| Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
|
Er det bare jeg som reagerer på at mannen i familien på Luksusfellen (TV3) vier frem sin ett-eller-annet-terapin (?)/skilpadde, når de også har to katter?
Tviler på at den er lovlig dersom de kan ha pelsdyr? :S
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Den er ikke lovlig nei, men så er det jo en gang sånn at skilpadder ikke er så skumle, så de er på en måte langt mer akseptert - og det er jo slett ikke alle som vet/tenker på at skilpadder faktisk er reptiler/ulovlige heller..
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Nei, jeg ser jo den. Men så sendes det på riksdekkende tv da, og er et program svært mange ser.. Rart ikke eieren har tenkt over det, eller tv3 :S
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Det er ikke sikkert de vet det er ulovlig..og når det framstilles slik på TV er det nok de færreste som tenker over det også.. og hvem vil anmelde en skilpadde uansett? Sannsynligvis, og forhåpentligvis ingen.. med mindre noen vil ha det morsomt og gjøre den økonomiske situasjonen deres enda vanskeligere..
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Sa det til pappa ettersom han så på det, og er nok enig med han, de færreste vet hva som erlovlig og ikke av kjæledyr, mange liker skilpadder, og noen vet ikke engang hva det er .. Tviler på at han får noen problemer av det der, men ville aldri gjort det selv.
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Jada, jeg er enig. Tror ikke mange vet at de er ulovlige. Men er mange som ikke vet Amstaffer er ulovlige, men ville ikke vist en på TV dersom jeg hadde hatt en likevel. Unødvendig å ta sjansen
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Sitat:
Jeg satser egentlig på at de selv ikke vet at de er ulovlige, eller at de selv satser på at få vet at de er ulovlige. Jeg husker godt da jeg var veldig liten, rundt 8-9 år gammelt, og onkel hadde 2 terrapiner. Jeg var helt sjokkert over at de måtte gjemme dem inne på et vinduløst rom fordi de var ulovlige.
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Amstaffen har vært ulovlig siden 2004, hvilket betyr at den yngste amstaffen som regnes med som lovlig må være over 6 år gammel.
Sprade nedover gaten med en amstaff på 1-2 år er jo da dumskap. Trenger virkelig ikke flere Milo-saker nå. Folk må bruke hue fremfor å stole på at hunden ser "gammal" nok ut til å gå for å være født før 2004. Og derfor er det mer høl i hue om noen prøver å ha en ulovlig amstaff fremfor et ulovlig reptil.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Jeg er fremdeles uanig
Haha, ikke for å ta den diskusjonen her. Er enig i at vi ikke trenger det nei, men begge deler er fremdeles ulovlig! Men er vel som dere sier, er vel ikke mange som vet at skilpadder ikke er lov
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| syk skilpadde? | Leon07 | Helse og sykdommer hos reptiler | 10 | 03-03-2010 16:53 |
| Skilpadde mat | Ale_281 | Slanger, øgler og skilpadder | 6 | 13-08-2009 21:42 |
| Skilpadde Skilpadde! | Rep | Slanger, øgler og skilpadder | 7 | 15-03-2009 10:28 |
| Fôr din skilpadde! | Pete | Skilpadder | 31 | 13-01-2007 13:26 |
| Skilpadde | ZOO_Man | Lover og regler | 15 | 17-09-2006 17:32 |