| Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
"Stjelt" fra Edderkopper og andre kravlende kryp på Facebook..
Insekter og barn - FÃ¥ barn til Ã¥ elske edderkopper - Foreldreogbarn - klikk.no Slanger er ingen samfunnsfare - Det er også mulig at vi har en genetisk tilbøyelighet til å være redde for bestemte ting eller situasjoner. Og at vi har arvet dette fra våre forfedre, som måtte være redde for disse tinene for å overleve i naturen. Av og til vil en slik disposisjon gi overreaksjoner – eller fobier. - Slike overreaksjoner oppstår selv om det man frykter, for eksempel slanger, ikke lenger utgjør noen fare i de fleste samfunn, sier Kringlen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
selfølgelig arver ungene skrekken. når "mor" blir redd og tar vekk ungen assosierer jo barnet dette med fare.
hver anledning jeg har til å vise min datter ett insekt eller dyr så er det helt konge det når har hun begynt å løfte på små steiner for å finne billene selv=) men taranteller er visst fortsatt litt skumle
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Sitat:
ja,jeg har en som godt kunne vert litt mer forsiktig med hva han plukker opp,spesielt når vi er i varmere strøk
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
|
Har en her på 2 1/2 som også som er helt uredd så jeg gruer meg til han finner sin første huggorm..... den er trolig ikke like snill som en KP
Ellers er det vel lite tvil om at vi arver frykt og holdninger fra våre foreldre og andre som er sentrale personer under oppveksten. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
ja, jeg tror jeg skal forklare henne det før en eventuell sydentur allan
damen er jo redd edderkopper.. men hun er heldigvis flink til å si "mamma liker ikke de" så hun skjønner at når hun er med meg ser vi på de, men når det er mamma tid, så er det bare til å gløtte, så gå videre det er nok værre med den hissige degusen til svigerfar som hun absolutt skal stikke fingrene inn til:s
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2010
|
Kan ikke si jeg har blitt påvirket av faren min. Jeg elsker slanger o.l mens han er absolutt livredd dem
Men greide få han til å holde en kornsnok, den var ikke så slimete som han trudde den skulle være. Heh. Jeg er da litt skeptisk på tarantellaer og insekt noe han ikke er. Mangler nok litt likheter her.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| barn og slanger | BlueMoon | Helse og sykdommer hos reptiler | 20 | 08-02-2009 16:25 |
| Skorpion barn | shelob | Skorpioner | 11 | 21-07-2008 12:38 |
| Mine 4 nye barn<3 | Miroxx | Taranteller | 12 | 18-01-2008 20:29 |
| siresene har fått barn | Øgla | Fôrdyr | 1 | 20-03-2007 16:38 |
| Slanger og sm barn | pip | Boa og pyton | 10 | 23-05-2005 20:39 |