| Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
|
det som er det triste er at det faktisk er veldig mange som kan leve med seg selv etter å ha gjort noe sånt....
litt off-topic, men har selv sett artikler om folk som har tømt bensin på katter og tent på, og dette fordi de kjeder seg. litt lite å gjøre på fritiden, kanskje? Tråden er splittet fra Trist Sak
Roaches have a meaning of life: Being food for tarantulas. Sist endret av Jabbe; 04-04-2010 kl 23:40. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østlandet
Alder: 25
|
Sitat:
Det er ganske urovekkende at folk er i stand til å gjøre sånn! Og det som er dumt er at de ikke en gang får ordentlige straffer for det.. Her i landet hvertfall. Og de som gjør sånn er som regel framtidige voldsforbrytere.. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
That's the world for you, honey... sånn er det i vår verden, at mennesker setter seg selv øverst, over alt av andre dyrearter enn seg selv, over egne artsfrender. noen få, som oss, vil dyrenes beste. i de fleste tilfeller.. (er vel egentlig ikke dyrenes beste å sette dem i dyr, men ikke begynn å diskutere det her nå. gjort så mange ganger før) skulle VIRKELIG vært flere som oss, og færre som dem
![]() og ja, jeg ser på mennesket som en egen dyreart, på samme måte som hester, aper, fluer og elefanter. (hva skulle det liksom være ved oss som gjør at vi ikke er dyr? vi har samme organer, noen har flere, andre færre typer. noen har flere kromosomer i cellekjernen, noen arter har færre. vi er, og vi blr dyr...) Rawhin = World Champion in Off-Topic-talk...
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
jeg veit... finnes jo seff fengselsstraffer og bøter, men er jo ingenting. får jo kanskje større straff for å banke dr****n ut av noen enn å flå ei bikkje levende...
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Ja.. jeg leste om en som hadde stått å steina katten til naboen sin ihjæl.. Naboen hadde stått og ropt at han sku gi seg osv.
Og han fortsatte. Han fikk et par tusen i bot bare.. Får større bot av å pisse offentlig.. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Så sant så sant det du sier,og synd er det.. Lurer på hvordan verden hadde vært om mennesker kunne leve i harmoni og fred med dyr,og ikke satt seg selv først og gjort onde og egoistiske handlinger mot de for å gjøre det bedre for seg selv.. Et bedre sted kanskje?
Det hadde vært noe det.. og den eneste forskjellen på mennesker og dyrs atferd,er jo at mennesker er egoistiske og ødeleggende,så jeg og mener at mennesker er en egen dyreart.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Og jeg tror verden hadde vært et bedre sted. Mennesket er vel det verste dyret egentlig? |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
De som alltid får det som de vil vil ha mer,så ja,mennesket er det verste,uten tvil.. Flott at det lever mennesker som fatter litt mer enn andre da,slik at det kommer til gode for dyrene i verden,men den fatninger burde alle ha hatt
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Ja, skulle vært sånn!
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
vi er dyr, som har utviklet en overnaturlig stor hjerne, og med den evnen til å ha fantasi, tenke rasjonelt, sette seg inn i andre dyr og artsfrenders situasjon, + noen ting til. akk, er vi et veldig dårlig dyr, uten noe naturlig forsvar eller våpen. ingen funksjonelle klør, ingen drepende kraft i kjevene, og heller ikke drepetenner. ingen pels for å tåle kulde. løper sakte og lite utholdenhet. det vi har er godt syn og en fremragende evne til å se forskjellen på ting. kort sagt den smarte apen, men dette er off-topic, igjen. shame on Rawhin..
du sier kanskje et bedre sted? det ville virkelig vært et bedre sted. vi har jo ikke stort å tape på det, så litt barmhjertighet mot det som virkelig er de uskyldige skapningene blant oss. Og Norge er jo ekstremt ille med dårlig toleranse, faktisk. som sagt i et annet innlegg, hadde vi besøk på skolen vår av de som var med på I Darwins Fotspor på nrk for en stund siden. de viste en film fra Galâpagos, der fiskerne ignorerte fugler og en haviguan som spiste noe av fisken de skulle selge. ja, haviguanen er planteeter, og det er ikke observert eller beskrevet før, men dere kan sjekke dem på youtube, der de har lagt ut film om nevnte fenomen. uansett, poenget er at kjøpmennene ignorerer dyrene, mens her til lands ville vi kjeppjaget dem. mennesket er det værste dyret på to måter (synes jeg): - tingene jeg nevnte over. merkelig at vi faktisk ikke er utkonkurrert. vi skulle jo ikke vært levedyktige :S - egoistiske krapyler som tenker på det beste for seg og sine absolutte nærmeste, med noen unntak. veldig få unntak, desverre. (og ja, jeg går biologistudiet. nåværende tema på skolen er evolusjon. bare nivået på videregående skole, og ikke noen høy fordypning.) mye off-topic, igjen. I beg you pardon, my friends.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kommentarer til " Tykkhalet gekko eller bjeffegekko - Underwoodisaurus milii" | Roland | Kommentarer til faktaarkene | 1 | 24-02-2010 11:11 |
| Aleksander Rybak "fairytale" vant eurovisjon song contest!!! | bernie95 | Småprat | 38 | 20-05-2009 07:57 |
| Markedsføre reptilsaken - splittet fra "Krokodille stjålet fra Akvariet i Bergen" | NFredrik | Media | 32 | 06-04-2008 15:17 |
| Cyriopagopus sp. "Blue" = Lampropelma violaceopes Abraham, 1924 | _Nagash_ | Taranteller | 0 | 09-03-2008 10:18 |
| Splittet fra "Death Stalker" selges | Parabuthus | Skorpioner | 13 | 08-11-2007 15:27 |