| Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: By gutt;)
|
Jeg har en venn av meg som lurer veldig på hvor han kan få kjøpt Silkeaper noen her som vet det eller?
Eventuelt hva det koster osv?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Har han et eget innredet rom som den kan være i? vet han at de ødelegger alt som er? og at det er direkte dyreplageri å ha disse i bur om han hadde tenkt til det?
Aper har ingenting i fangenskap å gjøre. Det er ren egoisme! Har han litt vett og interesse for dyrets beste så holder han seg til et dyr som ikke krever like mye som en ape. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Dessuten er de flokkdyr. Man skaffer ikke EN ape.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
|
Strengt tatt så kan man da si at det er ren egoisme å ha husdyr, punktum. Det er foreksempel på grunn av mennesker rene egoisme at flere hunde og katteraser har blitt avlet frem - for å tilfredsstille våre egoistiske behov. En reptil eller en edderkopp er jo også strengt tatt i fangenskap fordi vi føler at vi er så overlegne at vi kan frata ville dyr friheten. Jeg syns ikke det sømmer seg og slenge sånt etter folk på et forum nettopp om KJÆLEDYR.
Dessuten handla ikke denne diskusjonen om hva dere syns om det å holde aper. Dere vet heller ikke hva dette mennesket har gjort for å forberede seg. Skulle selv vise til linken som har blitt posta. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Sted: Østlandet
Alder: 25
|
Har på feelingen at dette kommer til å bli en heftig diskusjon
![]() Men håper h*n som vil ha ape vet hva det innebærer. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |||||
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Dette er jo faktisk et diskusjonsforum, der folk diskuterer og ytrer sine tanker og meninger. Da må jo folk med fornuftige meninger få si hva de vil, sålenge det har noe med temaet i tråden å gjøre. Sitat:
|
|||||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Syns det var mye flisespikkeri her...
Alle handlinger et menneske gjør er egoistisk, period. Men det trenger da ikke nødvendigvis å være negativt fordet. Jeg innrømmer min egoisme, og er stolt av det. Jeg kan ikke nok om småaper til å dømme om de er gode kjæledyr eller ikke, men jeg stusser fælt over folk som har sjimpanser og andre krevende, sosiale dyr alene i huset sitt som ikke er på noen måte tilpasset til å ha et slikt dyr. Dette er jo tross alt intelligente og veldig aktive dyr, og er veldig anderledes å ha i hjemmet enn f.eks de fleste mindre reptiler og insekter. Men har man plass, tid og penger til det, så kjør på. Og med det mener jeg ikke at man skal bare tenke litt over det i et par dager og så komme frem til at ja, det har man.. men nøye planlegging på alle punkt, virkelig være sikker på at du faktisk HAR økonomi og plass til at dyra skal ha det så flott som mulig. Aper er absolutt ikke noe dyr man tar på impulsen.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
|
Dukker opp silkeaper på star-reptiles.dk noen ganger
Tror det er Ca 10000dkr + - for et par .av vanlige sorten Jeg har ingen problemer om noen holder silkeaper men den skal ha stor plass sørge for får rette dietten og stell samt holdes aktivitet. Ser du på den danske silkeabe siden vil du få beskrevet hold av silkeaper som er til hjelp. men å holde kun 1 silkeape er plageri etter min meining
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Branntilsyn, hvor gjøre av reptilene? | gurine | Småprat | 33 | 01-02-2012 20:21 |
| Tarantellen min har ikke spist på 3 mnd..Hva skal jeg gjøre? | Michelletarantell | Taranteller | 4 | 26-05-2009 20:19 |
| veit ikke hva jeg skal gjøre hjelp meg og bestemme meg! | shisha | Gekkoer | 21 | 02-02-2008 15:29 |
| Hva må jeg gjøre for å IKKE bli tatt? | Kristian262 | Lover og regler | 6 | 09-08-2007 08:06 |
| Straymond's "ikke en tøddel m/ øgler å gjøre"-tråd | straymond | Småprat | 9 | 27-11-2005 20:13 |