| Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2010
Sted: Bodø (Forhåpentligvis)
Alder: 29
|
Nå blir vi kastet ut av leiligheten fordi vi skaffet oss en edderkopp. (Huseier er livredd for edderkopper...) Dyr er jo lovlig så kan de egentlig gjøre det...?
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Jøss? Syns det hørtes veldig ekstremt ut. Er det ikke da bedre om dere selger edderkoppen?
Egentlig så skal man vel ha huseiers samtykke når man skaffer seg dyr i leiligheten deres. Når det kommer til huseiere, så er det lurest å være så ærlig som mulig slik at det ikke kan komme å bite deg i ræva etterpå.. slik som det da tydeligvis har gjort hos dere? :/ Men om de helt lovlig kan bare kaste deg ut pga en edderkopp stusser jeg litt over.. Jeg tror ikke jeg ville ha funnet meg i det, med mindre de har loven på sin side så klart.
|
|
#3 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Enig med Cams her. Dette hadde jeg aldri godtatt! Du har en del rettigheter som leieboer, så du bør ikke finne deg i hva som helst. Hvilken kontrakt har dere? Står det noe spesifisert om kjæledyr?
Anbefaler deg å kikke på disse to lenkene:
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Om det står i kontrakten at dyrehold ikke er tillat så har huseier loven på sin side.
Om det står kjæledyr, så går edderkopper under ledd dyr/insekter og ikke kjæledyr, så da har dui loven på din side. |
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Dyr er lov ifølge kontrakten. Vi har hund, rotter og akvarium. Men edderkopp var visst ikke lov. Huseieren er jo også lillesøsteren min da....
Hun sa at hun faktisk tenkte på å sende mannen sin over til vår leilighet (De bor i andre enden. Vertikaldelt bolig.) og ta livet av edderkoppen! Og, nei, vi leverer den IKKE tilbake. Er faktisk blitt litt glad i beistet. |
|
|
|
|
#6 | |
|
-
Admin
|
Det tror jeg ikke stemmer, lailande.
Sitat:
I tillegg er kjæledyr og leddyr ikke sammenlignbare kategorier, så den unnskyldningen holde neppe vann
Retningslinjer for forumet Sist endret av DanFekar; 07-04-2010 kl 14:37. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
-
Admin
|
Sitat:
Når det er sagt så bør du jo kanskje vurdere om det er verdt å komme på kant med søsteren din for en edderkopps skyld.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Nei, det er det selvfølgelig ikke verdt, men jeg er stort sett på kant med HELE familien min i utgangspunktet, så dette var nok bare nok et utspill fra rare lille meg...
Nei, vi drar vår kos. Bare vanskelig å finne et sted å bo. |
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Sitat:
En kontrakt er bindende og gyldig om man skriver under på den. Uansett hvordan man vrir på det. Og som jeg skrev, så er edderkopper leddyr, og komme ruansett ikke inn under noen av kategoriene som noen har i kontraktene sine, og er dermed utenfor alt. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Sitat: