"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Småprat Morsomme reptil-historier

Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23-04-2010, 00:38   #1
Reptilfreak

dragoon88 sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
Meldinger: 625
Blog Entries: 1
Talking Morsomme reptil-historier

Jeg tenkte det kunne være litt artig å starte en tråd hvor folk kan fortelle om morsomme episoder de har opplevd med dyra sine (evt historier du har hørt fra andre)
Mange her inne som har hatt mange forskjellige dyr over mange år, og jeg innbiller meg at det må finnes noen artige/uvanlige historier.
Jeg har ikke noe glimrende eksempel egentlig, men kan ta noe far min fortalte meg for et par år siden.
Da han var rundt 14-15 års alderen fant han en skilpadde i hagen på våren. Den hadde vel på en eller annen måte rømt fra en av naboene, men han tenkte ikke på det og tenkte bare han hadde fått seg nytt kjæledyr. Han stelte med denna gjennom hele sommeren og ble veldig glad i den lille tassen
Men så kom høsten og padda ble veldig sløv og slapp. Til slutt bare lå den trykket inn i skallet sitt. Far min trudde jo den stakkars skilpadda hadde dødd av en eller annen grunn. Så han holdt en begravelse med fetteren sin og la padda til sin siste hvile.. Lite visste jo han om at den høyst sannsynlig bare hadde gått i dvale. Dette fant han ut et år senere. Han gravde da desperat opp graven, men der lå bare skallet igjen...
Nå ble egentlig dette en mer sørgelig historie enn morsom da. Men når jeg fikk høre den første gang måtte jeg jo le av gamle far min.. Han snakka så fint om den lille tassen som han hadde blitt så glad i.. Trur han til dags dato har dårlig samvittighet for å ha levende begravd dette dyret...

Jaja.. Håper noen andre kan komme med historier, kanskje til og med med en litt mer lystig undertone
Svar med sitat
Gammel 23-04-2010, 13:48   #2
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

Huff da, hørtes ikke koselig ut å uvitende begrave den levende for så å finne ut det senere.

Har selv tre "morsomme" - eller koselige historier? Med unntak av historie nr 2... Har to av skjeggisen Bjarne og en av gulbuket terrapinen Frida som jeg ikke har noe mere.

Nummer 1. Var ute med Bjarne i gresset en varm sommerdag for rundt 3-4 år siden (hadde ikke hatt han lenge), og han var i båndet som jeg hadde kjøpt til han, slik at han ikke skulle stikke av. Plutselig kommer det en humle forbi han, og tror du ikke han løper så fort han kan bort til den blomsten og spiser humlen?! Jeg ble sjokkert og trodde det skulle gå galt, men så viste det seg at det var ikke noe stort problem akkurat..

Nummer 2. Julaften 09 - jeg hadde tatt Bjarne på brystet og satt meg i stolen foran peisen siden jeg skulle vise han til min mormor som var på besøk. Rett etter at jeg satt meg ned så tar han selvfølgelig å driter på halve finskjorta mi, og siden jeg satt i stolen så kunne jeg ikke reise meg, da dette var en rennende en... Så mormor på 70 stikker og henter papir og mens hun holdt Bjarne måtte jo jeg tørke opp. Heldigvis hadde pappa en finskjorte til overs som jeg fikk låne - det var veldig kjedelig der og da, men i ettertid ganske morsomt å tenke på! God jul Fredrik, hilsen Bjarne!

Nummer 3. Kort historie - Jeg hadde satt Frida på gresset en eller annen sommer, også virket det ikke som hun likte å være ute på gresset akkurat da, så jeg tenkte å prøve å sette hendene et lite stykke unna henne, i tanke om at hun skulle komme til hendene - noe hun faktisk gjorde! Veldig trivelig synes nå jeg, viser at hun var *litt* trofast.
Svar med sitat
Gammel 23-04-2010, 15:12   #3
Reptilfreak

dragoon88 sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
Meldinger: 625
Standard

Ja jeg liker også å tro at knærten liker å bli håndtert innimellom. Hender jeg holder ut hånda og sier "kom da knærtis" så kommer han opp i hånda selv om han har mange andre steder å gå. hehe

En kveld jeg skulle se film på dataen, skrudde jeg av alle lysa og tok knærten på fanget, så klatra han opp på brystet og la seg i halsgropen og smattet litt før han sovna. Var sikkert bare pga varmen han la seg til der, men var nå koslig forde
Svar med sitat
Gammel 23-04-2010, 20:57   #4
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,005
Standard

Tokay hua mi Sasha liker å løpe litt i sofaen og katten hilste på henne (under oppsyn såklart) og beit seg fast i nesa på katta .

Så nå holder katten en god avstand fra henne når hu er i sofaen
Galil er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-05-2010, 22:36   #5
Reptilfreak

Undead sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Meldinger: 44
Standard

Hmh, har ikke noen særlige morsomme historier selv, men fikk høre en litt spessiel en av ei engelsk jente jeg har drevet å snakka litt med. Kan like godt lime inn hva hun sa her:

(Om noen skulle slite litt med engelsken så gikk historien ut på at hun kjente ei som hadde en pyton. Pytonen lå alltid i enden av sengen hennes på gulvet og hun matet den med mus, men så begynte den å legge seg ved siden av henne i sengen på en rett linje og spiste heller ikke særlig. Jenta var redd for slangen var syk eller noe men fant ut det var for slangen ville måle henne å se hvor lang tid det ville tatt å svelge henne. Ble kanskje litt feil noen plasser men men.)

''I know a girl who had a python. Its a pretty weird story but here goes. Okay so she had this python since it was a baby, and ever since it slept at the end of her bed on the floor, in a coil and she'd feed it mice. However, one day after she had it about 7/8 years, the snake started sleeping alongside her bed in a straight line, and wasnt eating anything. She started getting worried that maybe the snake was ill or something, so she took it to the vets and told him what was going on. And he goes that the snake needs to be killed. Because it was starving its self so he'd be hungry, and was sleeping alongside her bed in a straight line because it was measuring itself out against her to see how long it would take to swallow her!''

Om dette er sant vet ikke jeg men men.
Undead er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-05-2010, 22:46   #6
Reptilfreak

simentp sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
Meldinger: 561
Standard

Hoho litt av en historie.. Hadde det vært meg som hadde fått den beskjeden hadde jeg begynnt og lure
Svar med sitat
Gammel 21-05-2010, 00:01   #7
Reptilfreak

Miroxx sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
Meldinger: 2,853
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Galil Vis post
Tokay hua mi Sasha liker å løpe litt i sofaen og katten hilste på henne (under oppsyn såklart) og beit seg fast i nesa på katta .

Så nå holder katten en god avstand fra henne når hu er i sofaen
Du lar katta være løs sammen med tokayen (som forøvrig ikke bør være ute av terra i det hele tatt).. Superduperlurt.
Svar med sitat
Gammel 21-05-2010, 06:53   #8
Reptilfreak

simentp sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
Meldinger: 561
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Miroxx Vis post
Du lar katta være løs sammen med tokayen (som forøvrig ikke bør være ute av terra i det hele tatt).. Superduperlurt.
Tror nok Tokayen til Galil er litt håndterbar, tror ikke han hadde gjort det hvis det hadde vært stor livsfare for dyret sitt liv..
Det er nok han som kjenner sitt eget dyr best og vet når nok er nok både for katten og tokay'en
Svar med sitat
Gammel 21-05-2010, 07:20   #9
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Meldinger: 1,005
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av simentp Vis post
Tror nok Tokayen til Galil er litt håndterbar, tror ikke han hadde gjort det hvis det hadde vært stor livsfare for dyret sitt liv..
Det er nok han som kjenner sitt eget dyr best og vet når nok er nok både for katten og tokay'en
Nemlig
Galil er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-05-2010, 08:35   #10
Reptilfreak

Øyvind sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Alder: 27
Meldinger: 239
Blog Entries: 4
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Vel. Den bet seg neppe fast i katten bare for moro skyld... At eier vet hva som er dyrets beste er heller ingen selvfølge. Selv om det ikke nødvendigvis er slik i dette tilfellet
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
ny reptil? diffusjon Lover og regler 5 28-08-2008 19:40
Morsomme filmer Adriano Filmsnutter 3 23-10-2007 11:04
reptil død hotchef54 Øgler 2 19-04-2007 14:34
Ny reptil i hus skorpion Gekkoer 31 03-04-2007 18:31

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:08.