| Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
|
Hei er ny på forumet, min kone har fått innvilget innførsel av skilpadde fra mat tilsynet.
En hyggelig kar der ringte og sa det var en skilpadde på Hinna dyrepensjonat hun kunne overta hvis hun ville, da den er konfiskert og merket for avlivning... Problemet at hun vil ha en gresk eller russisk landskilpadde og denne er en rød øret terrapin. Så hvis noen har papirene og utstyr i orden og handler raskt så får du en gratis padde Wibbo |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Mulig at den ikke er konfiskert, men levert der av tidligere eier.. (annen hånds info fra min side )
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Man får ikke tillatelse til å holde terrapiner, selv med tillatelse pga allergi. Man får da kun lov til å holde landskilpadder pga smittefaren med vannlevende/delvis vannlevende dyr
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Glemte å si at han som ringte var den samme som godkjente hennes innførsel søknad... altså fra mat tilsynet
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
De er extremt mye mer arbeid med vannlevende, enn vannlevende, lurt å sette seg inn i de før ein sier ja takk.
Myyyye vannskift i ca. 25 år de
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| redd for skjeggisen min | enterthecircus | Helse og sykdommer hos reptiler | 8 | 14-04-2010 22:20 |
| Redd Førdefjordens økosystem | Chixz | Småprat | 11 | 13-03-2009 21:23 |
| Stavanger | EllySync | Reptilfreaks treff | 10 | 16-10-2007 17:57 |
| redd? | Robert2k | Taranteller | 3 | 07-10-2006 06:09 |
| Ikke vær redd for dyrlegen! | Pete | Skilpadder | 3 | 09-06-2006 17:34 |