"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Småprat Dyrevernallianseninvasjon

Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 22-12-2009, 12:15   #1
Reptilfreak

Janka sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
Meldinger: 834
Blog Entries: 2
Standard Dyrevernallianseninvasjon

Æææ, nå river jeg meg i håret av frustrasjon.
Bloggen til bikkjen er reklameinvadert av dyrevernalliansen, og jeg finner ingen info om hvordan klage på annonser.
Det står:
Er du glad i husdyr? Hunder, katter og andre dyr får vern med oss. Bli medlem! Dyrevernalliansen - dyrevern og dyrs rettigheter

Et av reptilene våre er nevnt og avbildet flere ganger i bloggen, og finner det smålig ironisk at de reklamerer med vern for dyr når de vil knekke nakken på halve husdyrbeholdningen her i huset. (nesten hele, om de vil ta livet av hønsene også. De er litt vage på området)

Da er alternativene:
-lete videre etter en enkel måte å fjerne den på
Eller, mye morsommere;
-ringe dva imorgen når telefonene deres åpner igjen, og fortelle nøyaktig hva jeg mener om dem

Håh, blir godt å få ut litt aggresjon.

En airedales hverdag

Edit: Nå er annonsen borte My mind is strong!
Svar med sitat
Gammel 22-12-2009, 14:21   #2
Reptilfreak

david gabrielsen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: i et hus som er på planeten jora
Alder: 18
Meldinger: 720
Blog Entries: 11
Standard

jeg kan jo si meg enig i den tingen da

Sist endret av david gabrielsen; 22-12-2009 kl 14:28.
david gabrielsen er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 22-12-2009, 15:43   #3
Reptilfreak

Janka sin avatar

Standard

Så lenge herptiler er forbudt, vil en av oppgavene til et hypotetisk dyrepoliti være å stanse dyreholdet vårt og inndra dyrene, på samme måte som mattilsyn gjør idag. Så måtte dyrepolitiet foreløpig reise dit peppern gror....
Svar med sitat
Gammel 22-12-2009, 16:18   #4
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Man må også huske det at "dyrepoliti" som man har i England og USA osv er frivillig arbeid. De er totalt avhenging av gaver fra publikum.
Så vil folk ha dyrepoliti, så er en begynnelse å donere masse penger til dyrebeskyttelsen, slik at de kan gjøre mere.
shelob er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-12-2009, 00:10   #5
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av shelob Vis post
så er en begynnelse å donere masse penger til dyrebeskyttelsen, slik at de kan gjøre mere.
Yeah right....vet du hvilke andre saker de jobber for/imot? Siste tullingene i landet jeg ville gitt penger!

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-12-2009, 07:29   #6
Reptilfreak

Janka sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Viridovipera Vis post
Yeah right....vet du hvilke andre saker de jobber for/imot? Siste tullingene i landet jeg ville gitt penger!
Finnes gode sjeler der også da. Problemet er når dyrebeskyttelsen sentralt sier de skal spre tullepropaganda om reptiler, må de forholde seg til det. Jeg støtter arbeidet de gjør med katteproblemet, men kommer ikke til å gi dem en krone før de endrer reptilholdningen sin.

Da finnes det andre organisasjoner, som Kattens Vern i Bergen. De forsøker å få folk til å skjønne at det er en usann myte at vi bruker kattunger som slangemat. Go them!
Svar med sitat
Gammel 23-12-2009, 09:03   #7
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Hele mitt poeng er at "dyrepoliti" ikke er noe statelig organisasjon. De er avhengig av donasjoner.
Vis loven blir endret angående reptiler, så vil jo slike hjelpe organisasjoner som bryr seg om dyr også bytte mening, tror jeg.
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-12-2009, 09:49   #8
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

Jeg tror ikke dyrevernsalliansen, eller andre organisasjoner som er grunnleggende mot husdyrhold, kommer til å endre mening om noe som helst, uansett hvilke lovendringer vi får. Jeg synes ikke vi skal ha noe dyrepoliti, om det ikke er statlig regluert og finansiert. Å gi sånne dyreverns-aktivisttullinger noe som helst formel makt, er en skummel tanke.

Klart det finnes noen gode sjeler også i disse organisasjonene, men om den sentrale styringen har en viss holdning, hjelper ikke det så mye.

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-12-2009, 15:54   #9
Reptilfreak

cookiejar22 sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: østfold
Alder: 18
Meldinger: 489
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Janka Vis post
Finnes gode sjeler der også da. Problemet er når dyrebeskyttelsen sentralt sier de skal spre tullepropaganda om reptiler, må de forholde seg til det. Jeg støtter arbeidet de gjør med katteproblemet, men kommer ikke til å gi dem en krone før de endrer reptilholdningen sin.
er ikke alle i dyrebeskyttelsen som er negative mot reptiler, vet om mangen som er med å er sjefer som faktisk har reptiler.
Svar med sitat
Gammel 23-12-2009, 16:54   #10
Reptilfreak

Janka sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av cookiejar22 Vis post
er ikke alle i dyrebeskyttelsen som er negative mot reptiler, vet om mangen som er med å er sjefer som faktisk har reptiler.
Det var vel omtrent akkurat det jeg skrev
Men det hjelper ikke en shait at noen er positive når organisasjonens vedtekter sier de skal jobbe mot reptillovgivning. Gir man dem penger, skyter man seg selv i foten.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 10:57.