (litt eldre) venner som hadde div kryp som jeg fikk passe på og senere få. Da de etterhvert døde ble alternative norske dyr. Med god hjelp fikk jeg lagget klimaregulerte terrarier hvor jeg bl.a hadde firfisler og frosker.
Samlet også på andre bugs til min mors store fortvilelse.

Var herptilfri fra jeg var rundt 16 til jeg var 25, da flyttet jeg til England for å sturdere noen år. Da kom interressen tilbake. da det viste seg at den ene leieboeren var en Igge. Deretter ble det flere andre herptiler, bl.a frosker noen kameleoner og litt annet knask.
Siden den gang har jeg vært av og på når det gjelder herptiler.

Sist endret av Frogger; 10-08-2010 kl 19:15.
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-08-2010, 18:08   #7
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Jeg har egentlig ikke hatt noen stor fascinasjon for herptiler før de senere årene. Jeg har egentlig aldri vært redd, jeg har vel heller vært litt for "uredd" for mitt eget beste. Jeg har også vært av typen som har fanget padder og frosk, men pga min mor nektet å ha de innenfor huset og hun satte beholderne med frosk i på et sted hvor solen flyttet seg til med tiden og stekte 2 frosker, så ga jeg opp ganske fort på det.

Det tok lang tid før jeg visste at eksotiske reptiler var noe som man fint kunne ha hjemme, men "gjennombruddet" var vel når jeg ble sammen med Xull, og søstera hans hadde en stor teppepyton. Det var først da jeg følte meg litt usikker, fordi jeg var usikker på om dette var trygt. Men etter mange fine stunder med "Teddy", så forsvant usikkerheten.

Liten stund gikk, og Xull fikk sin første tarantella, Jølle. En g.rosea. Xull fant reptilfreaks forumet, og han har vel laget litt tråder med Jølle.
Så gikk det 1 år, og søstera ville gi fra seg de to leopardgekkoene hun hadde til Xull. Jeg husker jeg var sterkt imot det pga fremtidsplaner om å studere i USA, og jeg ville ikke være medskyldig i noe ulovlig. Men leopardgekkoene var innmari søte, og etterhvert myknet jeg også opp, og tilbragte mye tid med å bare titte på reptilfreaks på alle de rare dyrene folk hadde her.
Xull utviklet et sterkt ønske om steppevaran, hvilket han enda ønsker seg den dag i dag, og jeg ville ha slange. Så fikk vi nyss om at det fantes reptilmesser i Sverige og Danmark, og 1 halvt år senere kjørte vi til Danmark på vår første reptilmesse. Vi skulle bare se, og ikke kjøpe, men så fant jeg Cleo, og jeg var sykelig betatt. Husker jeg sendte melding hjem til mor og skrev "Ehh.. du? jeg har kjøpt meg slange, jeg. Går det bra?" xD

Cleo har jeg enda den dag i dag, og uansett hva som skjer så vil jeg aldri skille meg med henne. Hun vil alltid være den lille spesielle godjenta mi.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-08-2010, 18:39   #8
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2010
Alder: 37
Meldinger: 62
Standard

Har egentlig alltid vært redd for alt slikt...både frosker, edderkopper og orm/slanger. Mitt eneste møte med øgler var et par sinte geckoer

Etter noen år med påtrykk fra familien, som da gjerne ville ha slange, så begynte jeg å lese litt på nett, og begynte å få en viss interesse for øgler. Etter en tur på Oslo reptilpark for å studere skjeggagamer, hvor jeg fikk holde en, så har interessen skutt i været

Er fortsatt ikke helt på gli når det gjelder slanger, men takk til reptilparken som plasserte en ballpyton i armene mine og forsikret meg om at jeg ikke var i fare, hehe...redselen er nå byttet ut mot en gryende interesse, selv om jeg ennå har en lang vei å gå før jeg er klar for en i huset
missy er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-08-2010, 19:16   #9
Reptilfreak

Fizzy sin avatar

Standard

Uff, er nok mange frosker som har dødd under barns nysgjerrighet ja..For å ikke snakke om rumpetroll og froskeegg! Husker jeg og naboungene pleide å samle egg i bøtter og ha de i et badekar til de klekket til rumpetroll. Badekaret sto ute forresten^^.. De døde såklart etterhvert stakkars><... Lurer på hvor mange timer som har gått med til å vasse gjennom bekker og dammer for å fange dyr .

Stålormer får gjennomgå også.. Barn står sikkert for halvparten av haletapet
Svar med sitat
Gammel 10-08-2010, 19:36   #10
Reptilfreak

dragoon88 sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
Meldinger: 625
Blog Entries: 1
Standard

Jeg var en motbydelig unge da det kom til reptiler.. Jeg bodde et sted med rikelig tilgang til frosker og det måtte selvfølgelig fanges. Først var jeg veldig snill. Lagde froskeparadis i en ekse med strand og planter og alt mulig. Men så ble det kjedelig og jeg kokte froskene.. Tok altså kokvarmt vann og putta dem oppi fordi jeg syns det var så morsomt å se de ble stive. I tillegg la jeg ofte rumpetroll på grillen...
Dette er noe jeg skammer meg veldig over i dag. Men det var rett og slett ingen som sa ifra at dette var galt. Takk og lov skjønte jeg etterhvert at frosker var dyr det også, og ikke leketøy.

Når det gjelder reptilhold i private hjem var dette noe jeg ikke var klar over i det hele tatt. 1 året på videregående var vel første gangen jeg hørte om noen som hadde hatt en leopard gekko hjemme. Jeg syns dette hørtes veldig rart ut. Men så gikk det ikke lange tiden før jeg fikk se og holde en leos selv for første gang og da var det gjort.
Svar med sitat
Svar

Emner
herptiler, opplevelser, småprat

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hvilken reptil/slange bør jeg velge i forhold til terrariet? Persephone Slanger, øgler og skilpadder 13 03-03-2009 10:27
Trenger noen tips i forhold til Leopard Gecko. _Nagash_ Leopardgekkoer og andre Eublepharis 37 15-05-2007 17:54
Tips i forhold til sending og hold av slings. _Nagash_ Taranteller 2 13-01-2007 12:57
Grei info i forhold til Slings / Sirisser. _Nagash_ Taranteller 3 13-12-2006 15:22
Spørsmål i forhold til T.Blondi _Nagash_ Taranteller 27 05-09-2006 05:22

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:14.