| Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
Æææ, nå river jeg meg i håret av frustrasjon.
Bloggen til bikkjen er reklameinvadert av dyrevernalliansen, og jeg finner ingen info om hvordan klage på annonser. Det står: Er du glad i husdyr? Hunder, katter og andre dyr får vern med oss. Bli medlem! Dyrevernalliansen - dyrevern og dyrs rettigheter Et av reptilene våre er nevnt og avbildet flere ganger i bloggen, og finner det smålig ironisk at de reklamerer med vern for dyr når de vil knekke nakken på halve husdyrbeholdningen her i huset. (nesten hele, om de vil ta livet av hønsene også. De er litt vage på området) Da er alternativene: -lete videre etter en enkel måte å fjerne den på Eller, mye morsommere; -ringe dva imorgen når telefonene deres åpner igjen, og fortelle nøyaktig hva jeg mener om dem Håh, blir godt å få ut litt aggresjon. En airedales hverdag Edit: Nå er annonsen borte My mind is strong!
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Så lenge herptiler er forbudt, vil en av oppgavene til et hypotetisk dyrepoliti være å stanse dyreholdet vårt og inndra dyrene, på samme måte som mattilsyn gjør idag. Så måtte dyrepolitiet foreløpig reise dit peppern gror....
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Man må også huske det at "dyrepoliti" som man har i England og USA osv er frivillig arbeid. De er totalt avhenging av gaver fra publikum.
Så vil folk ha dyrepoliti, så er en begynnelse å donere masse penger til dyrebeskyttelsen, slik at de kan gjøre mere. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
|
Yeah right....vet du hvilke andre saker de jobber for/imot? Siste tullingene i landet jeg ville gitt penger!
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Da finnes det andre organisasjoner, som Kattens Vern i Bergen. De forsøker å få folk til å skjønne at det er en usann myte at vi bruker kattunger som slangemat. Go them!
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Hele mitt poeng er at "dyrepoliti" ikke er noe statelig organisasjon. De er avhengig av donasjoner.
Vis loven blir endret angående reptiler, så vil jo slike hjelpe organisasjoner som bryr seg om dyr også bytte mening, tror jeg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
|
Jeg tror ikke dyrevernsalliansen, eller andre organisasjoner som er grunnleggende mot husdyrhold, kommer til å endre mening om noe som helst, uansett hvilke lovendringer vi får. Jeg synes ikke vi skal ha noe dyrepoliti, om det ikke er statlig regluert og finansiert. Å gi sånne dyreverns-aktivisttullinger noe som helst formel makt, er en skummel tanke.
Klart det finnes noen gode sjeler også i disse organisasjonene, men om den sentrale styringen har en viss holdning, hjelper ikke det så mye.
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: østfold
Alder: 18
|
Sitat:
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Men det hjelper ikke en shait at noen er positive når organisasjonens vedtekter sier de skal jobbe mot reptillovgivning. Gir man dem penger, skyter man seg selv i foten.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|