"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Småprat Være forsiktig

Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 13-07-2010, 04:59   #1
Guest

Medlem siden: May 2009
Sted: Buskerud, Drammen
Meldinger: 232
Standard Være forsiktig

Er ikke sikker på hvor denne skal ligge så la den her...

Har sett at det er en del som deler msnen sin her på forumet og plutselig kom jeg på noe jeg har tenkt på en stund og det er at hvis man har msnen til en av brukerne som har reptiler her, er det ikke vanselig å finne navnet på vedkommende.

Msn og facebook er kobla opp til hverandre sånn at du kan legge til alle vennene dine på msn på facebook, og da kommer navna opp automatisk. Du trenger ikke sende venneforespørsel engang..

Kanskje det er lurt å være litt forsiktig? Plutselig kommer du over en som er full av faen og sitter å leiter etter sånn informasjon som dette. Dette er bare noe jeg har tenkt over...

Hvis jeg hadde villet kunne jeg funnet navnet på værmere 10 av brukerne her inne, bare ved hjelp av msn og facebook, dette er selvfølgelig ikke noe jeg gjør. Ville bare si i fra til dere som har noe å skjule hjemme, hvær mer forsiktige! Det har jo hendt før at folk i reptilmiljøet jar tysta på hverandre..
stokken er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 13-07-2010, 07:21   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 795
Standard

Det er en enkel sak å sikre seg mot slikt.
Ha en annen email som du registrerer facebooken med. Eller dropp hele facebook.
Hva er poenget med å brette ut livet sitt der egentlig? Det er noe jeg aldri kommer til å skjønne tror jeg.

Selv har jeg en msn/mail adresse som ikke han spores til meg uansett hvem som prøver.

Og skal jeg registrere noe på nettet, så bruker jeg hotmailadressser med andre navn enn mitt eget.
Dette rett og slett for å slippe evt spam som jo kommer når mailadressen innimellom kommer på nett.

En annen sikkerhet er jo å ikke legge til hvemsomhelst på hverken face eller msn...
Lailande er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 13-07-2010, 11:22   #3
Guest

Medlem siden: May 2009
Sted: Buskerud, Drammen
Meldinger: 232
Standard

Jaja, det er jo enkelt sak å sikre seg mot, men hvor mange er klar over at det er så lett å finne navn ?
Tror ikke det er så mange som går rundt å sladdrer på folk, men noen er det jo..
stokken er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-07-2010, 01:01   #4
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Du bestemmer selv hva slags informasjon som skal hentes fra Facebook. Om du ikke har muligheten til dete (varierer litt fra hvilken facebook connect man bruker) kan man fjerne informasjon man ikke vil dele i f.eks MSN sine instillinger.

Facebook blir ikke mer åpen for utenforstående via f.eks MSN enn det du selv har tillatt Facebook kontoen din å være.
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-07-2010, 11:13   #5
Reptilfreak

Undead sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Meldinger: 44
Standard

Er jo og mulige å rett å slett bare lage en ny msn som du bruker til reptil snakk.
Om jeg ville hatt en msn jeg kan gi ut til folk her hadde jeg bare lagt en som het feks undead_reptilfreak@hotmail.com . Det er mangen som har fler enn bare en bruker på msn, 1 til folk du kjenner irl og en annen til folk du møter på nett.
Undead er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hvor sterk kan en T være? Thommas88 Taranteller 10 04-05-2010 21:15
Hvor forsiktige bør vi være Kriss Generelt om reptiler 71 03-07-2009 01:25
Hvor dum går det an å være??? reibrus Slanger 18 21-06-2009 21:24
Vil du være med i prosjektet vårt? SubMag Media 9 08-12-2008 14:06
Hva bør være med i et Fakta Ark Jabbe Fakta-ark 0 06-10-2008 23:30

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:13.