"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Småprat Hva går det av folk ?

Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 13-07-2010, 13:00   #1
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,005
Blog Entries: 1
Standard Hva går det av folk ?

Bruker kirkegården som park - VG Nett

Litt av en måte å bruke kirkegården på spør du meg
Galil er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 15-07-2010, 11:17   #2
Reptilfreak

Undead sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Meldinger: 44
Standard

Hmh, eneste gangene jeg er på gravplassen er for å besøke graven til noen nær og kanskje ordne litt med blomstene.
Kunne aldri tenkt meg å ha piknikk der, hadde jo bare vært trist!
Undead er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 15-07-2010, 12:10   #3
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Jeg ser faktisk ikke noe galt med det jeg, vis man er flink til å rydde opp etter seg, og ikke sitter direkte oppå gravene som ikke er i familien.
Gravlunder har ofte store grøntarealer som ikke er i bruk.
Hva er galt med å ha det hyggelig oppå sin bestefarsgrav.
Men detta har jo med religion å gjøre. For mange er slike steder hellige, folk tror det er menneske som ligger der også videre.
For meg er det bare en stein hvor en kropp ligger under. Ikke et menneske.
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-07-2010, 13:22   #4
Reptilfreak

Undead sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Meldinger: 44
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av shelob Vis post
Jeg ser faktisk ikke noe galt med det jeg, vis man er flink til å rydde opp etter seg, og ikke sitter direkte oppå gravene som ikke er i familien.
Gravlunder har ofte store grøntarealer som ikke er i bruk.
Hva er galt med å ha det hyggelig oppå sin bestefarsgrav.
Men detta har jo med religion å gjøre. For mange er slike steder hellige, folk tror det er menneske som ligger der også videre.
For meg er det bare en stein hvor en kropp ligger under. Ikke et menneske.
Må si det går også litt på respekt for andre det med at noen syns det er en hellig plass, som du nevnte. Selv må jeg si at vi er på samma side om det siste du sa. Forsatt, hadde hatt en litt vond følelse i magen om noen hadde sittet ved siden av min mors grav å hatt piknikk.
Undead er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-07-2010, 13:51   #5
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Hvis noen hadde grillet og kost seg ved siden av graven til min mor, så tror jeg at jeg hadde flydd i strupen på dem...

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-07-2010, 13:56   #6
Reptilfreak

Kraissy144 sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
Meldinger: 500
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av CamStatic Vis post
Hvis noen hadde grillet og kost seg ved siden av graven til min mor, så tror jeg at jeg hadde flydd i strupen på dem...
Enig!
Svar med sitat
Gammel 15-07-2010, 14:30   #7
Reptilfreak

Iggemamma sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 611
Standard

Personlig ville jeg gjerne ha en grill og stenbenker som en del av min grav, he he. Kjipt å bare høre på sippete folk hele dagen.

Men, ser jo poenget med å respektere at folk føler ekstremt forskjellig rundt dette.
Svar med sitat
Gammel 15-07-2010, 15:22   #8
Reptilfreak

Kraissy144 sin avatar

Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
Meldinger: 500
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Iggemamma Vis post
Personlig ville jeg gjerne ha en grill og stenbenker som en del av min grav, he he. Kjipt å bare høre på sippete folk hele dagen.

Men, ser jo poenget med å respektere at folk føler ekstremt forskjellig rundt dette.
Idé til hva som skal stå på min gravsten:
Her hviler Kristoffer. Døde etter han fikk som fortjent av en hoggorm. Vær velkommen til å grille og feire hans død!
Svar med sitat
Gammel 15-07-2010, 19:34   #9
Reptilfreak

Meldinger: 795
Standard

Jeg synes folk er respektløse på kirkegårder jeg. De gangene jeg er på graven til moren min og resten av slekta, og ser løse bikkjer som gjør fra seg og vimser så sier jeg klart i fra til eierne. Samme når jeg ser unger som klatere på gravsteiner.

Det å grille i et hjørne for å evt feire at de har arvet, kan jo være trivelig det. Men jeg synes faktisk ikke det tar seg ut men løpende lekende unger rundt på kirkegården.

Når jeg går dit, er det for å stelle gravene og for å minnes familien min. Ikke for å løpes ned av unger og bikkjer.
Lailande er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-07-2010, 21:57   #10
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
Meldinger: 1,107
Blog Entries: 14
Standard

jeg syntes en kirkegård ikke skal brukes som en alternativ park i det hele tatt.. selv om man griller ved sin far eller lignende sin grav, så kan det hende en 10 år gammel jente skal besøke sin far sin grav ett år eter hans død på graven ved siden av? slike ting tenker hvertfall jeg på når jeg er på en gravplass.. er ikke bare deg selv som har noen liggende der.. så om man oppfører seg slik på en gravplass er man rett og slett respektløst..

man kan godt si at man går hjem om det er tilfelle at en slik person kommer.. men om den personen ser de som griller fra avstand, vil h"n gjerne bare snu og gå hjem igjen..
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Pinnedyr som fôr? Og hva synes folk om det? Øgli Fôrdyr 15 20-01-2010 09:43
Hvor folk er fra...? Del 2 sveinjo Småprat 45 19-01-2010 17:07
Kjøper folk mindre nå enn før? CamStatic Småprat 18 04-12-2009 01:42
Hvor folk er fra...? Del 1 sveinjo Småprat 14 22-08-2007 04:46

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:13.